×
Subskrybuj newsletter
propertydesign.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 13 kwi 2021 14:17
Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!
Biuro Volkswagen Financial Services zyskało nowy fit-out, fot. Szymon Polański
Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!
Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!
Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!
Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!
Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!
Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!
Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!
Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!
Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!
Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!
Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!
Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!
Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!
Volkswagen Financial Services z unikalnym biurem. Zaglądamy do środka!

Biuro Volkswagen Financial Services zyskało  fit-out, którego wykonawcą jest firma Interbiuro. Oto wynik tej współpracy.

REKLAMA

Jeszcze przed pandemią jeden z największych najemców biurowca Rondo 1, Grupa Finansowo-Ubezpieczeniowa Volkswagen Financial Services, powierzyła w drodze przetargu firmie Interbiuro wykonanie kompleksowego i pełnego fit-outu dla biur ulokowanych na czterech piętrach. Powierzchnia całkowita zajmowana przez najemcę liczy 5,5 tys. mkw. Teraz firma podzieliła się z nami efektami prac, których ostatni etap ukończono w tym roku.

Projekty wykonawcze zakładały nie tylko całkowitą przebudowę, ale także zmianę układu i charakteru biura.

Przez lata dominował tu układ gabinetowy z salkami konferencyjnymi, małymi kuchniami i długimi, ciemnymi korytarzami. Nowy układ pięter zwiększył dostęp naturalnego światła do wnętrz poprzez szklaną elewację. Wydzielone zostały wyłącznie indywidualne pokoje dyrektorskie, kuchnie, coffee-pointy oraz pokoje do pracy cichej i strefy relaksu.

W zgodzie z naturą

Rośliny w biurze są jednym z ważniejszych elementów i stanowią integralną część całej koncepcji. Najemca od początku kładł nacisk ten element wystroju wnętrza jako prozdrowotnego i ekologicznego aspektu środowiska pracy, m.in. dlatego na jednym z pięter zlokalizowano wspólną dla czterech pięter recepcję z corianową ladą, za którą pojawiła się naturalna zielona ściana.

Dla poprawy komfortu pracy, w korytarzach i gabinetach zastosowano na podłodze wykładzinę dywanową na podkładzie akustycznym, tak aby maksymalnie wytłumić odgłosy poruszających się pracowników.

Spotkania w VW, AUDI i Porsche

Do spotkań zaprojektowano różnej wielkości salki konferencyjne nazwane markami wchodzącymi w skład koncernu. Trzy z nich VW, AUDI i Porsche wydzielone są automatycznymi ścianami mobilnymi wyłożonymi filcem i białym lacobelem. Rozwiązanie to pozwala optymalnie dopasowywać wielkość sali do liczby uczestników spotkania (poprzez ich łączenie bądź dzielenie). Zarówno pomieszczenia konferencyjne, jak i małe salki spotkań wyposażone są w nowoczesne systemy rezerwacji i system do organizowania videokonferencji.

Komfort w przerwie

Kolejnym ważnym elementem projektu są coffee pointy oraz strefy wypoczynku z wygodnymi kanapami w otoczeniu kolorowych fototapet wybranych przez samych pracowników. Największe wrażenie robi niesamowita duża część socjalna z zabudową kuchenną o długości roboczej 24 metrów. Pracownicy znajdą w niej ekspresy do kawy, kuchenki mikrofalowe, zmywarki a nawet piekarniki, w których mogą wspólnie wypiekać np. świąteczne ciasteczka. Zainstalowane zostały też automaty z przekąskami.

- Projekt i rewolucja przestrzenna, którą mieliśmy zafundować pracownikom wywołała dużo emocji. Największe obawy dotyczyły makro otwartych przestrzeni i akustyki. Pozytywnie ich zaskoczyliśmy – mówi Ewa Bodio-Ziółkowska, kierownik Działu Administracji, liderka projektu. - Interbiuro zabezpieczyło akustykę już na etapie budowy. Ściany w salach były podwójnie płytowane, a kluczowe miejsca ściany oraz podłogi wypełniono podwójnie watą. W newralgicznych punktach położona została wykładzina z podkładem akustycznym. Open space przedzieliliśmy gabinetami, zielenią, salkami i budkami spotkań. Stanowiska pracy wyposażyliśmy w dwa akustyczne panele, wybraliśmy również najciszej pracujące elektryczne biurka dostępne na rynku.

Jak zapewnia Ewa Bodio-Ziółkowska, realizując fit-out przywiązywała bardzo dużą wagę, by nie przeinwestować i jednocześnie zadbać o praktyczny wymiar wnętrz.

- Najważniejsza była funkcjonalność użytkowania, co w perspektywie jest istotne przy konserwacji powierzchni. Drugim kluczowym wyznacznikiem była estetyka wnętrz - mówi. - Właśnie w takich wnętrzach nasi pracownicy powinni czuć się dobrze i bezpiecznie.

- Współpraca z Interbiuro od początku prac układała się bardzo pomyślnie. Interbiuro wytrwale odpowiadało na wszystkie nasze potrzeby budowlane, budżetowe oraz zmiany, które zachodziły w trakcie realizacji. Dziękuję za okazaną cierpliwość. Wiele się wspólnie nauczyliśmy przy tej, niełatwej, modernizacji i skomplikowanie logistycznie budynku - ocenia Ewa Bodio-Ziółkowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie