Relacja na linii przedsiębiorca – projektant nie zawsze bywa łatwa. Czy producent wie wszystko i projektant powinien być realizatorem tylko wizji przedsiębiorcy? Jaka jest rola designera? O tym rozmawialiśmy podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
- Producent nie jest omnibusem – stwierdził z przekonaniem Pete Kercher, założyciel, członek Europejskiego Instytutu Projektowania i Niepełnosprawności, ambasador, Design for All Europe podczas sesji "Design - inteligentne narzędzie, które pobudza przedsiębiorstwa" w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Zdaniem Kerchera trzeba mieć pewną pokorę i niekiedy chęć zrobienia kroku w tył.
Zgodził się z nim Marcin Barański, dyrektor generalny, Meble Vox. - Projektant nie jest realizatorem naszej wizji – zauważył. Jak wspomniał Barański, dobrym rozwiązaniem jest stworzenie briefu w procesie badawczym, gdzie zaangażowane są dwie strony: producent i designer. - Tak utrzymana relacja daje świetny efekt - dodał.
Jak zatem jest rola w tej relacji designera? - Dla mnie designer jest takim dyrygentem. Nie może grać solo, ale ma sprawić, że wszyscy grali w jednym zespole, bo tylko tak powstanie piękna muzyka – mówił Kercher.
Zaś Jacek Chrzanowski, założyciel i projektant, One/One Lab, stwierdził, że dla niego przede wszystkim jest ważna relacja między produktem a jego odbiorcą – człowiekiem. - Oczywiście z producentem musimy mieć kontakt, rozmawiać ze sobą, inaczej nic nie osiągniemy – dodał.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Prezes, Architekt AP Szczepaniak
Prezes, Architekt AP Szczepaniak
Wspólnik Grupa 5 Architekci
Prezes Zarządu, Architekt Ingarden & Ewý Architekci
Współwłaściciel, Architekt AD Artis Architects
Partner Horizone Studio
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.