W dniach 10-13 stycznia we Frankfurcie nad Menem odbyła się pierwsza po pandemii edycja targów tekstyliów Heimtextil. Wśród prezentowanych trendów królował zrównoważony rozwój i innowacyjne materiały, np. tekstylia produkowane z odpadów lub... grzybów.
Tegoroczna edycja Heimtextil była przepełniona odwiedzającymi z całego świata, spotkaniami biznesowymi między czołowymi międzynarodowymi decydentami oraz ogromem inspiracji. Wszystkim udzieliła się fantastyczna atmosfera spowodowana powrotem wydarzenia po pandemii.
Liczby mówią same za siebie: 44 000 odwiedzających i 2400 wystawców z 129 krajów. W pierwszej dziesiątce krajów pod względem wystawców znalazły się Chiny, Indie, Turcja, Pakistan, Włochy, Niemcy, Hiszpania, Portugalia, Francja i Wielka Brytania. Pod względem odwiedzających przodowały takie kraje jak Niemcy, Włochy Turcja, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Francja, Holandia, Hiszpania, Pakistan, Indie i Grecja.
Uczestnicy mogli zdobyć pełen przegląd światowych innowacji tekstylnych – od włókien, przędzy, tkanin obiciowych i dekoracyjnych, tkanin funkcjonalnych oraz zewnętrznych, sztucznej skóry i tapet, po tekstylia łazienkowe, materace, zasłony i poduszki dekoracyjne. Z Polski w targach wzięło udział 26 wystawców. Wydarzenie połączyło światowy przemysł tekstyliów, co jest bardzo istotne w dobie utrudnionych możliwości rynkowych i wąskich gardeł produkcyjnych.
Innowacyjne materiały powstałe z naturalnych surowców, takich jak grzyby, włókna roślinne lub odpady z recyklingu to przyszłość przemysłu tekstyliów domowych. Już podczas tegorocznej edycji wystawcy na wielu stoiskach prezentowali przyjazne dla środowiska produkty, rozwiązania oraz wymieniali się między sobą pomysłami dla lepszego jutra.
Wykłady są jednym z powodów dla których przyjeżdżam na Heimtextil. Podczas wystąpień prowadzonych przez ekspertów nie tylko prezentowane są obowiązujące trendy, ale również nowości w zakresie gospodarki cyrkularnej i zrównoważonego rozwoju. Otto Group postawiła sobie za cel, aby stać się jeszcze bardziej przyjaznym dla środowiska stąd też takie spotkania mają dla nas ogromną wartość. Niezwykle interesująca była na przykład prezentacja Caroline Til, która opowiedziała o innowacyjnych materiałach, dla których nie ma jeszcze ustalonych norm użytkowania, mówi Ursula Streblow, szefowa działu Curtains&Decorations OTTO.
Atrakcją dla odwiedzających był projekt Interior.Architecture.Hospitality. Projektanci i architekci wnętrz mogli z bliska zapoznać się w z nieszablonowymi produktami wystawców. Podczas prezentacji zainteresowanym były pokazywane imponujące designy i niestandardowe właściwości tekstyliów, takie jak trudnopalność, dźwiękochłonność, światłoodporność, antybakteryjność i wodoodporność.
Po raz pierwszy odwiedzający targów znaleźli szeroki asortyment włókien i przędz przeznaczonych do wyrobu tkanin dekoracyjnych i tapicerskich. Ofertę uzupełnili wystawcy z tkaninami outdoorowymi, a także imitacją skóry. „Targi Heimtextil są doskonałym miejscem, w którym można poznać najnowsze trendy w branży oraz nowości z przemysłu włókienniczego”, mówi Rakesh Bali, Sr. Vice President - Head Marketing w Reliance Industries Limited z Indii.
Oprócz konferencji „Sleep&More”, po raz pierwszy zorganizowano Sleep Tours podczas których trener snu Markus Kamps oprowadził zainteresowanych gości po wybranych wystawcach i przedstawił spostrzeżenia i wskazówki na temat zdrowego snu.
Wspólnik Grupa 5 Architekci
Prezes, Architekt AP Szczepaniak
Prezes, Architekt AP Szczepaniak
Wspólnik Grupa 5 Architekci
Prezes Zarządu, Architekt Ingarden & Ewý Architekci
Współwłaściciel, Architekt AD Artis Architects