Dzięki morskiemu pierwiastkowi i lokalizacji hotelu, różni się on od projektów, które biuro Iliard realizuje w dużych miastach. Radisson Blu Sopot położony jest bowiem w odległości 250 metrów od morza. Pomiędzy piaszczystą plażą, a Sopockimi Błoniami – w części miasta oddalonej od turystycznego zgiełku.
Elementem wystroju hotelu, który momentalnie przykuwa uwagę gości po wejściu do budynku, jest zawieszona w przestrzeni lobby, sześciometrowa instalacja. Nawiązuje ona swym wyglądem do unoszących się w powietrzu mew. To jedno z wielu odniesień do nadmorskiej lokalizacji hotelu, które można odczytać w jego wnętrzach.
– Pracując nad projektem wnętrz nadmorskiego obiektu, motyw przewodni właściwie nasuwa się sam – mówi Wojciech Witek, założyciel pracowni Iliard Architecture & Interior Design, odpowiedzialnej za projekt części wspólnych hotelu. – Morze to przebogate źródło inspiracji. Lekkość i naturalność, z jaką pozwoliło odnaleźć nam ciekawe rozwiązania i konteksty dla tej realizacji sprawiły, że praca nad nią była bardzo przyjemnym procesem twórczym dla naszego zespołu – tłumaczy.
Styl formalny przenika się tu z wakacyjnym luzem i swobodą, zacierają się granice. Dostojne złote elementy kontrastują tu z miękkimi tapicerkami i wzorzystymi dywanami, surowy kamień z rattanem. Architekci wykreowali wnętrza, które są świeże i bezpretensjonalne, a jednocześnie eleganckie.
– Poszukiwaliśmy niebanalnych detali, struktur, faktur czy wzorów – opowiada Wojciech Witek. – W doborze kolorystyki, jak i wielu elementów wykończenia wnętrz, inspirowaliśmy się naturą: piaskiem, morską wodą, materiałami przepalonymi słońcem, wysuszonymi nadmorskim wiatrem. Zachwyciliśmy się niedoskonałością: dywany są przetarte, blat stołu konferencyjnego przypomina wyrzucony na brzeg kawał drewna, wazony i dekoracje wyglądają jak wyciągnięte z wraku statku.
W hotelowych wnętrzach dominują odcienie szarości, brązów i beżów, przełamane kontrastującymi, niebieskimi akcentami. W projekcie pojawiają się również elementy z ciemnego, orzechowego drewna, kamienne blaty oraz tkaniny o grubych splotach. W lobby uwagę zwracają mosiężne regały i kute nadwieszenia.
W czterogwiazdkowym hotelu do dyspozycji gości jest 219 komfortowych pokoi, śródziemnomorska restauracja, centrum Wellness & Spa, strefa basenów i saun, profesjonalna przestrzeń fitness, a także dom jogi. Całości dopełnia przestrzeń konferencyjna, która umożliwia organizację wydarzeń nawet dla tysiąca uczestników.
Jak mówi Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor marketingu Hossa.biz, operatora hotelu: – Zależy nam, aby Radisson Blu Hotel Sopot tętnił życiem przez cały rok. Ofertę czasu wolnego opartą o hotelową infrastrukturę kreujemy tak, aby służyła nie tylko naszym hotelowym gościom, ale również mieszkańcom całej trójmiejskiej metropolii.
Biuro Architektoniczne STRUKTURA
wspólnik MWM Architekci
współzałożyciel, prezes zarządu MWM Architekci
założyciel Biuro Architektoniczne Barycz i Saramowicz
prezes, architekt Arch-Deco
Właściciel, Architekt, Urbanista Konior Studio