REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Trudna lekcja digitalizacji

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 28 kwi 2020 16:38
fot. Unsplash

Wraz z pojawieniem się w Polsce wirusa SARS-CoV-2 firmy zostały wystawione na poważną próbę przetrwania. Znaczna ich część przeszła na tryb pracy zdalnej. Nie wszystkie były jednak do tego odpowiednio przygotowane. Według najnowszych badań Gartner, aż dla 55 proc. pracowników największym wyzwaniem home office były czynności związane z aspektem technologicznym. Czy pandemia nauczy polski biznes, że warto inwestować w cyfryzację przedsiębiorstwa?

REKLAMA

Model pracy zdalnej coraz wyraźniej zdobywa popularność w polskim biznesie. W ciągu ostatnich 12 lat odsetek osób pracujących w ten sposób wzrósł o 159 proc. Home office jednak wciąż borykał się z wieloma trudnościami – od braku zaufania pracodawcy do pracowników po kwestie technologiczne. Te ostatnie często decydowały o tym, że praca zdalna nie była możliwa. W obecnych realiach społeczno-ekonomicznych związanych z pandemią SARS-CoV-2 format home office dla wielu firm okazał się konieczny, a przedsiębiorstwa w trybie przyspieszonym zostały zmuszone do wdrożenia rozwiązań, które pozwoliły na dalszą realizację ich celów biznesowych.

- Oddelegowanie pracowników do pracy zdalnej to z pewnością bardzo trudna decyzja. Wymaga ustalenia nowych systemów pracy, odpowiedniego raportowania działań pracowników, a co najważniejsze utrzymania poziomu realizacji usług dla klientów. Dla niektórych firm barierę stanowi dostęp do zasobów informacji, które w Polsce często znajdują się w gabinetach działu księgowego, czy segregatorach pracowników w postaci umów, kontraktów, czy wniosków. Liczba takich wolumenów najczęściej uniemożliwia ich transport do domów lub jest niezgodna z przepisami prawa - mówi Sylwia Pyśkiewicz, CEO Iron Mountain Polska.

Test na przetrwanie

Rzeczywistość, w której musiał odnaleźć się biznes na całym świecie, pokazała, że tylko te firmy, które już wcześniej podjęły kroki w stronę cyfryzacji dokumentacji były w stanie prowadzić swój biznes w sposób nieprzerwany. To natomiast zapewniło im przewagę konkurencyjną i zminimalizowało straty w tym trudnym momencie. Sytuacja, w której pracownicy nie mają dostępu do biura może skutkować nie tylko brakiem wglądu do potrzebnej dokumentacji, umów, ale nawet niezapłaconymi fakturami.
 
Jeszcze kilka miesięcy temu, mimo stopniowej digitalizacji firm w kraju, nasze wewnętrzne dane jasno pokazywały – polski biznes boi się utraty papierowej dokumentacji. Pracownicy chętniej i częściej korzystali z papierowych dokumentów, a praca na ich wersji elektronicznej stanowiła wyjątek. Dla przykładu na początku tego roku od jednego z naszych klientów odebraliśmy dokumentację papierową do archiwizacji, która ułożona obok siebie miałaby długość ok. 7 km. Każdego dnia, zamiast digitalizować dokumenty, dostarczaliśmy około 200 teczek w wersji papierowej. W dużej mierze wynikało to ze wciąż istniejącego przeświadczenia, że tylko papier ma moc prawną. Obecna sytuacja związana z pandemią znacznie przyspieszyła chęć digitalizacji firm (...). Możemy spodziewać się „boomu” digitalizacyjnego - tłumaczy Sylwia Pyśkiewicz, prezes Iron Mountain.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.