×
Subskrybuj newsletter
propertydesign.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Rozrywka w galeriach coraz ważniejsza

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 28 lut 2018 10:15
  • Aktualizacja: 28 lut 2018 10:18
Rozrywka w galeriach coraz ważniejsza
fot. mat. prasowe

Rośnie znaczenie oraz udział oferty gastronomicznej i rozrywkowej w centrach handlowych, które przestają być jedynie miejscem zakupów, a stają się miejscem spędzania wolnego czasu. Tak wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Cushman & Wakefield.

REKLAMA

Eksperci Colliers International policzyli z kolei, że na koniec 2017 r. w Polsce było ponad 11,5 mln mkw. nowoczesnej powierzchni w centrach handlowych. Podkreślają jednocześnie, że największym i najbardziej konkurencyjnym rynkiem handlowym w kraju pozostaje Warszawa. Podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w całej aglomeracji wyniosła na koniec 2017 roku ponad 1,5 mln mkw. (w 47 obiektach), a poziom nasycenia osiągnął 599 mkw. na tysiąc mieszkańców. 

Rozwój rynku handlowego widać nie tylko dzięki powstawaniu nowych obiektów. Wiele spośród centrów, szczególnie tych istniejących ponad 10 lat, inwestuje w modernizację lub zmianę charakteru oferowanej powierzchni - zwracają uwagę analitycy Cushman & Wakefield. To efekt rosnącej konkurencyjności, a także konieczności dopasowania do oczekiwań klientów. A te zmienią się m.in. w związku z wprowadzeniem od marca 2018 roku częściowego zakazu handlu w niedziele.

Do nowych wyzwań przygotowuje się także warszawskie Blue City, które stanie się w ciągu kilku miesięcy najbardziej rozrywkowym centrum handlowym w kraju. –Przygotowujemy wielkie zmiany na trzech najwyższych kondygnacjach Blue City. Będzie więcej rozrywki, więcej gastronomii i więcej okazji do wspólnego spędzania czasu całymi rodzinami, również w niedziele – zapewnia Yoram Reshef, dyrektor generalny Blue City.

Dodaje, że strategia wprowadzania szerokiej oferty rozrywkowej do galerii pozwoliła zwiększyć odpowiedzialność Blue City w 2017 roku o kilka procent (rok do roku). – Bo u nas nie tylko robi się zakupy, ale także spędza czas. Takie podejście do biznesu ułatwia nam wynajmowanie lokali handlowych. Potencjalny najemca widzi bowiem, że centrum żyje i jest popularnym miejscem spotkań, a więc i dobrym miejscem na jego biznes. Naszym celem jest, aby jak najwięcej osób przychodziło do centrum i z tego się wywiązujemy – dodaje Yoram Reshef.

Już dziś na terenie centrum działają unikalne formaty rozrywkowe: szkoła tańca dla dzieci, pole do minigolfa, mini boisko piłkarskie, tor dla modeli zdalnie sterowanych i escape room. W planach modernizacji Blue City znajdują się: nowoczesne kino, nowy plac zabaw dla dzieci, dwa nowatorskie w Polsce koncepty rozrywkowe, nowe restauracje i największy klub fitness w kraju (5000 m2). Być może pojawi się centrum konferencyjne. Wszystkie projekty będą zrealizowane do końca roku 2018. Poważne zmiany zajdą również w części handlowej centrum.

O dobrych perspektywach dla rozwoju centrów handlowych mówi Lucyna Śliż, Associate Director z Działu Powierzchni Handlowych Cushman & Wakefield. -  Roczne wydatki Polaków w ostatnich dwóch latach wzrosły o 6-7 proc. Nasze społeczeństwo jest coraz bardziej świadomym konsumentem, a struktura wydatków zaczyna przypominać tę dla krajów o wyższym stopniu zamożności – zwraca uwagę Lucyna Śliż.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie