
Do salonu fryzjerskiego przychodzimy nie tylko po nową fryzurę. Takie miejsce odwiedzamy również, by odpocząć, zaznać odrobiny luksusu lub poprawić sobie humor. Dlatego w tej branży duże znaczenie ma wystrój wnętrz.
Pracownie Take Design, 28 Form, Musk Collective Design i Base Architekci zaprojektowały wnętrza salonów fryzjerskich, do których chce się wracać.
Salon mieści się w starej kamienicy. W pomieszczeniu salonu wydzielona została poczekalnia dla klientek oczekujących na zabieg. Sporym autem tego pomieszczenia są duże okna, które doświetlają wnętrze. Na ich szerokich parapetach ustawić można było dodatki w postaci miękkich poduch, lamp, latarenek, które ocieplają wnętrze.
Projektując salon fryzjerski chcieliśmy uniknąć typowych rozwiązań funkcjonalnych dla tego typu usługi, czyli układu liniowego, gdzie stanowiska ułożone są pod ścianami pomieszczenia, a przestrzeń centralna jest nieużywana - mówi Józek Madej z Musk Collective Design. Architekci korzystając z dobrze doświetlonego wnętrza zaproponowali kontrastowe rozwiązanie, gdzie ponad 60 proc. powierzchni salonu to "showroom", czyli przestrzeń, w której sztuka fryzjerstwa może być cały czas obserwowana i doceniana przez użytkownika. Stanowiska znajdują się w centrum pomieszczenia, co koncentruje uwagę odbiorców a jednocześnie podkreśla prestiż fryzjera/stylisty.
Niezwykły styl tego miejsca opiera się na użyciu nietypowych materiałów. Klasyczne fryzjerskie meble zestawione z ikonami designu tworzą spójną całość na tle czarno-białych wielkoformatowych grafik, luster, łańcuchów i czarnych blach perforowanych. W przestrzeni lokalu wydzielono sześć stref funkcjonalnych. Na wejściu Lok&Roll zaprojektowano poczekalnię dla klientów oraz ladę z logotypem salonu obłożoną, czarną, perforowaną blachą. Diana Lebiedzińska z pracowni Base Architekci zaznacza, że serce lokalu stanowi długie, podświetlone lustro z ośmioma stanowiskami fryzjerskimi.
Zaprojektowano wnętrza ciepłe a zarazem minimalistyczne, pozbawione zbędnych elementów. Jak wspominają architekci, na ścianie szczytowej pojawiła się grafika w postaci twarzy, które odwołują się do różnych nastrojów człowieka i pokazują jak różnorodne mogą być fryzury. - Tak jak zmiana image potrafi zmienić człowieka tak zmiana wnętrza sprawia, że klienci chętniej przyjdą do salonu - zwraca uwagę projektant. Ponieważ wnętrze nie jest zbyt duże, projektanci powiększyli je za pomocą kliku luster, w których mieszają się odbicia ludzi w trakcie metamorfozy i tych którzy są na grafice.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Właściciel, Architekt, Naukowiec Zalewski Architecture Group
Architekt Autorska Pracownia Jacek Krenz
Założyciel Jednacz Architekci
Generalny projektant Perbo-Projekt
współzałożyciel i wspólnik JEMS Architekci
współzałożyciel i wspólnik JEMS Architekci