Po Karpaczu, Zakopanem i Krynicy-Zdrój przyszła pora na Szklarską Porębę. Właśnie otwarto kolejny hotel marki Mercure należącej do Grupy Accor. Za wnętrza prowadzące dialog z lokalnością odpowiada pracownia Tremend.
Mercure Szklarska Poręba to 140 pokoi. Wśród nich także ekskluzywne pokoje z antresolą czy osobnym salonem. Apartamenty, z których największy liczy 70 mkw., mają aneksy kuchenne, dzięki czemu są przeznaczone np. na dłuższe pobyty dla rodzin czy przyjaciół.
Sercem hotelu jest restauracja Bergo, której menu stworzył uznany restaurator i kucharz Mateusz Gessler. Łączy ona smaki staropolskiej i regionalnej kuchni z Dolnego Śląska i Karkonoszy z nowoczesnymi trendami sztuki kulinarnej. Menu restauracji dopasowane jest do pór roku, zmieniając się zależnie od otoczenia i bazuje na produktach lokalnych kuchni kresowej i śląskiej. Obok autorskiej kombinacji dań, goście każdego dnia mogą liczyć na świeże pieczywo wypiekane na miejscu, w hotelu.
Obiekt posiada dwa baseny: wewnętrzny i zewnętrzny, strefę spa z 4 gabinetami zabiegowymi i sauną oraz centrum fitness.
W hotelu nie zabrakło także przestrzeni konferencyjno-bankietowej o powierzchni ponad 200 mkw., przygotowanej z myślą o potrzebach gości biznesowych.
Szklarska Poręba, dzięki zapierającym dech w piersiach górskim krajobrazom, jest miasteczkiem stworzonym dla osób szukających odprężenia i relaksu na wysokim poziomie.
- Ideą naszego hotelu jest stworzenie atmosfery slow life, której tempo wyznacza otaczająca nas przyroda i wyjątkowo górska aura, która zachwyca o każdej porze roku. Bliskość stoków narciarskich i możliwość wypożyczenia nart w hotelu ucieszy każdego miłośnika zimowego szaleństwa. Zaś goście szukający harmonii i ukojenia, odnajdą się w otulinie kojącego krajobrazu czy hotelowej strefie spa i wellness, w której znalazł się także basen z wyjątkowym widokiem na las – mówi Daniel Kasieczka, dyrektor generalny Mercure Szklarska Poręba.
Jak każdy obiekt marki Mercure, nowy hotel w Szklarskiej Porębie nawiązuje do lokalnego ducha regionu, czerpiąc inspirację do guest experience w jednej z miejscowych legend. Jest nią średniowieczna przypowieść o Duchu Gór, od którego nazwę wzięły Karkonosze i skale, która uchroniła pewnego młodzieńca przed gniewem ducha. Ta sama skała znajduje się dziś w sercu Szklarskiej Poręby, a nawiązania do niej są wplecione w wystrój hotelu.
Wykorzystanie naturalnych materiałów, jak drewno i kamień są podstawą designu obiektu, stwarzając spokojny i przyjemny nastrój. Przyjemne odcienie kolorystyczne, wykorzystanie oświetlenia oraz naturalnej roślinności wzbogaca atmosferę korespondującą z malowniczym otoczeniem obiektu, który dzięki zewnętrznym elementom z drewna i kamienia doskonale wpisuje się w górski krajobraz.
- Niewiele osób zna lokalne legendy i historie związane z Karkonoszami czy Sudetami dlatego cieszymy się, że w połączeniu z lokalnym i wyjątkowym duchem marki Mercure możemy zaoferować naszym gościom nie tylko dawkę wymarzonego wypoczynku, ale i lokalnej wiedzy czy odrobiny folkloru. Wśród miejscowych wierzeń, wejście na legendarną skałę pozwala zaczerpnąć mocy czterech żywiołów, co wierzymy przyniesie gościom odwiedzającym nasz hotel powodzenie – przekonuje dyrektor generalny Mercure Szklarska Poręba.
Karkonosze to jeden z najpiękniejszych regionów w Sudetach i Polsce z niepowtarzalnymi pieszymi i rowerowymi szlakami górskimi. Swoją oazę znajdą tu miłośnicy ruchu na świeżym powietrzu i entuzjaści przygód w górach.
Szklarska Poręba, leżąca w sercu górskiego pasma, jest malowniczym i butikowym miasteczkiem, którego autentyczna architektura uzupełnia unikalny górski klimat oraz wprawia w dobry nastrój.
Spółka Orkan Real Estate sp. z o.o. sp.k. to zespół osób, które są współautorami inwestycji deweloperskich Soho Development S.A. zlokalizowanych na warszawskiej Pradze przy ulicy Mińskiej 25.
Accor jest grupą hotelarską z 5000 hoteli w 110 krajach świata. Należącą do Accor markę Mercure cechuje niepowtarzalny styl i klimat inspirowany lokalnym otoczeniem i kulturą. Obiekty te, dzięki regionalnym akcentom, kuchni oraz tradycji, budują świadomość gości o miejscu i mieście, które odwiedzają.
współzałożyciel OP Architekten
Założyciel, Architekt Studio ADS
Partner Horizone Studio
architekt, współwłaściciel WXCA
współwłaściciel, architekt BB Architekci
architekt, urbanista ArKuS Biuro Projektowo-Doradcze