Sony Music Polska, Red Bull, Columbus Energy - na decyzję o otwarciu biura w 2021 roku zdecydowali się m.in. ci giganci. Propertydesign.pl przygotowało ranking TOP 30 najbardziej designerskich biur 2021 roku - jest co oglądać!
Siedziba firmy Sony Music Polska przez wiele lat znajdowała się w willi na Służewcu. Przeniesienie firmy do budynku biurowego w kompleksie Elektrowni Powiśle wiązało się ze zmianą otoczenia pracy i przyzwyczajeń pracowników. Celem projektu było zachowanie starego poczucie domowej atmosfery a jednocześnie odświeżenie środowiska pracy.
Przestrzeń łączy miejsce pracy z miejscem spotkań twórców muzycznych. Jako biuro poza skupieniem służyć ma w wolnych momentach integracji między pracownikami. Natomiast jako miejsce spotkań twórczych spełniać funkcje reprezentacyjne do przyjmowania światowych gwiazd muzyki. Projekt wyróżnia się na tle projektów biurowych swoim “nie krzykliwym” podejściem do projektowania miejsca pracy.
Zobacz -> Kreatywna przestrzeń do pracy. Nowa siedziba SYZYGY i Ars Thanea w Warszawie
Zarówno SYZYGY, jak i Ars Thanea bardzo duży nacisk położyły na stworzenie miejsca o unikalnej estetyce, dlatego od samego początku zespół architektów Colliers pracował wspólnie z klientami nad stworzeniem biura wpisującego się w energiczne DNA spółek. Biuro miało mieć industrialny sznyt, lecz zachowywać charakter domowej przestrzeni. Tę atmosferę udało się osiągnąć dzięki wykorzystaniu m.in. drewnianych elementów w kilku kolorach, wysokiego, otwartego sufitu, patchworkowych płytek, cegły i metalowych konstrukcji.
Zobacz -> Nowoczesność i technologia w najnowszym projekcie pracowni Studio Quadra. Oto biuro Allianz Partners
W ramach nowego biura pracownicy Allianz Partners mają do dyspozycji wygodną recepcję z efektowną ladą, otwarte, ale dopracowane pod względem akustyki i ergonomii przestrzenie do pracy, salki spotkań i rozmów oraz kuchnie i części rekreacyjne. To ok. 2 tys. mkw. powierzchni biurowej, na której pracować może swobodnie ponad 220 osób.
Zobacz -> Biuro Fundacji Malta przeszło metamorfozę
Kiedyś była tam kawiarnia i teatr, a swoją salę prób miał Krzysztof Komeda. Potem przyszedł czas na kasyno oraz siedzibę lokalnego sztabu Euro 2012. Obecnie w zabytkowym budynku Arkadii w Poznaniu swoją siedzibę ma Fundacja Malta, organizująca Festiwal Malta - jedno z największych wydarzeń teatralnych w Polsce.
Ideą Fundacji jest wspólnotowość, co dobrze widać w przestrzeni jej 400-metrowego biura. Znajdziemy w nim miejsce pracy dla wielu osób oraz strefy tematyczne - obszar przeznaczony dla wolontariuszy, miejsce dedykowane spotkaniom oraz zakątek, w którym każdy może się zrelaksować. Projektantka Vox chciała zachować tę specyfikę i wpisać się nowymi aranżacjami w klimat istniejącego biura.
Zobacz -> Tétris z nowym projektem biurowym w Metropoint Office. Jest egzotycznie!
Ekspertom Design x Bulid Tétris firma farmaceutyczna powierzyła kompleksowe wykończenie biura – od przygotowania projektu wykonawczego na podstawie space planu przygotowanego przez jej architektów, po prace wykończeniowe. We wnętrzach projektanci wykorzystali przede wszystkim beton i odcienie szarości, które zostały przełamane drewnem, miękkimi tkaninami obiciowymi, jak również żywymi odcieniami żółci i zieleni. Biuro ożywiają także tapety z motywami nawiązującymi do dżungli. Ciekawym akcentem jest duża, szklana gablota z tropikalną roślinnością umieszczona za ladą recepcyjną.
Zobacz -> Biuro, które dodaje skrzydeł. Tak pracuje załoga Red Bulla w Forcie Mokotów!
Red Bull, działająca globalnie marka znana nie tylko z oferowanych przez siebie produktów, ale też i dużej aktywności wokół unikalnego konceptu marketingowego, doceniła oryginalność i pewna surowość przestrzeni XIX-wiecznego Fortu Mokotów z bogatą historią, tworzącego niezwykłe miejsce na mapie Warszawy. Łączący postindustrialny klimat, zieleń oraz mix funkcji z dużą domieszką kultury to doskonałe miejsce dla marki mającej w DNA takie wartości jak: energia, pomysłowość, kreacja, sport czy inspiracja.
Zobacz -> CBRE wprowadziło się do nowej siedziby w Warsaw Unit. Zaglądamy do środka
Nowe biuro CBRE będzie mieć docelowo w sumie 4 tys. mkw., zlokalizowanych na trzech kondygnacjach biurowca Warsaw UNIT, na piętrach 30, 31 i 32.
- Przeprowadzka do nowego biura, zlokalizowanego w jednym z najbardziej nowoczesnych i prestiżowych biurowców w stolicy, to dla nas ogromna radość. CBRE w Polsce intensywnie się rozwija i zatrudniamy coraz więcej osób. Cieszymy się tym bardziej, że w nowej lokalizacji będziemy jednocześnie najemcą i zarządcą całego budynku. Warsaw UNIT ma 202 m wysokości i 45 pięter, z 57 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej. Jest przy tym bardzo ekologiczny. To dla nas niezwykle ważne, ponieważ świetnie wpisuje się to w podejmowane przez nas zobowiązania i działania, których celem jest redukcja śladu węglowego w branży nieruchomości – mówi Daniel Bienias, dyrektor zarządzający CBRE w Polsce.
Zobacz -> Przytulne i eleganckie biuro w Fabryce Koronek w Warszawie
Za projektem wnętrz biura stoi architekt Jagna Bielowicka, która na powierzchni 420 mkw. stworzyła elegancką i nowoczesną przestrzeń do pracy, nawiązującą jednocześnie do industrialnego charakteru budynku. Architektura Fabryki posłużyła za inspirację, a jej elementy, takie jak wysokie okna, dodają lokalowi charakteru. Jednocześnie jednak, architekt tworząc projekt balansowała pomiędzy nawiązaniem do industrialnego charakteru lokalizacji, a nadaniem wnętrzom biura cieplejszego wyrazu.
Zobacz -> 38. piętro Warsaw Spire dla Immofinanz. Zaglądamy do wnętrz biura projektu AVG Architekci
- Nowe biuro Immofinanz to modelowy projekt dla myoffice, nowego produktu elastycznego, który od niedawna oferujemy na warszawskim rynku. Jesteśmy bardzo zadowoleni z finalnego efektu prac i tego jak wygląda nasza powierzchnia. Dzięki zastosowanym, nowoczesnym rozwiązaniom na etapie designu i aranżacji, w tym wdrożeniu wielu focus room-ów, wygodnych stanowisk do pracy z szerokimi biurkami, a także miejsc do odpoczynku, stworzone zostało idealne środowisko pracy, wpływające pozytywnie na komunikację w biurze oraz wspierające kreatywność w działaniu naszego zespołu - mówi Magdalena Kowalewska, Country Manager Operations Poland, Immofinanz.
Zobacz -> Jak przełamać branżową elegancję? Massive Design z projektem dla kancelarii prawniczej
W toku rozmów kancelarii z przedstawicielami budynku oraz projektantami narodził się pomysł, aby poważnie podejść do tematu reuse-recycle i zminimalizować ilość odpadów, które powstają przy okazji każdej przebudowy. Zdecydowano się wykorzystać fragmenty istniejącej aranżacji i części materiałów wykończeniowych, a nadwyżkę dostępnych środków finansowych przeznaczonych na wykończenie biura przeznaczyć na użycie materiałów i rozwiązań przyjaznych środowisku.
Całość aranżacji została przygotowana zgodnie z obowiązującym trendem wspierając dynamiczne przestrzenie pracy. Nie mogło więc zabraknąć rozwiązań takich jak biurka z elektryczną regulacją wysokości wspierających pracę w formacie na siedząco oraz na stojąco. Aby całość biura spełniała wymogi i wyzwania pracy hybrydowej wdrożono rozwiązania dedykowane coraz częstszym telekonferencjom i wideokonferencjom w postaci równomiernie rozmieszczonych budek akustycznych.
Główną ideą projektu było odwołanie się do szeroko pojmowanej natury. Flora i fauna widoczna jest zarówno w postaci bezpośredniej, poprzez wprowadzanie roślin we wnętrza, jak i pośrednio, stosując naturalne materiały (drewno, ceramikę) oraz personalizowane tapety – murale, gdzie w abstrakcyjnym zielonym krajobrazie pojawiają się rodzime zwierzęta. Kolory natury widoczne są również w palecie barw przyjętej dla wykończenia pomieszczeń oraz mebli i wyposażenia.
Zobacz -> Nowa siedziba firmy Yareal. Nowoczesna, funkcjonalna i przyjazna pracownikom
Nową siedzibę w biurowcu u zbiegu ulic Kasprzaka i Karolkowej w Warszawie zaaranżowano w otwartej, elastycznej formule, sprzyjającej bieżącej wymianie wiedzy współpracujących zespołów i partnerów goszczących w Lixa. Tworzące całość wnętrza zostały wizualnie i funkcjonalnie podzielone w taki sposób, aby zapewnić warunki do powstania kameralnej atmosfery. Jednocześnie zaplanowano kilka odizolowanych, niewielkich pomieszczeń, umożliwiających indywidualną pracę w skupieniu. Obok efektownej recepcji udekorowanej starannie skomponowaną zielenią z lobby dla gości, urządzono również kilka półotwartych stref umożliwiających bieżące, mniej formalne spotkania w kilkuosobowych zespołach.
Zobacz -> Tak się pracuje w farmacji. Zaglądamy do wnętrz inspirującego biura od Massive Design
Całość projektu wnętrz powstała według wypracowanej podczas warsztatów z pracownikami koncepcji, w której narodził się i rozwijał motyw przewodni dla całości wnętrza. Postawiono na loftowy sznyt, który mimo swojego postindustrialnego zacięcia miał tworzyć przyjazny obraz przestrzeni biurowej. Kreatywne wykorzystanie potencjału przyszłych użytkowników biura pozwoliło ustalić między innymi tematykę i wygląd charakterystycznych neonów, czy tematów przewodnich dla sal konferencyjnych.
Aby jednak wnętrze nie było zbyt surowe w wyrazie, obok betonowych słupów, ceglanych ścian czy wszechobecnej stali, kluczowe w uzyskaniu pozytywnego efektu przytulności biura były starannie dobrana roślinność oraz odpowiednie umeblowanie. Rozmieszczona w projekcie zieleń pochodzi w dużej mierze z poprzedniej lokalizacji biura. Przeniesiono kilkaset różnorodnych roślin doniczkowych, uzupełniając je nowymi, dopasowanymi do aranżacji i innowacyjnego umeblowania mobilnego. Zieleń lokalizowano równomiernie na całej powierzchni biura. Jest ona obecna wśród stanowisk pracy, ale również w zakątkach i wnękach z tapicerowanymi meblami.
Zobacz -> Z widokiem na Beskidy. Zaglądamy do nowego biura ICE Mortgage Technology w Bielsku-Białej
W grudniu 2020 roku firma ICE Mortgage Technology otworzyła swoje nowe biuro w Bielsku-Białej. Stosując się do wytycznych sanitarnych, bazowano na modelu pracy hybrydowej – aby ograniczyć liczbę pracowników, wprowadzono system rotacyjny. W efekcie część osób pracowała w trybie zdalnym, a pozostali stacjonarnie w biurze.
Biuro jest bogate w szereg różnorodnych miejsc do spotkań, zlokalizowanych w rozmaitych częściach przestrzeni. Wiele z nich mieści się w niewielkiej odległości od stanowisk pracy, umożliwiając krótkie burze mózgów czy szybkie konsultacje w małym gronie. Ponadto w biurze istnieją dwa coffee pointy, które stanowią centrum prowadzenia spotkań typu All Hands Meeting.
Zobacz -> Biuro operatora płatności w prestiżowym poznańskim biurowcu. Zaglądamy do środka!
Do największych wyzwań podczas tworzenia nowej siedziby Tpay należał podział otwartej przestrzeni na strefy, aby każda osoba, niezależnie od wykonywanego zadania, mogła pracować w komfortowych warunkach. Wymagało to uwzględnienia akustyki na wczesnym etapie projektu, a także doboru odpowiednich mebli i innych elementów aranżacji wnętrza, takich jak panele dźwiękochłonne, wykładziny podłogowe itp. Nowa powierzchnia została zaaranżowana zgodnie z koncepcją Activity Based Working (ABW), która zakłada dopasowanie przestrzeni do rodzaju zadań realizowanych przez pracowników.
Powierzchnia biura jest funkcjonalnie podzielona na strefy pracy cichej oraz coworking do spotkań i pracy kreatywnej, które oddzielone są panelami akustycznymi i żywą zielenią. Pracownicy nie korzystają ze stałych biurek - stanowiska pracy i sale do spotkań rezerwują poprzez aplikację. Dodatkowo mobilne meble umożliwiają zmianę konfiguracji zgodnie z aktualnymi potrzebami.
Zobacz -> Oszczędna elegancja według Massive Design. Oto biuro firmy GrECo w The Warsaw HUB
- Wejściową, reprezentacyjną strefę recepcyjną, zaprojektowaną w ciemnych, matowych i stonowanych kolorach, nawiązujących do kolorystyki korporacyjnych GrECo zaakcentowano okazałą i skontrastowaną z cała resztą oraz surową w formie ladą recepcyjną – opowiada Adam Urbaniak, projektant i Building Analysys Director z Massive Design.
Dzięki częściowo otwartemu sufitowi uzyskano większą przestronność strefy wejściowej, a po uzupełnieniu wystroju elementami wspierającymi akustykę wnętrza, uzyskano atmosferę spokoju i równowagi. Całość strefy recepcyjnej zbalansowano dynamiczną formą oświetlenia oraz lady recepcyjnej. Wstążka oświetlenia strefy komunikacji została elementem spajającym całość wnętrza. Przenika przez wszystkie strefy biura podkreślając jego spójność.
Zobacz -> Tak wygląda nowe biuro Universal Music Polska. Zaglądamy do wnętrz projektu The Design Group
Nowa siedziba wytwórni muzycznej Universal Music Polska w Warszawie zachwyca nietypowym połączeniem elementów loftowych z przytulnym, domowym klimatem, elegancją oraz nowoczesną technologią na najwyższym poziomie. Biuro UMP, która z założenia miała być spójna z innymi siedzibami Universal na świecie, mieści się w warszawskim biurowcu X20 na Dolnym Mokotowie.
Biuro firmy Jacobs Douwe Egberts Poland zajmuje jednopiętrową powierzchnię 1200 mkw. w kompleksie budynków Marynarska Business Park w Warszawie. Wystrój wnętrza jest bardzo klimatyczny - inspiracje stanowiły produkty JDE!
Zobacz -> Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!
Jeszcze przed pandemią jeden z największych najemców biurowca Rondo 1, Grupa Finansowo-Ubezpieczeniowa Volkswagen Financial Services, powierzyła w drodze przetargu firmie Interbiuro wykonanie kompleksowego i pełnego fit-outu dla biur ulokowanych na czterech piętrach. Powierzchnia całkowita zajmowana przez najemcę liczy 5,5 tys. mkw. Projekty wykonawcze zakładały nie tylko całkowitą przebudowę, ale także zmianę układu i charakteru biura.
Zobacz -> Motywująca przestrzeń w duchu eko: nowe biuro Yves Rocher w Warszawie
Wiosną 2020 roku polski oddział firmy kosmetycznej Yves Rocher przeprowadził się do jednego z ukończonych, wielofunkcyjnych budynków Varso Place w centrum Warszawy. Szczególna dbałość o ekologię została wyrażona w nowym biurze polskiego oddziału marki. To ponad 850 mkw. przestrzeni pracy dla niemal 70 osób, położone na 5 piętrze budynku Varso 1 – środkowego z trzech wieżowców, które odmieniły zachodni odcinek ulicy Chmielnej. Pomimo pandemii, pierwsi pracownicy Yves Rocher rozpoczęli tu działalność w bezpiecznych warunkach w sierpniu 2020 roku.
Zobacz -> Komfort pracy, ekologia i górskie klimaty. Zajrzeliśmy do nowej siedziby BNP Paribas Real Estate
– Jako BNP Paribas Real Estate chcieliśmy, żeby nowe biuro w stu procentach było nasze, to znaczy pomyślane przez nas, przez nas zaprojektowane oraz urządzone i jak najlepiej do nas dopasowane. To właśnie dlatego, na samym początku z naszego zespołu wybraliśmy 15 ambasadorów, następnie wprowadziliśmy ich w cały proces, zakomunikowaliśmy potrzebę zmiany i przedstawiliśmy ogólną koncepcję tego, gdzie się będziemy przeprowadzać. A jako że były to osoby z różnych działów, to sporo czasu poświęciliśmy na pokazaniu im przykładów dobrych biurowych praktyk w środowiskach pracy firm z naszej branży. Samych ambasadorów poprosiliśmy o pomoc w dopracowaniu szczegółów i wymyśleniu kierunkowych rozwiązań, które po późniejszych pogłębionych badaniach, wywiadach z managerami oraz różnego rodzaju analizach m.in. zajętości biurek czy stylów naszej pracy, przekuliśmy w pewnego rodzaju blueprint – relacjonuje Małgorzata Fibakiewicz, Managing Director, Head of Office Sector & Strategic Projects.
Zobacz -> Tak wygląda nowe biuro Hochland Polska w Poznaniu
W marcu tego roku do użytku oddane zostało nowe biuro firmy Hochland Polska w kompleksie Business Garden w Poznaniu. Do dyspozycji pracowników są nowoczesne wnętrza, których aranżacja nawiązuje do tożsamości marki. W nowej przestrzeni w kompleksie Business Garden docelowo pracować będzie 70 osób. Choć w czasie pandemii praca ma wymiar hybrydowy, to nowa przestrzeń Hochland została stworzona z myślą nie tylko o dniu dzisiejszym, lecz także o przyszłości stale rozwijającej się firmy.
Zobacz -> Nowa siedziba ING Tech Poland w Katowicach przykładem postcovidowego biura przyszłości
Pierwszym założeniem postcovidowego biura ING Tech Poland jest brak przypisania biurka dla konkretnej osoby. Przestrzeń biurowa jest z założenia współdzielona i ma budować otwartą kulturę organizacji. Dzięki zastosowaniu koncepcji flexi-space, która zakłada hybrydowe podejście do pracy, zespoły mogą same decydować o sposobie pracy w przestrzeni biurowej. Kiedy część pracowników będzie pracowała w firmie, pozostała grupa będzie wykonywała swoje obowiązki w tym samym czasie, ale zdalnie.
Zobacz -> Oceanic w nowym środowisku pracy. Zaglądamy do wnętrz zrealizowanych przez Interbiuro
Jakie odczucia towarzyszą użytkownikom biura Oceanic oraz jak oceniana jest realizacja i rozwiązania projektowe? - Stonowany i ponadczasowy design z dużą ilością przeszkleń i okien fasadowych potęguję wrażenie otwartej przestrzeni, które jest tak cenne w obecnej covidowej rzeczywistości – taka opinia przywitała Interbiuro podczas sesji fotograficznej.
Zobacz -> Nowoczesne biuro przyjazne naturze. Nowa siedziba polskiego oddziału firmy Roquette
Spójne wnętrze o przemyślanym podziale funkcjonalnym i kolorystyce, wykorzystujące przyjazne dla środowiska naturalnego rozwiązania. Takie jest nowe biuro polskiego oddziału firmy Roquette zlokalizowane w warszawskim kompleksie The Park.
Zobacz -> Tak wygląda odnowiona siedziba Indigo Nails. Za projektem stoi Reform Architekt
W tym wnętrzu panuje nieco inny świat niż ten widoczny na zewnątrz. Pofabryczny obiekt, w którym mieści się siedziba firmy Indigo Nails, został odnowiony i odświeżony przez pracownię REFORM Architekt. Nawiązujący do stylu loftowego, budynek charakteryzuje się piękną elewacją z cegły i zrekonstruowanymi detalami, w środku zaś prezentuje odmienne wnętrze i nowy świat, w którym klient ma czuć się luksusowo.
Zobacz -> Inspiracje Krakowem i kinem. Tak wygląda biuro Saba Software/Cornerstone w kompleksie High5ive
Przestrzeń była podzielona na dwa piętra. Długoletni mieszkaniec Krakowa – Szef Działu Projektowego Helikon - dostrzegł w planach wiele alegorii do dzielnic stolicy Małopolski, Kazimierza i Starego Miasta.
– Kraków jest miejscem, które przywołuje w mojej głowie sporo miłych wspomnień, 5 lat studiów w tym mieście sprawiło, że znam je wręcz od podszewki – mówi Łukasz Kowalski, Team Leader Interior Design w Helikon Przestrzeń Ludzie Efekty. –Projektowanie biura dla firmy Saba Software/Cornerstone, w jednym z najnowocześniejszych kompleksów biurowych High5ive w Krakowie, sprawiło, że nie tylko mogliśmy się zmierzyć z ciekawym wyzwaniem projektowym, ale i pozwoliła mi wrócić do czasów zapiekanek z okrąglaka i frytek belgijskich z sosem z pieczonego bakłażana z rozmarynem. Najważniejsze jednak, że znajomość miasta i kultury, którą miałem okazję poznać, pomogła w nadaniu tożsamości i w ustaleniu sposobu, w jaki poruszamy się w nowej przestrzeni biura – podkreśla projektant.
W budynku Warsaw Financial Center w Warszawie mieści się biuro firmy Mid Europa Parnters powierzchni 500 mkw. Architekci pokusili się o kilka projektowych ruchów, które zaowocowały niezwykle ciekawym wnętrzem. Przede wszystkim postawiono na kombinacje materiałów. Znajdziemy tutaj spiek kwarcowy, welur, fornir czy lastryko. Kolejnym aspektem są detale - jest to jeden z mocniejszych punktów tego projektu. Ze względu na efekt i trudność w ich wykonania na uwagę zasługuje wiele z nich.
Główna idea projektowa biura ściśle wiąże się z działalnością TechnipFMC. To koncern o ogólnoświatowym zasięgu dostarczający rozwiązania technologiczne dla przemysłu energetycznego i specjalizujący się w innowacyjnych rozwiązaniach wydobywania ropy naftowej i gazu ziemnego. Działa zarówno w zakresie projektów podmorskich, jak i tych odbywających się na powierzchni.
Firmie bardzo zależało, aby wygląd nowego biura z jednej strony nawiązywał do architektury innych siedzib koncernu, a z drugiej – wyróżniał się na tle pozostałych.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Szef Zespołu Projektowego Perbo-Projekt
Założyciel Archimedia
Założyciel Medusagroup
Założyciel Medusagroup
Architekt, Wiceprezes Zarządu Oddziału Krakowskiego SARP SARP
współwłaściciel Biuro Architektoniczne DDJM