×
Subskrybuj newsletter
propertydesign.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 22 lut 2023 10:25
Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi
Powiat łowicki wraz z Leniva° Studio stworzył autorską identyfikację wizualną, fot. mat. pras.
Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi
Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi
Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi
Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi
Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi
Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi
Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi
Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi
Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi
Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi
Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi
Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi
Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi
Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi
Powiat łowicki z własną identyfikacją wizualną. Projekt Leniva° Studio powstał we współpracy z twórcami ludowymi

Powiat łowicki wraz z Leniva° Studio stworzył autorską identyfikację wizualną. To nie tylko nowy logotyp, ale również cały system, który usprawni i uspójni działanie jednostek powiatowych.

REKLAMA

  • Powiat łowicki postanowił stworzył własny system identyfikacji wizualnej.
  • Za projekt odpowiada Leniva° Studio, które do współpracy zaprosiło twórców ludowych.

Dotychczas powiat nie posiadał swojej oficjalnej, spójnej komunikacji wizualnej. Przygotowany przez Leniva° Studio branding oddaje najważniejsze aspekty pozycjonowania regionu – kulturę i folklor. Jest dostosowaniem identyfikacji powiatu do współczesnych realiów, co pozwala na komunikację, która jest nie tylko spójna, ale przede wszystkim autentyczna. 

Cały proces rebrandingu poparty został obszernym rozeznaniem w terenie, wyjadami studyjnymi oraz badaniami, co pozwoliło projektantom na poznanie charakterystyki regionu. Jednym z kluczowych elementów, które oddane zostały w nowej identyfikacji jest nie tylko folklor, ale i indywidualistyczny, przekorny charakter mieszkańców regionu. Studio postawiło jasny znak równości: Łowickie = Folklor, a Folklor = powiat łowicki. 

Motyw przewodni nowej identyfikacji oparty został o tradycyjne łowickie wycinanki, które zostały przez projektantów przetworzone do funkcjonalnej formy pozwalającej na ich szerokie zastosowanie. Jej modułowość daje wiele możliwości tworzenia wariantów znaków i różnorodnych rozwiązań – powstał generator, dzięki któremu można zbudować ponad 40 znaków wywodzących się ze wspólnego rdzenia. Sam branding został podzielony na dwie spójne, jednak różne od siebie części – powiat łowicki oraz Łowickie.

Motyw przewodni nowej identyfikacji oparty został o tradycyjne łowickie wycinanki, które zostały przez projektantów przetworzone do funkcjonalnej formy pozwalającej na ich szerokie zastosowanie, fot. mat. pras.
Motyw przewodni nowej identyfikacji oparty został o tradycyjne łowickie wycinanki, które zostały przez projektantów przetworzone do funkcjonalnej formy pozwalającej na ich szerokie zastosowanie, fot. mat. pras.

Identyfikacja wizualna pozwala na spójną komunikację zarówno jednostki samorządu terytorialnego – powiatu łowickiego, jak i jednostek podległych. Branding jest używany w komunikacji zarówno urzędowej, wewnętrznej, jak w przekazach do mieszkańców, instytucji i organizacji współpracujących. Podstawowym kolorem komunikacji powiatu jest barwa chabrowa widna.

Łowickie, jako region etnograficzny, kraina historyczna to miejsce wielokolorowe – zupełnie jak łowickie stroje czy wycinanki. W pełnej identyfikacji wizualnej używana jest cała paleta wyspecyfikowanych łowickich barw (prawie 60 różnych próbek), która przełożona została na wartości do użycia w druku oraz w digitalu. Nazwy konkretnych barw zaczerpnięte zostały z ludowych nazw wywodzących się z gwary, które są unikalnym na skalę światową niematerialnych dziedzictwem kulturowym centralnej Polski. 

Łowickie, jako region etnograficzny, kraina historyczna to miejsce wielokolorowe – zupełnie jak łowickie stroje czy wycinanki, fot. mat. pras.
Łowickie, jako region etnograficzny, kraina historyczna to miejsce wielokolorowe – zupełnie jak łowickie stroje czy wycinanki, fot. mat. pras.

Kompleksowy system, oprócz logotypu, obejmuje również materiały biurowe, promocyjne, a także komunikację w mediach społecznościowych. Branding będzie w najbliższych miesiącach konsekwentnie wdrażany do codziennego użytku. 

----------------

Leniva° Studio łączy kompetencje strategii i designu ze specjalizacją w budowaniu identyfikacji wizualnych oraz design systemów. Odpowiedzialne m.in. za identyfikację pawilonu polskiego na Expo w Dubaju, branding Aptek Gemini oraz Ogrodów Ulricha w Warszawie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie