REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

USA - rynek ogromnych szans dla polskiego meblarstwa

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 15 cze 2020 12:21
fot. Unsplash

USA to największy rynek meblarski na świecie i czołowy importer mebli. Produkty trafiają tam głównie z Chin, jednak napięte w ostatnim czasie relacje pomiędzy obydwoma krajami przekładają się na wzrost znaczenia innych szlaków handlowych. Tu zaś otwierają się nowe możliwości dla Polski – drugiego eksportera mebli na świecie, który ma szansę podbić rynek amerykański. Ważnym narzędziem do osiągnięcia tego celu jest inicjatywa Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, czyli wspólny udział polskich producentów mebli w ważnych targach za oceanem.

REKLAMA

O potencjalne rynku amerykańskiego najlepiej świadczą liczby. Zgodnie z danymi US Census Bureau w latach 1992-2017 wartość sprzedaży detalicznej sklepów z meblami i artykułami wyposażenia wnętrz wzrosła o ponad 125,3 proc. (z 52,2 mld dolarów do 117,6 mld dolarów). Szacuje się, że w 2018 r. przekroczyła poziom 120 mld dolarów, a więc jest najwyższa w historii. Według U.S. Department of Commerce wydatki Amerykanów na meble i inne produkty wnętrzarskie w 2019 r. wzrosły o 2,8 proc. (rok do roku), a w przedziale czasowym 2019-2024 prognozuje się wzrosty na poziomie ok. 20 proc.

Udział Stanów Zjednoczonych w rynku globalnym również jest znaczny, ponadto to główny importer mebli i artykułów dla domu. Jak czytamy w raporcie PKO Bank Polski „Branża meblarska. Wzrost znaczenia polskich producentów na świecie” (luty 2019), w 2017 r. import amerykański stanowił aż 28,8 proc. importu globalnego. A z jakich krajów Amerykanie sprowadzają produkty? W 2018 r. 55 proc. importu pochodziło z Chin, 17 proc. z Wietnamu, po 5 proc. z Kanady i Meksyku, a 3 proc. z Włoch. Polska w tym zestawieniu plasowała się na pozycji 9., czyli w pierwszej dziesiątce. W stosunku do 2017 r. wzrost wartości importu z Polski wyniósł 7 proc., a np. z Włoch – 11 proc. Może to świadczyć o rosnącym zainteresowaniu rynkami europejskimi (dane: U.S. Customs Service, U.S. Census Bureau, U.S. International Trade Commission).

Ważnym aspektem w wymianie handlowej są również trudne obecnie relacje pomiędzy USA a Chinami. Przekłada się to zresztą na liczby: import z Chin w 2019 r. spadł o 18,5% rok do roku. Jednocześnie zaobserwowane duże wzrosty w przypadku innych krajów, choć wciąż widać dominację krajów azjatyckich (dane: USITC, Mann, Armistead & Epperson Sept. Funishing Digest). Wszystko to otwiera jednak szansę dla innych rynków, w tym polskiego. – Dla sprzedawców w USA Polska stanowi znaczące, potencjalnie główne źródło zaopatrzenia. Od połowy lat 70. amerykańscy nabywcy mocno interesują się Azją, z której importowane są meble w dobrych cenach ze względu na niskie koszty pracy. Jednak wraz z dzisiejszą sytuacją geopolityczną na świecie krajobraz się zmienił. Polski rynek ma natomiast silne atuty, jakimi są styl mebli, cena, materiały, logistyka, obsługa dostaw i wartości, których szukają amerykańscy nabywcy. Tak więc czas jest sprzyjający. Amerykanie mają szansę zyskać źródło mebli, na którym mogą polegać – powiedział Jeff Holmes, amerykański specjalista w obszarze międzynarodowego rynku meblowego.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA


FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.



REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.