REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Sprzedaż IKEA Retail w Polsce przekroczyła 4 miliardy zł. Polacy najchętniej kupowali kuchnie i meble do sypialni

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 11 paź 2018 12:53
Sprzedaż IKEA Retail w Polsce przekroczyła 4 miliardy zł. Polacy najchętniej kupowali kuchnie i meble do sypialni
fot. mat. prasowe IKEA

IKEA Retail w Polsce podsumowała kolejny rok finansowy (od 1 września 2017 do 31 sierpnia 2018 r.), ogłaszając 11 proc. wzrost sprzedaży z wynikiem 4,03 mld zł. Prawie 29 mln osób odwiedziło sklepy IKEA w Polsce, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt. W minionym roku klienci nadal najchętniej kupowali kuchnie i meble do sypialni, popularnością cieszyły się szczególnie materace oraz meble do przechowywania.

REKLAMA

- To był kolejny świetny rok dla IKEA w Polsce, w którym udało nam się ponownie osiągnąć dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Konsekwentnie rozwijamy sprzedaż wielokanałową, udoskonalając rozwiązania cyfrowe i poszerzając sieć nowych fizycznych formatów. W minionym roku otworzyliśmy trzy kolejne Punkty Odbioru Zamówień – w Szczecinie, Rzeszowie i Białymstoku oraz dwa punkty IKEA Gościnnie w Olsztyniei Gdyni. Wkrótce otworzymy pierwszy mniejszy sklep blisko centrum miasta – IKEA w Blue City w Warszawie. Dzięki tym działaniom jesteśmy coraz bliżej naszych klientów w całej Polsce. W kolejnym roku będziemy kontynuować nasz rozwój, ze szczególnym uwzględnieniem działań na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym. Chcemy umożliwiać Polakom prowadzenie zrównoważonego życia w pięknym, funkcjonalnym otoczeniu - mówi Iwona Szczęka, członek zarządu IKEA Retail w Polsce.

W stronę zrównoważonego rozwoju

W roku finansowym 2018 IKEA zaktualizowała globalną strategię zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive, ogłaszając nowe ambitne cele na rzecz społeczności i środowiska. W Polsce jednym z priorytetów firmy jest zamknięcie obiegu odpadów powstających w sklepach. Od kilku lat 100 proc odpadów kartonowych poddawanych jest recyklingowi materiałowemu, a do 2025 roku firma chce ponownie przetwarzać we własnym łańcuchu dostaw surowce wtórne, takie jak drewno i plastik. Od 2016 roku Grupa Ingka w Polsce wytwarza więcej energii elektrycznej niż zużywa i konsekwentnie zachęca również swoich klientów do korzystania z energii odnawialnej, oferując instalacje fotowoltaiczne dla domów jednorodzinnych oraz umożliwiając ładowanie pojazdów elektrycznych przy połowie sklepów w Polsce. Ponadto, firma chce inspirować do zdrowszego i bardziej zrównoważonego stylu życia, systematycznie poszerzając ofertę IKEA Food o smaczne, roślinne potrawy, które są bardziej przyjazne dla środowiska. Przykładem jest wprowadzony w sierpniu 2018 roku wege hot dog, który stał się bardzo popularny wśród Polek i Polaków i obecnie ta wersja stanowi już 10 proc. wszystkich hot dogów sprzedawanych w IKEA Bistro.

Wypracowana w roku fiskalnym 2018 przez Grupę Ingka sprzedaż detaliczna produktów IKEA osiągnęła poziom 34,8 miliarda euro (34,1 w roku fiskalnym FY17). Wzrost sprzedaży po korekcie walutowej wyniósł 4,7 proc. W minionym roku Grupa Ingka odnotowała wzrost sprzedaży w większości spośród 30 krajów, na czele z Chinami, jednymz najszybciej rozwijających się rynków. Otwartych zostało dwanaście nowych sklepów IKEA, w tym pierwszy sklep w Indiach. Liczba wizyt w 367 sklepach IKEA wzrosła o 3 proc. (838 milionów odwiedzin), podczas gdy ruch na stronie IKEA.com wzrósł o 10 proc. (łącznie 2,35 miliarda wizyt).

- Stajemy po stronie ludzi z mniej zasobnymi portfelami, ale wielkimi marzeniami i ogromnymi potrzebami związanymi z życiem w domu. Właśnie dlatego ułatwiamy naszym obecnym i nowym klientom dostęp do IKEA o dogodnej dla nich porze i z niemal każdego miejsca. Wiemy, że 80 proc. naszych klientów rozpoczyna przygodę z IKEA w internecie, a jednocześnie nasze sklepy odgrywają ważną rolę w całkowitym doświadczeniu – jako źródło fachowych porad oraz inspiracji związanych z urządzaniem domu. Wykorzystujemy te mocne strony, żeby zapewnić jeszcze lepsze warunki codziennego życia dla coraz większej liczby ludzi, i to bez względu na to, w jaki sposób do nas dotrą – powiedział Jesper Brodin, prezes Grupy Ingka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie