Sieć sklepów SPAR montuje bariery ochronne z pleksi



PropertyDesign.pl - 25-03-2020 16:40


Bariery ochronne wykonane z płyt pleksi pojawią się w sklepach sieci SPAR jako jeden z elementów ochronnych w dobie pandemii COVID-19. Płyty montowane będą przy kasach głównych, a także na stoiskach z wędlinami i serami oraz przy kasach alkoholowych.

Wasz Sklep SPAR – należący do SPAR Group wyłączny operator licencji SPAR na terenie Polski – rozpoczął montaż barier ochronnych wykonanych z płyt pleksi dla zwiększenia bezpieczeństwa pracowników sklepów oraz klientów. Osłony – dostarczane do sklepów w ramach zaopatrzenia z magazynu centralnego – zostaną wdrożone nie tylko na stanowiskach kasjerów, ale także przy stoiskach z wędlinami i serami oraz przy kasach alkoholowych.

Pracownicy sklepów już od początku pandemii wirusa w Polsce zostali wyposażeni w maseczki, rękawice oraz płyny dezynfekujące. Sieć zamówiła także specjalne przyłbice na twarz, które są dystrybuowane do zespołów pracujących w sklepach SPAR. W sieci odbywają się szkolenia w zakresie procedur, wprowadzono także rotacyjne zmiany załogi sklepów oraz skrócenie godzin pracy.

W sklepach SPAR w związku z pandemią obowiązuje częstsza dezynfekcja stanowisk pracy, kas i terminali. We współpracy ze SPAR International zorganizowano import dodatkowych środków higienicznych, m.in.: maseczek na twarz, jednorazowych rękawiczek, plastikowych fartuchów, środków do dezynfekcji i mydeł.

W sklepach, które przed rebrandingiem działały pod szyldem Piotra i Pawła – z uwagi na ich wielkość – bariery ochronne montowane są przy 3 kasach głównych, przy stoisku informacyjnym i punkcie monopolowym oraz przy cukierni. Obok lad z wędlinami i serami na podłodze zaznaczone są miejsca, w których stanąć może obsługiwany klient – tak, aby oddzielała go od pracownika sklepu osłona z pleksi.

Dla bezpieczeństwa klienta w sklepach SPAR Partnerom zarekomendowano ograniczenie ekspozycji produktów na wagę – w sklepach owoce i warzywa będą dostępne we wcześniej przygotowanych opakowaniach i zachęca się klientów do wyboru pakowanych artykułów spożywczych.