REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Salon pełen kontrastów

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 10 maj 2019 10:32
Salon pełen kontrastów
fot. mat. prasowe

Zabytkowa kamienica w sercu Monachium uchodzi za największy salon mody męskiej na świecie. Na dziewięciu tysiącach metrów kwadratowych butik Hirmer oferuje odzież szytą na miarę i modę inspirowaną bawarskimi strojami ludowymi – wszystko w uważnie zaprojektowanym otoczeniu podkreślającym walory produktów.

REKLAMA

Charakterystyczna kamienica z witrynami w podcieniach i jednakowymi kwiatami we wszystkich oknach stanowi jeden z najczęściej fotografowanych obiektów monachijskiej starówki. Na sześciu kondygnacjach zabytkowego budynku mieści się największy - jak zapewniają właściciele - salon mody męskiej na świecie. Na 9 tys. metrów kwadratowych eleganccy panowie znajdą wszystko, co potrzebne, by wyglądać szykownie na co dzień i od święta. Otoczenie zaaranżowano tak, by kreować pozytywne doświadczenia zakupowe. Z zewnątrz wszystko zaprasza przechodniów, by wejść do środka. Projekt i wyposażenie wnętrz mają na celu optymalną ekspozycję mody męskiej i zachęcenie klientów do pozostania w salonie jak najdłużej.

„Ku czci pięknej wieży”

Butik Hirmer mieści się w zabytkowej kamienicy wzniesionej w drugiej dekadzie XX wieku zgodnie z projektem duetu architektów Hönig- Söldner na zlecenie sieci handlu tekstyliami Bamberger & Herz. Sklep funkcjonował pod swoim szyldem do 1938, kiedy to ze względu na nazistowskie prześladowania żydowscy właściciele postanowili zmienić nazwę firmy i przekazać pieczę nad nią Johannowi Hirmerowi – niemieckiemu kierownikowi monachijskiego oddziału. Pod marką Hirmer salon funkcjonuje do dziś. Kamienicę nazwano u jej zarania „Zum schönen Turm” (niem. „Ku czci pięknej wieży”) na pamiątkę bramy średniowiecznych murów miejskich, która stała w tym miejscu od 1157 do 1807 roku i słynęła z pokrywających jej ściany fresków. Narożnik budynku zdobi reprezentująca jego poprzedniczkę płaskorzeźba, poniżej której znajduje się metalowa plakietka opisująca historię miejsca. Charakterystycznym, przyciągającymi z daleka wzrok przechodniów elementem kamienicy są przyokienne kwietniki ożywiające jaskrawymi kolorami stonowaną barwę fasady. Każdego kto podejdzie bliżej do wejścia zachęcają rozświetlone witryny, robiące wrażenie tym większe, że umieszczono je w podcieniach. Obok naturalnie tworzącego się w tych warunkach kontrastu nie sposób przejść obojętnie. – Parter był jedną z trzech kondygnacji, na modernizację oświetlenia której zdecydowano się w pierwszej kolejności – mówi Filip Gabryelczyk, menadżer sprzedaży segmentu retail polskiego oddziału grupy Trilux.

– Trudno dziwić się temu wyborowi. Zaaranżowana dobrze – czyli w sposób widoczny, przyciągający z daleka i zapraszający – witryna i strefa wejścia mogą znacząco przełożyć się na zwiększenie liczby klientów, którzy nawet nie planowali początkowo zakupów. Rozświetlenie podcieni przyjemnym, ale i zdecydowanie odcinającym się od tła światłem witryn to strzał w dziesiątkę – szczególnie w miejscu uczęszczanym przez turystów tak intensywnie jak monachijska starówka – komentuje realizację Gabryelczyk. Dzięki dużej powierzchni przeszkleń – na parterze praktycznie nie ma litych ścian – przechodnie mogą wejrzeć daleko w głąb salonu. Szanse, że wypatrzą coś dla siebie są więc naprawdę duże.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.