REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

To jeden z najciekawszych salonów Apple na świecie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 03 sie 2018 08:57
To jeden z najciekawszych salonów Apple na świecie
Apple Piazza Liberty fot. mat. prasowe Apple
To jeden z najciekawszych salonów Apple na świecie
To jeden z najciekawszych salonów Apple na świecie
To jeden z najciekawszych salonów Apple na świecie
To jeden z najciekawszych salonów Apple na świecie
To jeden z najciekawszych salonów Apple na świecie
To jeden z najciekawszych salonów Apple na świecie
To jeden z najciekawszych salonów Apple na świecie
To jeden z najciekawszych salonów Apple na świecie
To jeden z najciekawszych salonów Apple na świecie
To jeden z najciekawszych salonów Apple na świecie
To jeden z najciekawszych salonów Apple na świecie

Apple wybrał Mediolan. To właśnie w światowej stolicy mody otworzył najnowszy koncept salonu Apple we Włoszech. Nie tylko lokalizacja jest wyjątkowa, ale to jak projektanci wpisali salon w zabytkowy plac.

REKLAMA

Człowiekiem, który urzeczywistnił myślenie Jobsa o architekturze wnętrz był Tim Kobe. Współpraca Kobe-Jobs zaowocowała designem salonów, które są wizytówką Apple'a na całym świecie. W salonach dominuje minimalizm. Przeszklone witryny eksponują wnętrze sklepu i pokazują otwartość na każdego klienta, przykuwają uwagę przechodniów do tego, co dzieje się w środku.

Najnowszą wizytówką Apple'a jest salon marki w Mediolanie, który zlokalizowano w miejscu wyjątkowym. Tuż przy Corso Vittorio Emanuele, głównej ulicy handlowej w Mediolanie, przykuwa uwagę szklana bryła z fontanną, przez którą wchodzimy do najnowszego salonu Apple we Włoszech. Co ciekawe, sklep znajduje się pod placem Piazza del Liberty. Historyczny plac zdecydowano się przebudować i w podziemiu zlokalizować salon Apple. Przed salonem zaprojektowano amfiteatr, który będzie miejscem do pokazów filmów i koncertów. Schody, które prowadzą do wnętrza sklepu pełnią też funkcję miejsc do spontanicznego siedzenia. Jak zapewniają twórcy salonu, przestrzeń wokół miała być przyszłym miejscem spotkań: dla klientów sklepu, mieszkańców i turystów.

- Apple Piazza Liberty najlepiej wyraża naszą wizję salonu Apple jako miejsca spotkań - podkreśla Angela Ahrendts, wiceprezes ds. sprzedaży detalicznej, Apple . - W mieście z tak bogatą historią, gdzie mamy do czynienia z mieszanką sztuki, rozrywki i kreatywności, niewątpliwym zaszczytem było dla nas wykreowanie przestrzeni, w której każdy może czerpać inspirację do nauki, tworzenia i spotkań z mieszkańcami - dodała.

- Praca przy projekcie w zabytkowej części miasta, jakim jest historyczny plac, to zarówno wielka odpowiedzialność, jak i wspaniałe wyzwanie - zwrócił uwagę Jony Ive, główny specjalista ds. projektowania, Apple. Połączyliśmy dwa podstawowe elementy włoskiego placu: wodę i kamień, dodając szklany portal, to ma pobudzać wszystkie zmysły - dodaje.

Specjalnie dla fanów Apple, mediolański salon otwarty jest 24 godziny na dobę, a obsługą klientów zajmie się prawie 230 osób!

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie