REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zdrowe biura, czyli jakie? Urządzamy środowisko pracy w covidowej rzeczywistości

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 21 maj 2020 13:09
Zdrowe biura, czyli jakie? Urządzamy środowisko pracy w covidowej rzeczywistości
Zmniejszanie zagęszczania stanowisk, ograniczenie funkcjonowania części wspólnych i skrócenie czasu spotkań są jednymi z najważniejszych działań mających na celu zmniejszenie zagrożenia wirusowego. Fot. Mat. prasowe Vank

Kontrola infekcji to nowe wyzwanie w obecnej rzeczywistości i powinno być ono brane pod uwagę we wszystkich projektach biur w przyszłości. Przed działami HR i administracji oraz zarządami stoi wyzwanie rekonfiguracji przestrzeni i przygotowania stanowisk, oznakowania i nawigacji, odpowiedniej komunikacji tych zabiegów. Radzą eksperci firmy Vank.

REKLAMA

Zmęczeni izolacją i niepewnością ludzie czekają na możliwość bezpośrednich rozmów i twórczego rozwiązywania problemów. Aby wykorzystać swój potencjał, muszą mieć jednak pewność, że ich pracodawcy zrobili wszystko, co możliwe aby stworzyć bezpieczne środowisko do interakcji. Należy wziąć pod uwagę to, że w czasie pandemii do podziału na ekstrawertyków i introwertyków, dochodzi podział na mizofobów i ludzi, którzy uważają, ze koronawirus to zwykła grypa.

Więcej przestrzeni

Kontrola infekcji to nowe wyzwanie w obecnej rzeczywistości i powinno być ono brane pod uwagę we wszystkich projektach biur w przyszłości. Zmniejszanie zagęszczania stanowisk, ograniczenie funkcjonowania części wspólnych i skrócenie czasu spotkań są jednymi z najważniejszych działań mających na celu zmniejszenie zagrożenia wirusowego.

Zmniejszyć gęstość w biurze można zmieniając konfiguracje biurek, stosując przegrody, panele  i ścianki, wprowadzając indywidualne stanowiska i eliminując wieloosobowe biurka. Zamiast spotkania w dużej sali ze wspólnym stołem proponujemy krótkie spotkanie na przestrzeni otwartej. Służą do tego indywidualne stanowiska z małym stolikiem na laptop i mobilnymi siedziskami, które można swobodnie i szybko przesuwać.

Indywidualne stanowiska do szkoleń online, akustyczne pokoje do wideokonferencji, otwarte przestrzenie do szybkich spotkań - to nowe narzędzia biura w czasach negatywnych skutków globalizacji. Okres zamknięcia granic, wstrzymania delegacji i rezerwacji hotelowych wymusił na działach inne formy spotkań i szkoleń. Okazało się, że tele- i wideokonferencje, webinary, czaty, oprogramowanie do pracy zdalnej sprostały wyzwaniu i te substytuty metod „face to face” będą wykorzystywane znaczniej częściej niż w okresie sprzed zagrożenia COVID-19.

Rola przegród i dystansu

W częściach wspólnych - strefach lounge i poczekalniach - wielkie trzyosobowe sofy bez przegród na czas zagrożenia wirusem powinny być wyłączone z użytkowania. Mogą zwolnić miejsce dla mebli jednoosobowych lub modułowych. Siedziska do oczekiwania, relaksu, pracy kreatywnej powinny być umieszczone w odległości co najmniej 2 metrów od siebie. Można stworzyć bariery dookoła foteli, stosować wyższe oparcia, ścianki wolnostojące, regały, wysokie rośliny. Warto wykorzystać funkcje modułowych sof z dodatkowym stolikiem przedzielającym siedziska. Na stoliku można postawić donicę z dużymi i gęstymi roślinami lub środki do dezynfekcji. Należy pamiętać, że ma to także znaczenie poznawcze i emocjonalne.

Kawiarnie i kantyny zostały celowo zaprojektowane tak, aby zbliżyć do siebie ludzi - niestety zwiększając prawdopodobieństwo rozprzestrzeniania się infekcji.  W czasach zagrożenia wirusem metodą na zminimalizowanie zgrupowań jest wyłączenie kuchni z funkcjonowania lub m.in.:



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.