REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 08 wrz 2020 11:20
Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis
Eko porady, dobre praktyki i skuteczne rozwiązania – to kluczowe zagadnienia wystawy „Przeciek" we wrocławskim Hydropolis, przygotowanej przez kolektyw Mamy Projekt we współpracy z MPWiK Wrocław, fot. mat. prasowe
Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis
Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis
Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis
Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis
Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis
Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis
Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis
Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis
Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis
Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis
Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis
Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis
Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis
Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis
Ostatnie tygodnie na zobaczenie wystawy "Przeciek" w Hydropolis

Eko porady, dobre praktyki i skuteczne rozwiązania – to kluczowe zagadnienia wystawy „Przeciek" we wrocławskim Hydropolis, przygotowanej przez kolektyw Mamy Projekt we współpracy z MPWiK Wrocław. Ekspozycja, która została stworzona z myślą o całych rodzinach opowiada o sposobach oszczędzania wody.

REKLAMA

Wystawa „Przeciek" to nowatorskie połączenie prostych przekazów i trudnego tematu zmniejszających się zasobów wody. Dzięki dobremu designowi, całość pokazana jest w przystępny sposób, który tworzy ciekawą opowieść o wodzie.

– Tworzenie wystaw dla dzieci nigdy nie jest proste. Wszystko musi być spójne i przejrzyste. Dzięki temu każdy, kto pojawi się na wystawie doskonale odnajdzie się w jej przestrzeni. „Przeciek" jest wyjątkowy ponieważ tak trudny ekologiczny temat chcieliśmy pokazać w prosty sposób ale jednak rzetelny i poparty danymi. Wierzymy, że aby zacząć zmieniać nasze nawyki musimy zrozumieć dany problem i poznać sposoby jego rozwiązania. Stąd pomysł żeby wystawa pokazywała codzienny kontekst, znany każdemu – mówi Joanna Studzińska z kolektywu Mamy Projekt.

Twórcy wystawy w pomysłowy sposób posłużyli się przykładami z codzienności, by uświadomić odbiorcom, że trudny temat nadmiernego zużycia wody dotyczy każdego. To od nas zależy jakość życia kolejnych pokoleń, musimy tylko zmienić swoje codzienne nawyki.

– Z dnia na dzień maleją zasoby wody do picia na świecie. Edukowanie o ekologicznym i zdrowym stylu życia to w naszych czasach niezwykle ważne zadanie. We wrocławskim centrum wiedzy o wodzie Hydropolis poprzez zabawę i nowoczesną formę wystawienniczą uczymy, jak korzystać z wody w sposób rozsądny, oszczędny i bardziej efektywny dla przyszłych pokoleń, a także jak woda wpływa na nasze codzienne życie – mówi Marcin Garcarz, wiceprezes MPWiK S.A. we Wrocławiu.

Wystawa to miejsce, które pozwala wypracować nowe sposoby codziennych ekologicznych działań. Twórcy podpowiadają, jak postępować, by najlepiej wykorzystywać odnawialne zasoby wody. Dużą rolę odgrywają walory estetyczne ekspozycji. Zastosowane przez architektów błękity wzmacniają przekaz i ułatwiają zapamiętanie treści. Tutaj zabawa łączy się z nauką i aktywnym spędzaniem wolnego czasu. Dzięki zróżnicowanym aktywnościom każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Do udziału w projekcie zostali zaproszeni także partnerzy ze świata biznesu, dzięki czemu wystawa pokazuje różne punkty widzenia i sposoby działania. – Ochrona zasobów wodnych jest jednym z kluczowych aspektów działalności Geberit pod kątem zrównoważonego rozwoju. Jako firma od lat zaangażowana w program Strażnicy Rzek WWF oraz walkę z niedoborem wody, nieustannie wspieramy inicjatywy mające na celu promowanie postaw odpowiedzialności ekologicznej. Decyzja o zaangażowaniu Geberit w wystawę Przeciek wypływa wprost z jej DNA – woda jest w centrum wszystkiego czym zajmuje się nasza firma – mówi Justyna Zborowska z Geberit.

Ekspozycja podsuwa do rozważania jedne z najważniejszych ekologicznych problemów współczesności.– Szczególnie zależy nam na edukacji najmłodszych, ponieważ to nasze dzisiejsze zachowania określają to, jak będzie wyglądać nasza przyszłość – podkreśla Jolanta Zachara z firmy Kärcher, która jest partnerem ekspozycji.

Wystawa akcentuje też kwestie zrównoważonego rozwoju, który może okazać się kluczem do rozwiązania problemów ekologicznych. – Promowanie zasad zrównoważonego rozwoju jest niezwykle ważne, szczególnie wśród dorastającego pokolenia. Nasz bank od blisko 30 lat finansuje proekologiczne inwestycje w Polsce, ale też edukuje na temat ochrony środowiska swoich pracowników i klientów. Projekt "Przeciek" pokazuje, że dbanie o nasz świat można zacząć od bardzo prostych działań – mówi Anna Żyła, ekspert ds. Kształtowania Kierunków Ekologicznych z Departamentu Finansowania Ekologii Banku Ochrony Środowiska.

Wystawę można zwiedzać do 31 października 2020 r. w Centrum Wiedzy o Wodzie Hydropolis.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.