REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 14 wrz 2020 08:25
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Nowa siedziba Neuca w Toruniu, projekt Massive Design, fot. mat. prasowe
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu
Oto najnowsza realizacja Massive Design. Tym razem zaprojektowali niezwykłe biuro w Toruniu

Do projektowania nowej siedziby Neuca projektanci z Massive Design zostali zaproszeni zanim powstały plany obiektu. Wraz z architektami Grupy Projektowej Port i projektantami branżowymi z WSP poddali analizie różne aspekty projektu koncepcyjnego. - Patrząc dzisiaj na naszą przestrzeń i poszczególne rozwiązania, to każde z pomieszczeń ma swoją genezę i uzasadnienie dlaczego znalazło miejsce w naszym budynku. Wypracowany układ przestrzeni to przede wszystkim efekt przeprowadzonych warsztatów, konsultacji z przedstawicielami poszczególnych zespołów i rozmów z projektantem - mówi Paulina Kruszewska, kierownik Sekcji Zarządzania Nieruchomościami i Obsługi Administracyjnej Neuca.

REKLAMA

Od początku procesu projektowania przyjęto zatem założenie, że na planach będzie niewielka ilość stałych pomieszczeń w postaci tak zwanych „Focus roomów”, za którymi będzie można wydzielić przestrzeń ścianami. Po pierwsze, aby móc oddzielić od siebie poszczególne departamenty, po drugie, aby móc stworzyć przestrzeń dla dyrektorów poszczególnych departamentów. Całość została przygotowana tak, aby minimalnym kosztem dodawać lub usuwać stałej wielkości ścianki przeszklone, w zależności od potrzeby wydzielenia takiej powierzchni. Przyjęte rozwiązanie jest na tyle elastyczne, że przez 2 lata od zakończenia etapu projektowania zmianie uległo tylko 8 pomieszczeń na 18,5 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni.

Nie było by to możliwe, gdyby nie wprowadzone rozwiązania mobilne, których również na planie nie brakuje. Mamy tu zatem nie tylko budki telefoniczne, ale też większe jednostki, mogące pomieścić w swoim wnętrzu do 4 osób. Dzięki temu nie trzeba przestawiać ścian – wystarczy przestawić sam mebel, szybko i efektywne.

- Od czasu stworzenia koncepcji do momentu realizacji robót budowlanych w organizacji zaszły zmiany, które zaowocowały modyfikacją konfiguracji pomieszczeń w trakcie realizacji inwestycji. Większość z nich wprowadzono stosunkowo niewielkim nakładem prac. Było to możliwe dzięki elastycznym rozwiązaniom koncepcyjnym i projektowym – mówi Wojciech Białczyk, ekspert ds. inwestycji Neuca.

Przy powyższych założeniach jedną z większych obaw pracowników było to, że będą pracować w jednym wielkim, „odhumanizowanym” open space. Mając na względzie te obawy, architekci z Massive Design przygotowali przestrzeń w taki sposób, aby poszczególne sekcje biura otwartego były między sobą podzielone i odseparowane od strefy komunikacji.

Dodatkowym zabiegiem skracającym wizualnie cały układ biurowy jest wstawienie rozcięć na ścianach i sufitach w postaci dynamicznych dekoracyjnych przęseł, nazwanych w trakcie budowy grzebieniami. Dzięki tej innowacji wprowadzonej na etapie koncepcji wnętrz, architekci uniknęli zawczasu problemów związanych z lokalnymi obniżeniami sufitów generowanych przez ewentualne kolizje instalacji i obniżenia spowodowane elementami konstrukcyjnymi budynku. Takie podzielenie przestrzeni umożliwiło regulację każdej części sufitu bez konieczności tworzenia mało estetycznych uskoków. Dzięki temu mimo otwartego planu nie mamy wrażenia pracy w dużej hali dla 1500 osób, a w przytulnej przestrzeni w otoczeniu najbliższego zespołu.

- Aktualny układ i aranżacja pomieszczeń czy rozwiązania mobilne to zdecydowanie więcej niż poprawa komfortu pracy czy estetyki przestrzeni, to przede wszystkim wartość dodana dla integracji pomiędzy różnymi obszarami. Widzimy i słyszymy się więcej, co stanowi podstawę dla efektywnej współpracy  – podsumowuje Paulina Kruszewska.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.