REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Oto designerskie biuro Westwing Home & Living

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 14 sie 2018 11:48
Oto designerskie biuro Westwing Home & Living
fot. mat. prasowe
Oto designerskie biuro Westwing Home & Living
Oto designerskie biuro Westwing Home & Living
Oto designerskie biuro Westwing Home & Living
Oto designerskie biuro Westwing Home & Living
Oto designerskie biuro Westwing Home & Living
Oto designerskie biuro Westwing Home & Living
Oto designerskie biuro Westwing Home & Living
Oto designerskie biuro Westwing Home & Living
Oto designerskie biuro Westwing Home & Living

W warszawskim biurowcu Spectrum Tower, dawnym budynku TP SA, swoją siedzibę ma firma, którą znają wszyscy pasjonaci dobrego designu i pięknych wnętrz. Westwing Home & Living, międzynarodowy koncern zajmujący się sprzedażą mebli i artykułów wyposażenia wnętrz o zaprojektowanie biura poprosił pracownię architektoniczną JMW Architekci z Warszawy.

REKLAMA

Architekci z pracowni JMW prace projektowe zawsze rozpoczynają od dokładnego wywiadu z klientem. A w przypadku klienta biznesowego, który zatrudnia dziesiątki pracowników, poznanie struktury firmy, potrzeb poszczególnych działów, wreszcie ilości ludzi, którzy na co dzień będą przebywać w biurze, a nawet ich przyzwyczajeń, jest szczególnie ważne. Dopiero na tej podstawie powstaje tzw. strategy working environment, czyli analiza środowiska pracy. – Pełna nazwa marki, z którą utożsamia się Westwing brzmi Westwing Home & Living, my rozszerzyliśmy ją na Westwig Home & Living & Working – mówi Łukasz Michalski z JMW Architekci. – Główna idea jaka nam przyświecała przy tym projekcie to stworzenie wnętrz do komfortowej pracy, spełniających wszystkie kryteria dobrze zorganizowanego biura, ale jednocześnie ciepłych, nowocześnie przytulnych, „udomowionych” – opowiada architekt. Taka wizja w pełni zgadzała się z wizją klienta, który wyobrażał sobie biuro jako pełen przyjaznych zakamarków open space. Ten pomysł udało się im wspólnie zrealizować. Jednak zanim do tego doszło projektanci musieli całkowicie zmienić układ funkcjonalny i stworzyć nowy plan powierzchni. Zakładał on przede wszystkim rozbicie korytarzowej nudnej przestrzeni typowej dla biur starszego typu. Już od wejścia pracowników i odwiedzających firmę gości zapraszają przeszklone, tematyczne salki spotkań, urządzone w różnych stylach: skandynawskim, industrialnym, retro czy w stylistyce glam… Dla komfortu pracowników zostały wydzielone specjalne strefy do rozmów służbowych i prywatnych, tzw. phoneboxy, zaprojektowano również tarasy, na których można odpocząć na świeżym powietrzu. Jednak sercem firmy jest, jak mówią jej pracownicy, kuchnia połączona z kawiarnią, tzw. Westwing Caffe, wystrojem nawiązująca do tradycyjnych kawiarni w mieście.

– Została fantastycznie urządzona, oczywiście meblami z naszych kampanii. A więc mamy tu funkcjonalne stoły, wygodne krzesła i kanapę, no i zawsze wyśmienitą kawę pod ręką – mówi Przemysław Kowalewski. – To wszystko sprawia, że wiele osób bardzo lubi spędzać tutaj czas. Nie zdecydowaliśmy się na osobne pomieszczenie do odpoczynku, ale w ukrytych na całej przestrzeni wnękach oraz na tarasach rozstawiliśmy wygodne meble, które pozwalają złapać chwilę wytchnienia.

Dla firmy Westwing bardzo ważnym miejscem jest recepcja – to wizytówka biura i całego koncernu. Projektanci z JMW Architekci podeszli do tego zadania niezwykle ambitnie i wymyślili nietypową recepcję w kształcie piktogramu domu przypominającego dziecięcy rysunek. Tak zaprojektowana, stanęła centralnie na wprost wejścia na piętro, na tle dużego przeszklenia, po którym miękko spływają udrapowane lekkie tkaniny zasłonowe. W recepcji znalazła się też wygodna sofa ze stolikami kawowymi, można przy nich usiąść, czekając na umówione spotkanie i obejrzeć liczne albumy o wnętrzach. Taki pomysł od razu spodobał się inwestorowi, bo dzięki temu odwiedzający firmę goście już od wejścia mogą się poczuć jak w pięknie urządzonym, gościnnym domu.

Firma Westwing w pełni zaufała pracowni JMW Architekci, jednak jako zespół ludzi związanych z designem, również świadomie uczestniczyła w procesie powstawania biurowych przestrzeni. – Zmiana biura była sporym wydarzeniem dla nas wszystkich, dlatego wymiana pomysłów, bycie na bieżąco i dzielenie się informacjami były dla nas kluczowe – mówi Przemysław Kowalewski. – Efekt końcowy w stu procentach spełnił nasze oczekiwania. Powstała przyjemna, designerska i nowoczesna przestrzeń do pracy, przyjazna pracownikom i doskonale odzwierciedlająca charakter firmy. Jedyny problem jest taki, że w przeciągu kilku ostatnich miesięcy nasza organizacja bardzo się rozwinęła, przybyło sporo nowych osób i czasami nie dla wszystkich starcza miejsca w kuchni.  

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.