REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Signify wyeliminuje plastik we wszystkich opakowaniach produktów konsumenckich

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 05 cze 2020 11:07
fot. Unsplash

Signify planuje zrezygnować z plastiku we wszystkich opakowaniach produktów konsumenckich w 2021 roku.

REKLAMA

Każdego roku do oceanów trafia osiem milionów ton plastiku, zabijając milion ptaków morskich i zagrażając wyginięciem setkomgatunków organizmówżyjących w morzach i oceanach. Zanieczyszczenie plastikiem stało się jednym z najpoważniejszych problemów środowiskowych, a konsumenci są coraz bardziej krytyczni w stosunku do opakowań produktów, które kupują.

 W ramach swojej polityki dotyczącej opakowań, firma Signify obecnie używa papieru pochodzącego w 80 proc. z recyklingu i już zaczęła wycofywać wszystkie tworzywa sztuczne z opakowań produktów konsumenckich, abyw 2021 r. osiągnąć cel i całkowicie wyeliminować plastik. Rezygnując ze stosowania tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów konsumenckich, Signify uniknie używania ponad 2500 tonplastiku rocznie. Odpowiada to 125 mln butelek PET, które ułożone w rzędzie rozciągałyby się na odległość 8000 km –w przybliżeniu równą trasie tam i z powrotem od Tromsø na północy Norwegii do Gibraltaru na południowym krańcu Półwyspu Iberyjskiego. Co więcej nowe opakowania sąmniejsze ilżejsze, co pozwala zredukować emisje dwutlenku węgla związane z transportemi zużywanymimateriałamio 6000 ton–czyli tyle emisji CO2, ile rocznie pochłania 270000 w pełni wyrośniętych drzew.

- Odpady plastikowe mają bardzo negatywny wpływ na naszą planetę i jej bioróżnorodność, dlategoprzyjmujemy rolę liderai zaczynamyużywać alternatywnych materiałów. Jest to słuszna decyzja, która spełnia rosnące oczekiwania naszych klientów - powiedział Eric Rondolat, dyrektor generalny Signify. –Niecierpliwie czekam na moment, w którym będziemy mogli ogłosić, że nie używamy już plastiku w naszych opakowaniach.

Polityka firmy Signify wymaga, żeby opakowania zawierały średnio 80 proc. papieru pochodzącego z recyklingu, a nowe surowce pochodziły z certyfikowanych źródeł odnawialnych. W przypadkach, w których nie da się zastosować materiałów papierowych, Signify szuka innych alternatyw dla tworzyw sztucznych. Firma zaczęła już działania na rzecz wycofywania tworzyw. Na podstawie własnych obliczeń Signify z wykorzystaniem butelek PET o pojemności 0,5 litra. Jedno drzewo może pochłaniać 22 kilogramy CO2 rocznie sztucznych poprzez usunięcie plastikowych wkładek z opakowań Philips Hue. Wybrała też piankę papierową do pakowania niedawno wprowadzonego do sprzedaży produktu Philips Hue Play HDMI Sync Box. Blistry (opakowania formowane) będą stopniowo zastępowane papierowymi pudełkami wposzczególnych liniach produktów, zaczynając od źródeł światłaLED w Europie w trzecim kwartale 2020, a w innych krajachod początku 2021 r.

Firma Signify zaczęła już zastępować plastikowe blistry źródeł światłaLED materiałami papierowymi w regionie Pacyfiku, gdzie zmiana została przyjęta bardzo pozytywnie i spowodowała wzrost sprzedaży.- Kiedy zmieniliśmy opakowania w regionie Pacyfiku, klienci stwierdzili, że są one bardziej atrakcyjne i przyjazne środowisku – dodał Rondolat. –Zachęcam inne firmy, żeby dołączyły do nas w tej inicjatywie, chętnie podzielimy się naszymi doświadczeniami.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.