REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Trudna lekcja digitalizacji

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 28 kwi 2020 16:38
fot. Unsplash

Wraz z pojawieniem się w Polsce wirusa SARS-CoV-2 firmy zostały wystawione na poważną próbę przetrwania. Znaczna ich część przeszła na tryb pracy zdalnej. Nie wszystkie były jednak do tego odpowiednio przygotowane. Według najnowszych badań Gartner, aż dla 55 proc. pracowników największym wyzwaniem home office były czynności związane z aspektem technologicznym. Czy pandemia nauczy polski biznes, że warto inwestować w cyfryzację przedsiębiorstwa?

REKLAMA

W obecnych realiach digitalizacja informacji okazała się najskuteczniejszym narzędziem pozwalającym zachować ciągłość procesów biznesowych. Przymusowe oddelegowanie pracowników do pracy zdalnej okazało się dużo mniejszym wyzwaniem dla firm dysponujących cyfrowymi zasobami informacji. Dla tych, które działania podjęły wraz z pojawieniem się pandemii, to nie tylko sposób na przetrwanie, ale kolejny etap w rozwoju biznesu.

Biuro na stałe zagości w domach

Według danych Gartner, aż 74 proc. firm planuje, aby po pandemii koronawirusa pozostawić co najmniej 5 proc. pracowników w trybie pracy zdalnej. Chociaż nie wszystkie firmy zdały ten test na piątkę, to większość z nich przekonała się, że przy odpowiednio zbudowanych schematach pracy, dostępie do dokumentacji online, czy pracy na dobrze funkcjonujących platformach do zarządzania informacją ten model jest równie wydajny, a może nawet wydajniejszy niż praca w biurze. Niesie za sobą również szereg korzyści dla pracodawcy, takich jak pozyskanie najlepszych specjalistów mieszkających na drugim końcu kraju czy mniejsze koszty utrzymania pracownika. Sama digitalizacja dokumentacji natomiast może realnie wpłynąć na oszczędności w postaci czasu i pieniędzy.

- Wymagania rynku, szczególnie w kontekście branży zarządzania informacją, wymuszają bardzo dynamiczny rozwój technologii. Firmy nieustanie poszukują rozwiązań, dzięki którym swoje działania będą mogły przeprowadzać w sposób szybki, skuteczny oraz bezpieczny. W ostatnich latach sztuczna inteligencja, czy szeroko rozumiana robotyzacja pozwoliła dużej liczbie firm zoptymalizować wiele procesów dotyczących zarządzania informacją, co w bezpośredni sposób przekłada się na wyniki biznesowe tych przedsiębiorstw. Badania przeprowadzone przez naszego partnera – firmę M-Files dowiodły, że procesy zarządzania dokumentacją wykorzystujące RPA mogą zostać skrócone nawet z kilku dni do kilku minut. W jednym z badanych przypadków czas prac został zredukowany z tygodnia do pół godziny, czyli aż 80-krotnie - mówi Stefan Kotański, Iron Mountain Polska.

Obecny kryzys pokazał firmom, że dostęp do danych z każdego miejsca na świecie i inwestycja w big data to już nie opcja na przyszłość, ale konieczność, dla tych, którzy chcą utrzymać swoją pozycję na rynku. Wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań to wzrost produktywności, która może okazać się niezbędna do odbudowania pozycji przedsiębiorstwa po pandemii SARS-CoV-2. Warto spojrzeć na ten problem także z innej perspektywy – ta trudna lekcja wskazała każdej z firm, jakie procesy stanowiły jej najsłabsze ogniwo. Udoskonalenie tych elementów będzie siłą napędową, która w przyszłości pozwoli im na osiąganie jeszcze lepszej pozycji rynkowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.