TOP 10 najbardziej designerskich sklepów i showroomów otwartych w ostatnich miesiącach



PropertyDesign.pl / AL - 20-07-2020 16:47


Oryginalne, minimalistyczne albo zaprojektowane z rozmachem. Zachwycają ciekawym designem, użytymi materiałami, najnowszą technologią i dbałością o detale. Wybraliśmy TOP 10 najbardziej designerskich salonów sprzedaży, które otwarto w ciągu ostatnich miesięcy.

Ten design jest... kosmiczny

Salon Rossmann w łódzkiej Manufakturze

To sklep, w którym nowoczesny design przenika się z najnowszymi technologiami, a wybrane marki, zgodne z najnowszymi światowymi trendami, zachęcają do testowania i zabawy.

Drogeria w Manufakturze składa się z czterech stref. Jednym z hitów strefy Manufaktura Piękna jest Refill station – automaty, w których klienci mogą napełniać butelki wielokrotnego użytku, np. szamponem, żelem pod prysznic, płynem do prania czy mycia naczyń. W ten sposób Rossmann dokłada „kamyczek” do ograniczania zużycia plastiku. S trefa Beauty wyróżnia bardzo rozbudowana oferta perfumeryjna. Strefę Zdrowia zdobi ogromna ściana z mchu z napisem „Zdrowo!”. Oprócz tego jest też Strefa Grab&go.

Naszpikowany technologią

Salon eobuwie.pl w warszawskiej Galerii Północnej

Nowy salon interaktywny marki eobuwie.pl jest jednym z pierwszych sklepów w Polsce, w którym zastosowano technologię omnichannel, polegającą na całkowitej cyfryzacji oferty produktów. Tradycyjne półki z butami zastąpiły ekrany dotykowe oraz tablety ze specjalną aplikacją, która umożliwia zamawianie oraz oglądanie obuwia, również tego spoza oferty sklepów stacjonarnych.

Oprócz tabletów ze specjalną aplikacją do zamawiania i przeglądania obuwia w nowo otwartym sklepie dostępne są też inne udogodnienia dla klientów, jak aplikacja esize.me oraz usługa reserve & collect. Pierwsza z nich to przełomowe narzędzie stworzone w oparciu o technologię 3D, oferujące profesjonalną pomoc w doborze odpowiedniego obuwia. Aplikacja w kilka sekund tworzy trójwymiarowy model stóp, a następnie porównuje go ze skanami wszystkich butów znajdujących się w ofercie sklepu i wybiera te najbardziej dla nas odpowiednie.

Unikalny koncept inspirowany skandynawskim stylem

Showroom Volvo w poznańskim Starym Browarze

Architektura showroomu to odzwierciedlenie wartości Volvo i skandynawskiego dziedzictwa stylu. W przestrzeni wypoczynkowej dla klientów przygotowano wygodną kanapę i fotele zaprojektowane specjalnie dla Volvo przez szwedzką firmę Senab.

- Odwiedzających nas gości zachęcamy do kultywowania szwedzkiego rytuału FIKA, oznaczającego przerwę w codziennych obowiązkach na filiżankę kawy - mówi Grzegorz Urbański, PR & Communication Manager Volvo Firma Karlik.

Innowacyjny i pełen nowoczesnych technologii koncept CCC

Salon Modivo w warszawskim Galerii Młociny

W warszawskiej Galerii Młociny otwarto pierwszy w Polsce salon Modivo. Modivo, należące do eobuwie i działające w grupie CCC, funkcjonowało do tej pory jako sklep online.

Na dwóch poziomach, na ponad 2,5 tys. mkw. powierzchni i dedykowanej antresoli, do dyspozycji klientów przygotowano 65 tabletów do składania zamówień i przeglądania oferty. Będzie ona prezentowana także łącznie na 94 ekranach multimedialnych oraz na manekinach. - Za sprawą nowych technologii będziemy mogli zapewnić naszym klientom całkiem nowe doświadczenie zakupowe - przekonuje Paulina Ciecierska, dyrektor marketingu Modivo.

Nowe miejsce na mapie dobrego designu

Showroom Flokk w Warszawie

440-metrowa przestrzeń przy ulicy Konstruktorskiej 12A, zaprojektowana została przez poznańską pracownię mode:lina. Showroom Flokk to nie tylko maksymalnie funkcjonalne wnętrze, które ma być narzędziem służącym pracy, edukacji oraz wymianie idei, ale także przestrzeń, w której już na pierwszy rzut oka widać jakość oraz unikalne wzornictwo. Dobrze doświetlony, industrialny lokal stał się minimalistyczną przestrzenią stanowiącą dobre tło dla eksponowanych produktów, w której pierwsze skrzypce gra efektowna, centralna instalacja z oparć krzeseł, rzecz jasna marki Flok

Miejsce, która ma przede wszystkim inspirować

showroom Kinnarps w Poznaniu

Blisko 150 mkw. ekspozycji wraz z biurem handlowym Kinnarps prezentuje czytelny koncept aranżacyjny opracowany przez architekta Marcina Cieślę. Zgodnie z założeniem wnętrze ma przede wszystkim inspirować

Architekci chcieli z jednej strony zachować industrialny charakter wnętrza, a z drugiej uzyskać efekt przytulności i gościnności. - To połączenie udało się osiągnąć dzięki trafnemu doborowi wyposażenia z bogatego portfolio produktów oferowanych przez Kinnarps – mówi architekt Marcin Cieśla, autor projektu.

Poznański showroom Kinnarps ma raczej charakter studia niż butikowej ekspozycji najatrakcyjniejszych elementów oferty. Zgodnie z założeniem wnętrze ma przede wszystkim inspirować, dlatego, aby zachować spójność aranżacji zastosowaliśmy bardzo oszczędną kolorystykę tapicerek i wykończeń - dodaje.

Gdzie moda koresponduje z wnętrzem

Butik Paprocki & Brzozowski w warszawskiej Elektrowni Powiśle

Autorami koncepcji butiku jest duet projektantów. – Zobaczyliśmy zdjęcie archiwalne Pałacu Kultury i Nauki. Urzekły nas posadzki, wnętrza, światło i to stało się źródłem naszej inspiracji – wskazuje Mariusz Brzozowski.

Powierzchnie wykończone ceramiką stały się perfekcyjnym tłem dla kolekcji ubrań. Butik jako jeden z nielicznych posiada inną podłogę niż pozostała przestrzeń budynku.

Inspirowana francuskimi butikami

Butik Quality Missala we Wrocławiu

Niszowa sieć perfumerii Quality Missala to miejsca szczególne: roztaczają przed gościem świat tajemnych zmysłów, otulają bogactwem doznań i wytworną elegancją. Inspirowana francuskimi butikami modernizacja wrocławskiej perfumerii miała wprowadzić do wnętrza sensualność i kobiecość.

Projekt wrocławskiego butiku to, jak mówi Marlena Kwiatkowska z pracowni Royal Arts, elegancja skąpana zapachem. Bogata paleta barw oscyluje wokół luksusowego połączenia stonowanych zieleni i złota, a podłoga przykryta kwiatowym motywem łączy całość w subtelną, miękką i kobiecą przestrzeń.

Odpowiedź na potrzeby klientów nowej generacji

Salon Intersport w Westfield Arkadia

Nowa koncepcja sklepów buduje przyszłość brandu, z którym konsumenci identyfikują się oraz wchodzą w interakcję przy wykorzystaniu nowoczesnych kanałów komunikacji. Koncept jest odpowiedzią na potrzeby klientów nowej generacji, którzy są szczególnie otwarci na nowe technologie, swobodnie poruszają się w sieci połączeń, aktywnie korzystają z urządzeń mobilnych, posiadają konta na wielu portalach społecznościowych i korzystają w procesie zakupowym z wielu kanałów komunikacji.

Nowy salon charakteryzuje się nie tylko unikalnym designem, ale również przestrzenią – ponad 1500 mkw. – z przyjazną dla klientów nawigacją pomiędzy kluczowymi strefami – Women, Men i Young Athletes. Uwagę na wejściu przykuwa miejsce ekspozycji wybranych produktów z telebimem, a także nowoczesna strefa z interaktywnymi info-kioskami.

Showroom w zabytkowej wilii

Noti Studio w Warszawie

Z początkiem 2020 roku otwarte zostało Noti Studio na warszawskiej Sadybie. Showroom znajduje się w dwupiętrowej willi, której piętro jest w fazie renowacji. Parter jest już do dyspozycji odwiedzających, a jego wnętrza zaprojektował Piotr Kuchciński.

W odświeżonych i starannie zaprojektowanych wnętrzach Noti Studio można zapoznać się z aktualną propozycją firmy, porozmawiać o nowych projektach czy trendach wnętrzarskich, wybrać wykończenia mebli. Tonacja kolorystyczna tego miejsca zainspirowana została światem natury: odcienie ziemi, piasku, kamienia i zieleni połączone z bielą i czernią tworzą pełną harmonii przestrzeń.