REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Post-covidowe biura: na zarządcach spoczywa ogromna odpowiedzialność

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 05 cze 2020 15:28
Post-covidowe biura: na zarządcach spoczywa ogromna odpowiedzialność
Fot. Dylan Nolte / Unsplash

– Kroki, które podejmujemy, mają na celu nie tylko podniesienie poziomu bezpieczeństwa gości budynków, ale i przypomnienie im, że nadal mamy do czynienia z bardzo wyjątkową sytuacją. Spoczywa na nas ogromna odpowiedzialność – zauważa Virginie de Baere, Dyrektor Zarządzająca, MVGM Poland.

REKLAMA

Pełne spacerowiczów Bulwary Wiślane, coraz bardziej tłoczne szlaki górskie, pikniki w parkach, brak maseczek ochronnych – luzowanie narodowego lockdownu oraz wiosenna pogoda sprawiają, że wielu z nas nabywa złudnego poczucia bezpieczeństwa. Tym bardziej dwoją się zarządcy, właściciele i najemcy polskich biurowców, aby nie tylko zapewnić pracownikom oraz gościom odpowiednie środki ochrony zdrowia, ale i wyrobić w nas wszystkich nawyki, dzięki którym unikniemy wzrostu liczby zakażeń koronawirusem.

 

– Stopniowe znoszenie obostrzeń oraz fakt, że wielu z nas przyzwyczaiło się już do nowej rzeczywistości sprawia, że tracimy czujność, stajemy się zbyt pewni i wolimy myśleć, że pandemia już się skończyła. Stąd też rośnie rola sektora nieruchomości biurowych, w tym zarządców. Kroki, które podejmujemy, mają na celu nie tylko podniesienie poziomu bezpieczeństwa gości budynków, ale i przypomnienie im, że nadal mamy do czynienia z bardzo wyjątkową sytuacją. Spoczywa na nas ogromna odpowiedzialność – zauważa Virginie de Baere, Dyrektor Zarządzająca, MVGM Poland.

MVGM to międzynarodowa firma specjalizująca się w zarządzaniu nieruchomościami, która oprócz Polski działa na dziewięciu rynkach biurowych w Europie – w Holandii, Niemczech, Belgii, Luksemburgu, Hiszpanii, Portugalii, Czechach, Rumunii i Słowacji. Bazując na informacjach i danych z tych krajów firma opracowała zbiór zasad związanych z powrotem do biur. „COVID-19 Playbook”, bo taką nazwę nosi dokument, zawiera ponadto dodatkowe instrukcje dedykowane poszczególnym lokalizacjom, które nawiązują do ich specyfiki.

- Obecność na tylu rynkach biurowych jednocześnie oznacza dostęp do wiedzy i najlepszych praktyk kilkuset ekspertów, którzy na co dzień czuwają nad strategią związaną z funkcjonowaniem biurowców w czasach nowej normalności. Dotyczy to również tych krajów, w których odmrażanie biznesu i normalnego, codziennego życia rozpoczęło się wcześniej. Nie będzie też niespodzianką, jeśli powiem, że prawdziwy test dopiero przed nami. Niektóre z firm działających w Polsce przyjęły strategię stopniowego powrotu do służbowych biurek, inne natomiast odkładają ten moment na sezon letni, a nawet jesienny. Ważną próbą będzie więc czas, kiedy do biurowców wróci przynajmniej połowa pracowników - dodaje Virginie de Baere.

Jak ocenia firma, aktualnie w budynkach biurowych zarządzanych przez MVGM pracuje ok. 15% wszystkich pracowników. Niska liczba użytkowników biurowców to dobry moment, aby dostosowywać dotychczasowe strategie związane z zaostrzonymi zasadami bezpieczeństwa. Na poziomie technicznym jest to np. programowanie wind tak, aby w momencie postoju miały otwarte drzwi, przywracanie pełnej wydajności centrali wentylacyjnych oraz ustawianie maseczkomatów w częściach wspólnych biurowców. Efektywne zarządzanie biurowcami w tak wyjątkowej sytuacji wymaga również wdrożenia specjalnej polityki komunikacyjnej w biurowcach – czy to na poziomie odpowiednich oznaczeń wskazujących, gdzie musimy ustawiać się w kolejce do windy, czy komunikatów, które przypominają o tym, jak zachowywać się w budynku.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.