
Suzuki Motor Poland wprowadza nowy standard wyglądu i wyposażenia salonów sprzedaży. Jest to odpowiedź na zmieniające się potrzeby współczesnych klientów, którzy poszukują inspiracji, indywidualności, dynamizmu i prywatności. Autorem konceptu wizualnego nowych salonów jest agencja Communication Unlimited.
Nowy standard jakościowy wprowadza jednolite zasady określające wygląd salonów sprzedaży. Jest on oparty na rekomendacjach Suzuki Motor Corporation. Końcowy kształt projektu został sformułowany lokalnie przez Suzuki Motor Poland. Autorem konceptu wizualnego i księgi standardów wystroju nowych salonów jest agencja Communication Unimited. Projekt architektoniczny przygotowała Maria Kowalewska.
- Miejsce, w którym klient spotyka się z marką, to jeden z najistotniejszych aspektów marketing mixu i funkcjonowania firmy motoryzacyjnej. Poprzez użytą kolorystykę salon Suzuki nawiązuje do korzeni marki - silnie zaznaczamy akcenty czerwieni, symbolu „S” w logo Suzuki. Kolor biały jest przewodnim motywem sprzyjającym osiągnięciu efektu czystych, jasnych i przestronnych wnętrz, które stanowią atrakcyjne tło dla prezentacji nowoczesnych produktów marki. Opracowując projekt, uwzględniliśmy również potrzeby współczesnych klientów, zasady ergonomii i funkcjonalności – mówi Mikołaj Matsumoto, dyrektor marketingu Suzuki Motor Poland.
Wytyczne dotyczące kolorystyki ścian i podłogi definiują dominujący kolor biały, jako symbolizujący wysoką jakość i wyrafinowanie. Płaszczyzny salonu kształtują srebrne akcenty, wielkoformatowe grafiki oraz panele z trójwymiarowymi symbolami Suzuki. Przestrzenie wewnątrz salonu są wydzielone taflami szkła, które gwarantują komfort i prywatność rozmów prowadzonych przez klientów.
Specjalną atencją zostały otoczone dzieci klientów salonów Suzuki, dla których zaprojektowano przytulną i bezpieczną strefę zabaw. Nowoczesny system oświetlenia kształtuje i rzeźbi przestrzeń, tworząc idealną atmosferę do prezentacji produktów marki, a lampy emitujące światło w kolorze niebieskim, oświetlają wnętrze do późnych godzin nocnych, tworząc unikatowy klimat wokół salonu.
Wprowadzenie nowego standardu wizualnego salonów jest nierozerwalnie związane z nowymi wytycznymi dla ekspozycji produktów marki Suzuki. Samochód flagowy będzie prezentowany w centralnym miejscu salonu. Klienci będą mieli również możliwość zapoznania się z ofertą jednośladów Suzuki, a oferta akcesoryjna będzie prezentowana w specjalnie zaprojektowanych gablotach.
Pierwszy salon Suzuki Motor Poland, w nowej odsłonie działa już w Warszawie, przy
ul. Połczyńskiej, kolejny w Łodzi zostanie otwarty niebawem. W ciągu trzech lat Suzuki Motor Poland zamierza zmienić wygląd wszystkich swoich salonów w Polsce.
założyciel Biuro Architektoniczne Barycz i Saramowicz
prezes, architekt Arch-Deco
Właściciel, Architekt, Urbanista Konior Studio
założyciel Biuro Architektoniczne Barycz i Saramowicz
prezes, architekt Arch-Deco
Architekt-Partner i Członek Zarządu APA Wojciechowski Architekci