REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zrównoważony rozwój według Zalando, H&M i Ralph Lauren. Czas na zielone koncepty, eko design i biodegradowalność

  • Autor: PropertyDesign.pl/KL
  • 21 kwi 2021 10:31
Zrównoważony rozwój według Zalando, H&M i Ralph Lauren. Czas na zielone koncepty, eko design i biodegradowalność
Obecnie ekologia to nie fanaberia i wyjątkowe działania marketingowe, a mus, fot. shutterstock

Od momentu masowego ogłoszenia ery kryzysu klimatycznego, zarówno globalne korporacje, jak i lokalni producenci rozpoczęli proces zmian dotychczasowych modeli biznesowych. Jeśli dziś nie jesteś eko, nie istniejesz. Wiedzą to takie marki, jak m.in. United Colors of Benetton, Tommy Hilfiger czy H&M.

REKLAMA

Obecnie ekologia to nie fanaberia i wyjątkowe działania marketingowe, a mus. Marki wręcz prześcigają się w pomysłach na to, jak pomóc planecie, przy jednoczesnym zachęceniu do siebie klientów. Jakie rozwiązania wdrażają giganci? 

Nike do 2030 roku chce zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych produkowanych przez posiadane przestrzenie o 65 proc., zaś o 30 proc. jeśli chodzi o łańcuch dostaw. Sportowy gigant pragnie również opierać swoją produkcję na odnawialnych źródłach energii. W ciągu najbliższych lat marka skłonna jest korzystać także w 50 proc. tylko i wyłącznie z naturalnych materiałów. Podobne cele stawia sobie m.in. Vans. Z kolei Adidas stworzył kolekcję tenisową, która została oparta o zupełnie nową technologię barwienia tkanin oszczędzającą aż 60 proc. wody i energii. Firma oświadczyła również, że do 2024 roku planuje w 100 proc. zrezygnować ze stosowania poliestrów.

Ralph Lauren także planuje zrewolucjonizować proces barwienia materiałów. Nowa technologia zredukuje ilość używanych chemikaliów, czas produkcji oraz energię i wodę potrzebne w jej trakcie.

H&M w najbliższych latach koncentruje się na zrównoważonej i innowacyjnej produkcji. W tym celu marka powołała do życia kapsułowe kolekcje o nazwie "Innovation Stories", które powstają we współpracy z naukowcami i programistami. Co H&M proponuje zamiast np. zwykłej skóry? Alternatywę w postaci materiału z roślin... kaktusowych.

Zalando podsumowało zarówno swoją dotychczasową eko-działalność, jak i wpływ pandemii na świadome zachowania konsumenckie. Jak czytamy w specjalnym raporcie wydanym przez firmę, "około 50 proc. klientów kupiło co najmniej jeden zrównoważony produkt pod koniec 2020 r. w porównaniu do 18 proc. na początku 2020 r.". Samo Zalando powiększyło pulę eko-produktów do 80 tys., co stanowi potrojenie ich ilości w stosunku do 2019 r. Jakie plany? Marka zamierza m.in. konsekwentne rozwijać sektor używanych produktów, przedłużając im w ten sposób życie, jak również do 2023 r. korzystać tylko i wyłącznie z opakowań recyclingowanych. 

Wrangler powołał do życia platformę WeCare Wrangler, której celem jest informowanie konsumentów o zrównoważonych działaniach i nawiązywanych współpracach. Marka wskazała trzy filary, wokół których skupiać będzie swoją działalność: planetę, produkty i ludzi. Ponadto Wrangler planuje korzystać tylko i wyłącznie ze 100 proc. biodegradowalnej bawełny i odnawialnych źródeł energii.

Produkty z obiegu zamkniętego? Tommy Hilfiger stworzył pierwszą jeansową kolekcję pochodzącą z materiałów z recyclingu.

Produkcja, materiały, opakowania. Okazuje się, że żeby być eco na warsztat można wziąć także przestrzeń sklepu. Włoska marka United Colors of Benetton stworzyła concept store, w którym pojawiają się tylko i wyłącznie biodegradowalne naturalne materiały, a zastosowana technologia ma na celu jak najmniejsze zużycie energii. Wnętrze pokazowego sklepu zostało stworzone z takich materiałów, jak rzeczny żwir czy też drewno pozyskane ze złamanych przez burzę drzew. Ściany pokrywają mineralne farby o właściwościach antybakteryjnych i zmniejszających zanieczyszczenia. Concept store oparty został również o wysoce inteligentną technologię, która m.in. dostosowuje poziom temperatury do liczby gości obecnych w sklepie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.