Wystrój ma znaczenie. 4 zasady projektowania, które mają wpływ na sprzedaż w sklepie



PropertyDesign.pl - 29-05-2017 14:42


Aranżacja przestrzeni sklepowej ma nieoceniony wpływ na komfort klienta oraz ostateczne decyzje zakupowe. Według ekspertów więcej niż 65 proc. konsumentów podejmuje impulsowe decyzje zakupowe w punkcie sprzedaży. Dlatego odpowiednia aranżacja i wygląd przestrzeni sklepowej są kluczowe.

Eksperci (ich komentarz przeczytacie na portalu biznesmeblowy.pl) zwracają uwagę, że:

Po pierwsze: Dobra witryna sklepowa nie tylko przyciąga oko, ale także pełni funkcję informacyjną. Produkty umieszczone w witrynie powinny ukazywać przekrojowo całościowy asortyment danego sklepu.

Po drugiej: Najlepiej czujemy się w salonach, których aranżacja tworzy możliwość intuicyjnego poruszania się po lokalu. Z jednej strony, jako konsumenci, cenimy sobie swobodę, z drugiej – z czego nie każdy zdaje sobie sprawę – lubimy być przez sklep „prowadzeni”. Czytelny układ komunikacji pozwala nam zapoznać się z całościową ofertą. Trudniej jest nam podjąć ostateczną decyzję zakupową odczuwając niepokój o to, czy na pewno nie przeoczyliśmy żadnego innego, być może bardziej pasującego do naszych potrzeb produktu.

Po trzecie: Błędem w aranżacji sklepów jest nieczytelne oznakowanie, lub wręcz jego brak. Dotyczy to zarówno ważnych punktów na terenie sklepu (np. kasy), jak i samego towaru. Niektóre salony zapominają o jednolitym, przejrzystym oznakowaniu cenowym, takim jak „Wyprzedaż”, „Promocja”, „Obniżka cen”. 

I po czwarte: Dobrze dobrane światło eksponuje dostępny asortyment, podkreśla jego atuty, tworzy atmosferę i klimat. Bez wątpienia można powiedzieć, że ma duży wpływ na nasze decyzje zakupowe. „Eksponować atuty”, to jednak nie to samo co „przekłamywać”. Nieodpowiednie oświetlenie nie oddaje rzeczywistego wyglądu produktów - zmienia kolory i fakturę materiałów, przez co zakupiony produkt wygląda zupełnie inaczej w warunkach domowych.