Warszawskie gadżety sztuki użytkowej wypromują stolicę



um.warszawa.pl - 26-02-2016 16:25


Jury konkursu „Sztuka użytkowa” wybrało 17 marek zaprojektowanych i wytworzonych w Warszawie, które w najbliższym czasie będą promowane w Polsce i za granicą. Gra memo, klocki, czy tablica okulistyczna to tylko niektóre z nich...

Warszawskie gadżety wyłonione w pierwszej edycji konkursu „Sztuka Użytkowa” cieszyły się dużym zainteresowaniem w trakcie targów inwestycyjnych MIPIM w Cannes oraz EXPO REAL w Monachium. Dlatego laureaci kolejnej edycji konkursu promowani będą wraz z miastem również w 2016 roku. Na tegorocznych targach pojawią się m.in. drewniane Archiklocki Warszawskie Wieżowce, kolorowe gry Memo prezentujące widoki Warszawy, ciekawa i nietypowa tablica okulistyczna "Warszawa", notes ze zdjęciami miasta, magnesy i skarpetki, bransoletki w kształcie serca z grawerem dedykowanym Warszawie, i wyjątkowe perfumy o zapachu stworzonym specjalnie dla Warszawy. Wszystkie projekty zgłoszone w konkursie musiały być zaprojektowane i wyprodukowane w Warszawie.

Lista wyłonionych przedmiotów:

1. Archiklocki Warszawskie Wieżowce – Fundacja Elewacja
2. Gra Memo – Malu
3. Książka Architekturki Powojenne Budynki Warszawskie – Muzeum Powstania Warszawskiego
4. Koszulka Varsovie – Lana Nguyen
5. Bransoletki – Lilou
6. Perfumy, świece zapachowe, pałeczki zapachowe – Mo61
7. Pudełko/świecznik – TCity
8. Stojak na materiały promocyjne – Ogrodzenia Artystyczne Marcin Piłczyński
9. Wycinanka, kartki – Hellowawa
10. Tablica okulistyczna – No to ładnie
11. Magnesy, kubki, zakładki, plakaty, pocztówki, notesy, buttony, wycinanki, skarpetki – Wars Sawa Design
12. Notes – Warsaw Slow Design
13. Spinacze – Warszawasza
14. Multimedia – Pattern Recognition
15. Lizak warszawski – Cukrowa Sowa
16. Czekoladki – Manufaktura Czekolady
17. Apaszki, breloki, kalejdoskop – Wide Vision

W dniach 15-18 marca Warszawa po raz kolejny weźmie udział w najbardziej prestiżowych w Europie targach inwestycyjnych Mipim 2016 w Cannes. Wyłonione w konkursie przedmioty będą promować stolicę wśród uczestników targów.