KappAhl jest wiodącą siecią odzieżową w Europie. Sprzedaje ubrania w ponad 370 sklepach stacjonarnych w Szwecji, Norwegii, Finlandii i Polsce oraz online. Koncept KappAhl jest wdrażany w dużych centrach handlowych, w lokalach o powierzchniach około 750 mkw. Aranżacja lokali jest efektem współpracy architektów KappAhl i projektantów z pracowni Kontekst Retail Design, która zapewniła również projekt budowlano-wykonawczy, koordynację i uzgodnienia z wynajmującym oraz nadzory autorskie.
- Przekaz marki KappAhl jest szczery i prosty. Komunikują go czarno-białe portrety osób, których niestylizowana naturalność jest typowa dla skandynawskiego sposobu bycia. Design sklepu jest przede wszystkim praktyczny i funkcjonalny. Białe stalowe moduły siatkowe tworzące sufit nie ukrywają, lecz jedynie przesłaniają strop i instalacje. Na tle szarych ścian i posadzek cienkimi białymi lub czarnymi liniami rysują się proste meble, których oczywista funkcjonalność nie dominuje nad ekspozycją produktów. Wysokie ramowe przegrody wypełnione stalową siatką w kolorze starego złota oddzielają strefy sklepu nie ograniczając przestrzeni. Przymierzalnie tradycyjnie dla sklepów KappAhl są umieszczone na środku sali sprzedaży. Obniżony sufit, żarowe oświetlenie i tradycyjne drewniane foteliki przy wejściu tworzą przyjazny klimat a lekkie częściowo ażurowe przegrody zapewniają konieczną intymność i wygodę mierzenia - mówi Krzysztof Tłuszcz z Kontekst Retail Design.
Debiutujący na polskim rynku koncept Newbie stylistyką nawiązuje do starych skandynawskich sklepów. - Jasne kolory i naturalne materiały, klasyczne meble, tradycyjna stolarka fasady przenoszą wchodzących na handlową ulicę w centrum Sztokholmu początku ubiegłego wieku - nadmienia Krzysztof Tłuszcz.
Szwedzi znają wartość designu i są dumni ze swojego wzornictwa. Hasło „Wszystko co produkujemy jest projektowane z uczuciem w naszym własnym studio” budzi zaufanie i doskonale podkreśla tradycyjne wartości jakim KappAhl jest wierny.