Polska to jeden z największych producentów płytek ceramicznych w Unii Europejskiej. Postanowiliśmy się przyjrzeć wynikom finansowym polskich firm z segmentu płytek ceramicznych.
Polska, za Włochami i Hiszpanią, jest trzecim producentem płytek ceramicznych w Europie. I chociaż pod względem udziału rynkowego do gigantów wciąż brakuje nam wiele, to jednak płytki made in Poland zdobywają coraz większą popularność, nie tylko na własnym podwórku, ale i zagranicą. Dowodem na to mogą być chociażby ostatnio otwierane showroomy polskich marek za granicami naszego kraju czy też zainteresowanie globalnych koncernów płytkami produkowanymi w Polsce. Wystarczy wspomnieć choćby otwartą w kwietniu tego roku 500-metrową strefę ekspozycyjną Ceramiki Paradyż w salonie KeramHall w Kijowie (podobną strefę firmową w salonie KeramHall w Kijowie ma również Ceramika Tubądzin) czy przejęcie Polcoloritu przez amerykańską grupę Mohawk Industries, w której skład wchodzi m.in. włoska marka Marazzi.
Ta ostatnia pod koniec ubiegłego roku otworzyła w Warszawie swój pierwszy firmowy salon w Polsce, co sugeruje, że oprócz zainteresowania płytkami produkowanymi w Polsce poza granicami naszego kraju, również polski rynek jest perspektywiczny dla producentów z innych państw.
Więcej przeczytasz w najnowszym magazynie Łazienka.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
założyciel BIT Creative
właściciel, architekt BB Architekci
architekt Iliard Architecture & Project Management
architekt, założyciel i prezes zarządu TRZOP ARCHITEKCI
architekt Iliard Architecture & Project Management
założyciel, główny projektant Koziarski Pracownia Projektowa