REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Takiego salonu optycznego w Białymstoku jeszcze nie było. Oto pastelowe królestwo od GlamPdesign

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 01 gru 2022 12:17
Takiego salonu optycznego w Białymstoku jeszcze nie było. Oto pastelowe królestwo od GlamPdesign
Przy ul. Antoniukowskiej w Białymstoku powstał kolorowy salon optyczny New Optica, fot. Paulina Płotczyk
Takiego salonu optycznego w Białymstoku jeszcze nie było. Oto pastelowe królestwo od GlamPdesign
Takiego salonu optycznego w Białymstoku jeszcze nie było. Oto pastelowe królestwo od GlamPdesign
Takiego salonu optycznego w Białymstoku jeszcze nie było. Oto pastelowe królestwo od GlamPdesign
Takiego salonu optycznego w Białymstoku jeszcze nie było. Oto pastelowe królestwo od GlamPdesign
Takiego salonu optycznego w Białymstoku jeszcze nie było. Oto pastelowe królestwo od GlamPdesign
Takiego salonu optycznego w Białymstoku jeszcze nie było. Oto pastelowe królestwo od GlamPdesign
Takiego salonu optycznego w Białymstoku jeszcze nie było. Oto pastelowe królestwo od GlamPdesign
Takiego salonu optycznego w Białymstoku jeszcze nie było. Oto pastelowe królestwo od GlamPdesign
Takiego salonu optycznego w Białymstoku jeszcze nie było. Oto pastelowe królestwo od GlamPdesign
Takiego salonu optycznego w Białymstoku jeszcze nie było. Oto pastelowe królestwo od GlamPdesign
Takiego salonu optycznego w Białymstoku jeszcze nie było. Oto pastelowe królestwo od GlamPdesign
Takiego salonu optycznego w Białymstoku jeszcze nie było. Oto pastelowe królestwo od GlamPdesign

Pastele, opływowe kształty, "miękkie" wizualnie materiały - m.in. na takie rozwiązania postawiła Paulina Płotczyk z biura GlamPdesign tworząc projekt salonu optycznego New Optica w Białymstoku. Co za wnętrza!

REKLAMA

  • Salon optyczny New Optica mieści się przy ruchliwej ulicy Antoniukowskiej 56 w Białymstoku.
  • Za projekt kolorowego lokalu o wielkości 82 mkw. odpowiada Paulina Płotczyk z biura projektowego GlamPdesign.  

Praca projektowa rozpoczęła się w momencie badania potrzeb klienta, którym był inwestor i jego zespół, zależało mi na tym, żeby spełnić wszystkie pojedyncze wymagania i sprawić by ich praca była wydajna i przyjemna.  Zgodnie z wytycznymi salon został podzielony na część ekspozycyjna (obejmująca trzy stanowiska pracy), strefę stylizacji opraw okularowych, poczekalnię, warsztat ze strefą socjalną, gabinet i wc. Wielkość wydzielonych pomieszczeń określiły wytyczne do użytkowania sprzętów optycznych, które były jasno sprecyzowane przez producentów.  

Opracowana przestrzeń miała wiele wnęk w elementach konstrukcyjnych, które architektka wykorzystała do stworzenia części ekspozycji i ukrytych miejsc na przechowywanie.  

Ważnym elementem w projekcie były lustra. Inwestor poprosił by znalazły się na każdej ze ścian. Dodatkowo należało uwzględnić zróżnicowany przedział wiekowy oraz wzrostowy odwiedzających i klientów salonu. Większość luster ma systemy regulowane lub są umiejscowione na dwóch poziomach, tak by mógł się w nich przejrzeć najmłodszy klient.  

Ważnym elementem w projekcie były lustra. Inwestor poprosił by znalazły się na każdej ze ścian, fot. Paulina Płotczyk
Ważnym elementem w projekcie były lustra. Inwestor poprosił by znalazły się na każdej ze ścian, fot. Paulina Płotczyk

W salonie architektka postanowiła wykorzystać formy kół i łuków w nawiązaniu do soczewki okularów. Dużą inspiracją tego projektu stał się kolor Veri Peri wybrany przez Pantone jako kolor roku 2022. Fioletowe odcienie zestawione zostały z żywą zielenią. Poczekalnia i warsztat, na życzenie klienta reprezentuje kolor koralowy i miętowy. Łazienka w równie intensywnych barwach. Dominuje tam płytka projektu Macieja Zienia Funky Pink z kolekcji Tubądzin. Jedyną przestrzenią, która pozostała czysta i sterylna w odcieniach jest gabinet, ze względu na pełnioną funkcję badawczą. Mimo mocnej kolorystyki architektka zadbała o wyeksponowanie okularów zapewniając im neutralne białe tło.  

Dodatkowym miejscem ekspozycji stała się wyspa stojąca w centralnej części strefy wystawowej. Szuflady wymierzone zostały, tak by zmieścić w każdej z szuflad po trzy kasetki z okularami, dzięki czemu otwierając szufladę obsługa jest w stanie zaprezentować około 75 sztuk oprawek.  

W salonie architektka postanowiła wykorzystać formy kół i łuków w nawiązaniu do soczewki okularów, fot. Paulina Płotczyk
W salonie architektka postanowiła wykorzystać formy kół i łuków w nawiązaniu do soczewki okularów, fot. Paulina Płotczyk

Duże znaczenie dla inwestora miało dostosowanie przestrzeni do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wszystkie strefy dedykowane klientom są opracowane względem wytycznych o projektowaniu uniwersalnym.  

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie