REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wzornictwo jako narzędzie wdrażania innowacji w firmach meblarskich

  • Autor: dobrzemieszkaj.pl
  • 05 gru 2019 15:41
fot. PTWP

Pilotaż "Granty na dizajn" to wyjątkowy projekt, który połączył firmy z branży meblarskiej i projektantów wzornictwa. O sukcesach, wyzwaniach i rezultatach programu opowiadali jego uczestnicy i inicjatorzy.

REKLAMA

Jak pomóc firmie producenckiej w branży meblarskiej w pierwszych krokach do zaprojektowania i wdrożenia autorskich produktów? Czy da się ułatwić współpracę projektantów z przedsiębiorcami? Na te pytania próbowali odpowiedzieć uczestnicy debaty "Wzornictwo jako narzędzie wdrażania innowacji w firmach meblarskich".

Prelegenci dzielili się z uczestnikami Forum Dobrego Designu doświadczeniami projektantów oraz 20 polskich firm wspartych w zakresie projektowania oraz wprowadzania na rynek nowych mebli na podstawie pilotażu „Granty na dizajn”. W rozmowie udział wzięli:

Małgorzata Adamus, prezes, Stowarzyszenie Wzornictwo Przemysłowe Warmii i Mazur; Izabela Banaś, zastępca dyrektora, Departament Analiz i Strategii, PARP; Michał Biernacki, projektant produktu, Code design Sp z o.o.; Magdalena Lubińska, Design Manager, Code design Sp. z o.o. oraz Zofia Strumiłło-Sukiennik, projektant, Beza Projekt s.c. A. Łoskiewicz-Zakrzewska, Z. Strumiłło-Sukiennik. Rozmowę poprowadziła Anna Forin, dyrektor, Departament Usług Proinnowacyjnych, PARP.

Na początku dyskusji Izabela Banaś podkreślała, jak duże braki w promowaniu polskich firm meblarskim istnieją w naszym kraju. - Polska jest szóstym producentem mebli na świecie, i - chyba w tej chwili już - trzecim eksporterem. Mamy meble bardzo dobrej jakości, jednak mało kto wie, że to są meble z polski, bo są one sprzedawane pod innymi markami. To czym konkurujemy to tak naprawdę tania siła robocza - podkreślała. 

Magdalena Lubińska relacjonowała przebieg programu, wspominając, że początkowo przedsiębiorcy podchodzili do niego z dużą rezerwą, którą udało się jednak pokonać:  - Mieliśmy do czynienia z przedsiębiorcami, którzy nigdy nie współpracowali z projektantem, nigdy nie prowadzili takiego profesjonalnego procesu projektowego. Świadomość była niezwykle niska - choć u różnych przedsiębiorców na różnym poziomie. Dużo czasu zajęło nam sprawienie, żeby przedsiębiorcy nabrali zaufania i zrozumieli zasadność naszej inicjatywy - podsumowywała. 

- Samo projektowanie poprzedziliśmy dokładną analizą. Przeanalizowaliśmy klientów przedsiębiorstw, konkurencję, trendy - zrobiliśmy coś czego przedsiębiorcy nie robią. Wszystko po to, aby znaleźć wyróżnik na rynku i sprawić, aby produkty spotkały się z realnymi potrzebami klientów - Małgorzata Adamus zaznaczała, że inicjatywa nie ograniczała się wyłącznie do stworzenia samego projektu produktu, ale wszelkie działania były poprzedzone dogłębnymi analizami. - Kiedy przedsiębiorcy zobaczyli interdyscyplinarny zespół (projektanci, osoby od sprzedaży, osoby od komunikacji marki), przekonali się, że mają do czynienia z profesjonalistami, to ich przekonało - dodawała.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.