REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Słuchawki Apple AirPods i inteligentne głośniki Amazon Echo i Google Home wśród najpopularniejszych trendów 2019 r.

  • Autor: PAP
  • 31 gru 2019 12:26
Słuchawki Apple AirPods i inteligentne głośniki Amazon Echo i Google Home wśród najpopularniejszych trendów 2019 r.
Nowe słuchawki Apple AirPods Pro. Fot. Materiały prasowe Apple

W mijającym 2019 roku rosła popularność bezprzewodowych słuchawek Apple AirPods, kolejnych użytkowników zyskały też inteligentne głośniki takie jak Amazon Echo czy Google Home - podała agencja Bloomberga.

REKLAMA

Bloomberg zwrócił uwagę na trzy najważniejsze trendy, które zdefiniowały mijający rok. Pierwszym było rozpowszechnienie bezprzewodowych słuchawek AirPods. W 2019 r. oczekuje się ich sprzedaży na poziomie 60 mln egzemplarzy - dwa razy więcej niż w 2018 r. Ze względu na wysoki popyt sprzedawcy zgłaszają stałe problemy z utrzymaniem zapasów magazynowych tego urządzenia. Ostatnie badanie wskazało zaś, że popularność słuchawek AirPods przekroczyła zainteresowanie odtwarzaczem iPod w jego szczytowym momencie.

Zdaniem agencji jest to kolejny po sukcesie Apple Watch znak, że koncern z Cupertino pod zarządem Tima Cooka jest w stanie tworzyć rozchwytywane urządzenia, trafiające do szerokiego grona odbiorców. Widocznie wystające z uszu i dość awangardowe białe "pchełki" stały się trendem nie tylko technologicznym, ale także deklaracją stylu użytkownika. Amazon i Google wypuściły swoje wersje bezprzewodowych słuchawek, lecz z mniejszym sukcesem.

Drugim trendem był nadal znaczny rozwój rynku inteligentnych głośników. W 2019 r. 78 mln Amerykanów używało tego typu urządzeń, m.in. Amazon Echo czy Google Home. To 18-proc. wzrost w porównaniach rok do roku - wynika z prognoz firmy EMarketer. Oznacza to, że jedna czwarta obywateli USA zdecydowała się umieścić w swoich domach urządzenia z czuwającym mikrofonem, mimo głośnej w 2019r. sprawy odsłuchiwania pewnego odsetka tychże nagrań przez pracowników koncernów technologicznych.

Bloomberg zastanawia się, czy ludzi obchodzi fakt, że Dolina Krzemowa podsłuchuje ich codzienne i intymne rozmowy. Część osób z miejsca odrzuca koncepcję inteligentnych głośników, jednak coraz więcej osób wierzy w szlachetne intencje koncernów technologicznych, albo uważa, że wygoda kontrolowania muzyki głosem czy recytowanej prognozy pogody warta jest utraty prywatności.

Trzecim trendem była aplikacja społecznościowa chińskiej firmy Bytedance. Agencja oceniła, że 2019 był "rokiem TikToka", a program do dzielenia się krótkimi materiałami wideo w jednej chwili pojawił się dosłownie wszędzie, zagrażając pozycji aplikacji Facebooka oraz Snapa.

W lutym liczba pobrań TikToka przekroczyła 1 milion, w listopadzie na urządzenia mobilne ściągnięto ją już ponad 1,5 miliarda razy. Obecnie ma ona ok. 680 mln stałych użytkowników - wynika z danych firmy analitycznej SensorTower. Autor Bloomberga wskazuje na ironię tej sytuacji - podczas gdy amerykańska klasa polityczna aktywnie walczyły z Chinami kolejnymi cłami, nastolatki z całego świata w jedności ściągały aplikację operowaną przez firmę z ChRL.

2020 rok zdaniem agencji mijać ma pod znakiem rozwoju technologii 5G, co może pomóc malejącej sprzedaży urządzeń na tym rynku. Firmy mają też podejmować dalsze próby ze składanymi telefonami, zapowiada się także ostra rywalizacja między nowymi usługami strumieniowania wideo. Najpewniej rok amerykańskich wyborów prezydenckich sprawi też, że administracja prezydenta USA Donalda Trumpa nie podejmie kroków prawych w celu ograniczenia działalności koncernów technologicznych (PAP)

kso/ malk/

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.