REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Raport: Jak się zmienią biura?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 04 sie 2020 08:58
fot. Unsplash

Pracownia architektoniczna Concept Space opublikowała raport dotyczący zmian w aranżacji przestrzeni biurowych, które wynikają z nowych realiów związanych z COVID-19. Czy firmy były przygotowane na pracę zdalną? Czy home office wpływa na efektywność pracowników? Jak nowe, hybrydowe modele pracy wpłyną na kształt i rolę biur w przyszłości?

REKLAMA

Eksperci CS oraz partnerzy raportu, firmy Nowy Styl, AV Kreator i Nuvalu, odpowiadają na te (i nie tylko te) pytania w publikacji.

W badaniu wzięli udział pracownicy 117 firm, głównie specjaliści oraz osoby zajmujące stanowiska kierownicze i administracyjne. Na bazie wypełnionych przez nich ankiet powstał raport będący efektem dwumiesięcznej pracy analitycznej i badań sytuacji rynkowej. – Interesowało nas spojrzenie pracowników na obecną sytuację zarówno pod względem przygotowania ich organizacji do radykalnej zmiany wynikającej z pandemii, jak i tego, w jaki sposób ich firmy oraz oni sami poradzili sobie z nowymi realiami. Wnioski dają do myślenia – aż jedna czwarta respondentów przyznała, że miała duże problemy z zachowaniem właściwego work/life balance w trakcie pracy zdalnej. To jasny sygnał, że biura są potrzebne – mówi Monika Szawernowska, CEO Concept Space.

Cytowani w raporcie eksperci dzielą się prognozami, które kreślą obraz nadchodzących zmian w podejściu do aranżacji biur i ich wyposażenia w meble oraz sprzęt. Wynikają one zarówno z nowych wyzwań związanych z bezpieczeństwem, jak i zmianą modelu pracy i roli biura. – Definicja biura się zmieni. Nie będzie już po prostu miejscem wykonywania codziennej pracy – ta może być realizowana zdalnie. Stanie się przestrzenią kreatywnej pracy projektowej, platformą wymiany opinii i burzy mózgów. Podstawowym atutem biura względem home office jest możliwość nawiązywania i utrzymywania bezpośrednich relacji ze współpracownikami. Wynikające z nich interakcje przyczyniają się do rozwoju organizacji – zauważa Aleksandra Hulej, Research & Advisory Manager w Nuvalu.

Zmiany zajdą również w obszarze mebli i wyposażenia biurowego. – Pojawi się wiele nowych rozwiązań wynikających z popularyzacji nowych technologii komunikacyjnych, np. meble zintegrowane z ekranami systemów do prowadzenia wideokonferencji. Kluczową cechą mebli stanie się modułowość i mobilność, która umożliwia szybką rearanżację powierzchni w razie potrzeby. Pojawił się też nowy temat - wyposażenie stanowiska pracy w domu. W obliczu rosnącej popularności pracy zdalnej będzie to jedna z kluczowych płaszczyzn negocjacji pomiędzy kandydatem a pracodawcą podczas rozmów rekrutacyjnych – mówi Karolina Manikowska, Workplace Research & Consulting Director w firmie Nowy Styl.

Wiele nowości pojawi się również w obszarze wyposażenia biur i wykorzystywanych technologii, co wynika głównie ze zmiany podejścia do bezpieczeństwa. – Zmieniło się podejście do technologii dotykowych. Nie znaczy to, że całkowicie znikną – ekrany dotykowe będą wciąż wykorzystywane, jednak z zachowaniem odpowiedzialności i zasad bezpieczeństwa sanitarnego. Przewidujemy, że coraz bardziej popularne będą karty RFID i aplikacje mobilne, dzięki którym będzie można w bezkontaktowy sposób korzystać z infrastruktury biurowej – prognozuje Paweł Bergier, dyrektor ds. Projektów w AV Kreator.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.