REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Tylko co czwarta polska firma jest gotowa na powrót do biura po pandemii. Jak je przygotować by zapewnić pracownikom wygodę i bezpieczeństwo?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 06 lip 2020 15:39
Tylko co czwarta polska firma jest gotowa na powrót do biura po pandemii. Jak je przygotować by zapewnić pracownikom wygodę i bezpieczeństwo?
fot. mat. prasowe

Pandemia zrewolucjonizowała znany dotychczas model pracy i być może na długo sposób funkcjonowania w biurze nie będzie już taki sam. Jednak ponad 30 proc. polskich pracodawców nie podjęło jeszcze żadnych kroków w celu reorganizacji biurowej przestrzeni. To wyzwanie nie musi być jednak ani trudne ani bardzo wymagające. Jest także szansą na bardziej funkcjonalne przearanżowanie miejsca pracy, co jego użytkownicy z pewnością docenią w przyszłości.

REKLAMA

Po kilku miesiącach na home office pracownicy przyzwyczaili się do domowych wygód i nieformalnego stylu pracy. Przygotowując się na ich powrót warto pomyśleć nie tylko o tym jak zapewnić im maksymalne bezpieczeństwo, ale też co zrobić, by biuro było jak najbardziej elastyczne – dawało łatwą możliwość zmiany w obliczu nowych wyzwań oraz odpowiadało na ewoluujące potrzeby jego użytkowników.

Komfort na równi z bezpieczeństwem

Niemal 50 proc. pracodawców twierdzi, że zapewnienie poczucia bezpieczeństwa w biurze jest dla nich największym wyzwaniem w związku z powrotem do regularnego funkcjonowania. Oprócz oczywistych zasad społecznej izolacji, takich jak powiększenie stanowisk pracy i zachowanie zalecanej odległości między nimi, warto zadbać o bardziej zaawansowane rozwiązania designerskie zwiększające poczucie komfortu. W obecnej sytuacji sprawdzą się liczne udogodnienia proptechowe jak na przykład bezdotykowe wejścia, wyposażone w zdalny system kontroli dostępu, dzięki któremu każdy pracownik może odblokować wstęp do budynku za pomocą swojego telefonu. Przydatne będą też dwuskrzydłowe drzwi przesuwne czy światła z czujnikami ruchu lub z funkcją głośnomówiącą, które pomagają zredukować ilość zarazków w miejscach o dużym natężeniu ruchu.

Jakość powietrza i skuteczna wentylacja

Przygotowanie biura na powrót po pandemii to dobra okazja żeby przyjrzeć się systemom wentylacyjnym. Właściwa filtracja pomaga rozcieńczać i usuwać patogeny, co w dobie powszechnych zmagań z niską jakością powietrza pracownicy z pewnością docenią, nie tylko w czasach epidemii. Poprawę systemu warto zacząć od oceny poziomu zanieczyszczeń atmosfery, a następnie zaprojektować i wdrożyć wytyczne inżynieryjne w celu poprawy skuteczności wentylacji. Dobrą inwestycją będzie też wprowadzenie mechanizmu długoterminowego monitorowania jakości powietrza, by móc usprawniać jego cyrkulację w zależności od potrzeb.

Intymna przestrzeń

Postpandemiczna modernizacja powierzchni biurowej wymaga również reorganizacji obszarów wspólnych oraz zapewnienia większej liczby zacisznych stref do pracy. Budki telefoniczne do intymnych rozmów czy dźwiękoszczelne boksy spełnią swoje zadanie tylko, jeśli zadbamy o ich regularną dezynfekcję, która w nowej rzeczywistości biurowej jest absolutnym priorytetem. Na otwartej przestrzeni warto zainstalować specjalne przegrody, na przykład mobilne ścianki wolnostojące lub ekrany nabiurkowe dzielące stanowiska pracy. Choć częściowe osłonięcie przed współpracownikami pozwoli na ograniczenie stresu związanego z przebywaniem w bliskiej odległości od drugiej osoby. Ponadto dobrymi praktykami będą wyznaczenie ścieżek jednokierunkowego ruchu czy zmniejszenie wydajności wind.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.