REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wyzwanie: open space, czyli jak zaaranżować przestrzeń otwartego biura?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 23 gru 2019 08:56
Wyzwanie: open space, czyli jak zaaranżować przestrzeń otwartego biura?
W biurze Brainly, zaaranżowanym i wyposażonym przez Grupę Nowy Styl, obszar administracji został podzielony na mniejsze strefy biurek – miejsca pracy poszczególnych zespołów. Fot. Grupa Nowy Styl
Wyzwanie: open space, czyli jak zaaranżować przestrzeń otwartego biura?
Wyzwanie: open space, czyli jak zaaranżować przestrzeń otwartego biura?
Wyzwanie: open space, czyli jak zaaranżować przestrzeń otwartego biura?
Wyzwanie: open space, czyli jak zaaranżować przestrzeń otwartego biura?
Wyzwanie: open space, czyli jak zaaranżować przestrzeń otwartego biura?
Wyzwanie: open space, czyli jak zaaranżować przestrzeń otwartego biura?

Open space jest coraz popularniejszą formą organizacji przestrzeni biurowej. W założeniu ma ułatwiać komunikację między pracownikami, przyspieszyć podejmowanie decyzji i wyzwalać kreatywność. Oprócz niewątpliwych zalet, open space powoduje również problemy, które skutkują obniżeniem komfortu pracy. Hałas utrudnia skupienie się na obowiązkach zawodowych, a otwarta przestrzeń nie sprzyja koncentracji. Dlatego w nowoczesnych biurach coraz częściej pojawiają się rozwiązania, które mają usprawnić funkcjonowanie biurowych open space'ów.

REKLAMA

Dzięki specjalnie zaaranżowanym pomieszczeniom każdy pracownik znajdzie miejsce i czas na chwilę relaksu, która pozwoli oderwać się od zawodowej monotonii, a jednocześnie – naładować przysłowiowe akumulatory i odzyskać energię pozwalającą stawić czoła kolejnym wyzwaniom.
Podstawą aranżacji stref relaksu są odpowiednio dobrane meble – np. zestawy sof, foteli i puf, który świetnie sprawdzą się zarówno w przypadku osób wykonujących zadania wymagające większej koncentracji, podczas nieformalnych rozmów, jak i lunchu czy chwili relaksu. Miękko tapicerowane zapewniają komfortowy wypoczynek zarówno w pozycji siedzącej, jak i półleżącej, a nawet leżącej. W niektórych biurach pojawiają się nawet atrakcje w postaci… huśtawek.

Wśród mebli przeznaczonych do aranżacji stref relaksu królują wszelkiego rodzaju pufy o zgeometryzowanych kształtach, oferowane w najróżniejszych kolorach. Można je znaleźć w zasadzie w ofercie wszystkich czołowych producentów mebli biurowych. Owalne, sześcienne czy heksagonalne pozwalają na tworzenie dowolnych konfiguracji, dopasowanych do charakteru i wielkości aranżowanych wnętrz. Ich niepodważalnym atutem jest możliwość szybkiego przestawiania z miejsca na miejsce, dzięki czemu bez problemu można przeorganizować przestrzeń biurową.

Są też wygodne sofy i fotele, a nawet szezlongi, które umożliwiają spotkania i rozmowy w bardziej nieformalnej atmosferze, często przy filiżance kawy. Wiele mebli ma konstrukcję modułową, co pozwala na ich personalizowanie. Dzięki takim rozwiązaniom firma zyskuje wizerunek przyjaznej pracownikom, a przy okazji zespół staje się efektywniejszy.

Stać czy siedzieć – wybór należy do Ciebie

Nowoczesne meble biurowe nie tylko wspierają pracowników w wykonywaniu obowiązków zawodowych, ale też dbają o ich zdrowie i samopoczucie. Doskonałym tego przykładem są biurka z regulowaną wysokością blatu.

Opcja zmiany wysokości blatu zapewnia szybkie przearanżowanie miejsca pracy. Dzięki temu raz może ono służyć realizacji standardowych obowiązków zawodowych, by po chwili przekształcić się w miejsce nieformalnych spotkań lub prezentacji.

Możliwość regulacji wysokości blatu to rozwiązanie, które powinny docenić osoby spędzające wiele godzin za biurkiem. W ten sposób chroni się kręgosłup przed skutkami długotrwałego siedzenia. Warto jednak wiedzieć, że dynamiczne stanowisko pracy może wpłynąć także na poprawę wydajności pracownika. Wystarczy co godzinę wstać nawet na kilka minut, by ponownie móc pracować we właściwym skupieniu.

Podstawą konstrukcji biurka z regulowaną wysokością blatu jest wytrzymała, stabilna rama o dużym udźwigu. Jej najważniejszym elementem są teleskopowe kolumny, które umożliwiają podniesienie lub opuszczenie blatu. Wielu producentów mebli biurowych zapewnia możliwość ustawienia szerokości ramy w zakresie kilkudziesięciu centymetrów. Dodatkowo oferują kilka szerokości blatów. Dzięki temu mebel można dopasować nie tylko do potrzeb wnętrza, ale też pracowników, którzy przecież różnią się zarówno wzrostem, jak i ciężarem ciała. Regulacja odbywa się ręcznie lub przy pomocy elektrycznego napędu.

W trosce o kręgosłup



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.