Zara, H&M, a niedawno również Mango i Reserved - znane sieciowe marki odzieżowe w swoim asortymencie mają nie tylko ubrania, ale coraz częściej również wyposażenie wnętrz.
Niedawno pisaliśmy o tym, że właściciel marki Reserved, LPP wprowadził do oferty internetowej produkty wyposażenia domu. Polska marka tym samym dołączyła do rosnącego grona odzieżowych brandów, które wchodzą w segment wyposażenia wnętrz.
Wystarczy chociażby wspomnieć markę Zara Home, będącą częścią modowego giganta Zara należącego do hiszpańskiego holdingu Inditex. Zara Home powstała w 2003 roku i w tym roku obchodzi swoje dwudziestolecie. Najwięcej sklepów Zara Home ma w rodzimej Hiszpanii, ale jej lokale znaleźć można na każdym kontynencie. W Polsce sklepów spod szyldu Zara Home mamy 14.
Zara Home oferuje wyposażenie do wszystkich domowych wnętrz, od salonu, przez kuchnię z jadalnią, po sypialnię. W ofercie marki odnajdziemy m.in. dekoracyjne dodatki, wolnostojące meble, ale także... zapachy do domu w postaci aromatyzowanych świec lub pałeczek zapachowych.
W kwietniu 2021 inna hiszpańska marka odzieżowa, Mango, wprowadziła na rynek swoją pierwszą kolekcję artykułów do domu. Mango Home przede wszystkim tekstylia do salonu, sypialni, kuchni i łazienki. W ofercie marki znajdziemy zatem pościel, koce, poduszki, ręczniki, obrusy i ściereczki. Obok tekstyliów produkowanych ze zrównoważonych tkanin takich jak len i organiczna bawełna, w Mango Home można kupić także zapachy do domu: świecie, dyfuzory, odświeżacze.
Swoją markę wnętrzarską ma również inny odzieżowy gigant, szwedzki H&M. Pod marką H&M Home sprzedawane są dodatki, akcesoria, tekstylia, oświetlenie czy drobne meble do wszystkich domowych pomieszczeń. H&M ruszył z wnętrzarską marką w 2009 roku. Początkowo produkty dostępne były wyłącznie online. W 2018 roku marka ruszyła z samodzielnymi sklepami koncepcyjnymi.
Spółka odzieżowa LPP wprowadziła do oferty internetowej swojej flagowej marki nową linię produktową – Reserved Home. Prace nad powołaniem nowej linii asortymentowej we flagowej marce LPP rozpoczęło w II poł. 2021 r. Pierwsze projekty kolekcji Reserved Home zaczęły powstawać już na początku 2022 r. Dziś portfolio tej kategorii obejmuje blisko 700 artykułów do domu i wystroju wnętrz, a docelowo ma wzrosnąć do ok. 1300 pozycji. Co ciekawe, stałym elementem portfolio artykułów do domu i wystroju wnętrz będą kolekcje powstałe we współpracy z renomowanymi polskimi producentami, jak Lubiana czy Krosno.
Produkty do domu oferuje również należący do LPP Sinsay. Marka Sinsay Home to selekcja dekoracji, tekstyliów, drobnych mebli, lampionów i świeczników do wszystkich pomieszczeń w domu i jego otoczenia. Marka wystartowała w 2021 roku. Marka właśnie wprowadziła ofertę nowych produktów na wiosnę.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Dyrektor Generalny Majkut Design
Projektant Pracownia Architektoniczna 1997 sp. z o.o.
Vice Prezes Zarządu, Współwłaściciel, Architekt-Partner APA Wojciechowski Architekci
Prezes Zarządu, Współwłaściciel, Architekt-Partner APA Wojciechowski Architekci
Projektant, Członek Zarządu Pracownia Architektoniczna 1997 sp. z o.o.
Projektant Pracownia Architektoniczna 1997 sp. z o.o.