Raport: Polacy aranżują wnętrza w czasie #zostańwdomu



PropertyDesign.pl - 01-04-2020 15:36


Teraz, gdy wnętrza stały się prawdziwymi centrami wszechświata bardziej koncentrujemy się na tym, by czuć się w nich komfortowo. Jak spędzamy czas podczas #zostańwdomu?

Platforma Homebook.pl sprawdziła, jak akcja #zostańwdomu wpłynęła na decyzje użytkowników związane z remontami i zmianami aranżacyjnymi w ich wnętrzach.

Masowe remonty czy zmiana planów?

Użytkownicy Homebook.pl zapytani o to, jak epidemia wpłynęła na ich plany związane z urządzaniem wnętrz, najczęściej deklarowali przesunięcie remontów w czasie (41 proc.). W przypadku 1/4 respondentów – obecna sytuacja w żaden sposób nie wpłynęła na ich zamiary remontowe ze względu na brak planów z tym związanych. 23 proc. respondentów czas pod znakiem #zostańwdomu wykorzystuje na remonty oraz związane z nimi zakupy mebli i dodatków, 11 proc. - zrezygnowało z przeprowadzenia remontów. 

 Zakupy w czasie #zostańwdomu

Choć okoliczności nie sprzyjają dziś zakupom w sklepach stacjonarnych, jak pokazują wyniki badania Homebook.pl, potrzebnych produktów poszukujemy w sferze online, która jest obecnie najlepszą i najbezpieczniejszą alternatywą. Aż 77 proc. osób, które wzięły udział w badaniu zadeklarowało, że w ostatnim czasie zrobiło zakupy przez internet. Przeciwnej odpowiedzi udzieliło 23 proc. badanych.

Okazuje się, że większość z nas nie ma żadnych obaw związanych z realizacją zamówień online (67 proc.), co wynika ze znajomości zasad bezpiecznej dostawy i możliwości wprowadzonych obecnie przez firmy kurierskie (mowa m.in. o opcji wyboru dostawy bezkontaktowej).

W czasie ostatnich tygodni można również zaobserwować wzrost liczby atrakcyjnych akcji promocyjnych przygotowanych przez marki oferujące meble oraz dekoracje do wnętrz.

Lubimy swoje wnętrza

Jak pokazują badania, większość z nas przebywa w swoich wnętrzach z przyjemnością (choć dla części z osób frustrujące bywają ograniczenia związane z przemieszczaniem się). Grupa 35 proc. uczestników badania zadeklarowała, że czas spędzany w domu nie jest dla nich uciążliwy. Według 53 proc. respondentów długie przebywanie jest dla nich odrobinę męczące, choć bardzo lubi przestrzeń swoich mieszkań i domów. Pozostała część badanych przyznała, że czas spędzany w jednym miejscu negatywnie wpływa na ich samopoczucie.

Choć czas spędzony w domu może wydawać się straconym – nic bardziej mylnego. Przeznaczmy go na produktywne zajęcia – porządki i zmiany w wystroju, na które wcześniej zabrakło czasu.