REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zmysłowe wrażenia są kluczowe, dzięki nim można zbudować lojalność gości hotelu

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 14 lip 2020 11:31
fot. Unsplash

Najważniejszym celem hotelu w obecnych czasach, oprócz przetrwania światowego kryzysu turystycznego oczywiście, jest wyróżnienie się spośród konkurencji. Aby to osiągnąć marka musi projektować wrażenia, które pokochają goście. Wówczas będą oni chcieli do danego miejsca wracać i chętnie podzielą się swoimi doświadczeniami ze znajomymi. Co zrobić aby hotel zapadł gościom na długo w pamięć?

REKLAMA

Obecnie na świecie swoją działalności prowadzą setki tysięcy hoteli, a liczba ta nie obejmuje nawet rynku wynajmu, oferowanego przez platformy typu VRBO, Airbnb, czy inne start-upy. Zarówno goście biznesowi, jak i podróżujący w celach turystycznych, mają ogromne możliwości zakwaterowania. Dlatego tak ważną kwestią - już od momentu pierwszego kontaktu z gościem – jest kreowanie przez hotelarza miejsca, które przy kolejnej okazji będzie wręcz wyborem oczywistym.

Jak stworzyć pozytywne i niezapomniane doświadczenie dla klientów hotelu? Jednym z najlepszych sposobów jest łączenie się z gośćmi na poziomie emocjonalnym, aby wywołać uczucie przywiązania do marki oraz pokazać, że dany obiekt dba o swoich gości. Jest to szczególnie ważne, jeśli chodzi o klientów podróżujących w interesach. Zapracowani i zmęczeni goście chcą wejść do znajomego miejsca, w którym mogą się zatrzymać, odetchnąć, zrelaksować i od razu wiedzieć, że znajdują się w tej samej przyjaznej przestrzeni, którą znają i nazywają swoją.

Kiedy tworzone przez hotel doświadczenie odwołuje się do pozytywnych emocji gości, staje się ono tym, które goście chcą „posiadać” i powtarzać. Doświadczenie to zamienia się w lojalność, w wyniku której hotel nie jest już tylko lokalizacją, w której przebywał gość, ale miejscem o którym mówi „tam, gdzie lubię się zatrzymywać”.

- Ważne aby wziąć pod uwagę to, co goście hotelowi widzą, słyszą i czują. To właśnie te trzy zmysły wpływają na odbiór naszych przekazów i kierują je bezpośrednio do ich serc. Skuteczne wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań marketingu sensorycznego dla hotelarstwa, może odegrać kluczową rolę w tworzeniu wrażeń wielozmysłowych, które leżą u podstaw trwałej lojalności gości wobec danego obiektu – mówi Aleksandra Potrykus-Wincza, Country Manager Poland & Baltics w Mood Media.

Oto w jaki sposób możemy wykorzystać niektóre z najważniejszych elementów sensorycznych, aby stworzyć pozytywne doświadczenie, które przyciągnie gości raz po raz i zainspiruje ich do dzielenia się z innymi tym, jak bardzo podobało im się podczas pobytu w hotelu:

# 1: Wyjątkowa hotelowa muzyka

Pierwszym sposobem na nawiązanie kontaktu z gośćmi na głębszym poziomie emocjonalnym jest odtwarzanie muzyki, która odpowiada ich gustom i odzwierciedla wyjątkową osobowość marki hotelu. Preferencje muzyczne są kluczowym składnikiem tożsamości brandu, a im lepiej możemy dopasować repertuar pod charakterystykę naszej grupy docelowej, tym bardziej prawdopodobne jest, że nasi goście odczują emocjonalne połączenie z naszą marką i chętnie do nas wrócą przy kolejnej okazji.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.