REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Branża wnętrzarska w dobie pandemii: jak wygląda kontakt z klientem?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 16 kwi 2020 10:54
Branża wnętrzarska w dobie pandemii: jak wygląda kontakt z klientem?
Fot. Corinne Kutz / Unsplash

Sytuacja związana z epidemią koronawirusa wpłynęła na funkcjonowanie całej branży wnętrzarskiej, forsując wprowadzenie nowych rozwiązań i metod pracy.

REKLAMA

Cosentino, pochodząca z Hiszpanii firma produkująca wielkoformatowe powierzchnie architektoniczne, na co dzień współpracuje z producentami mebli, projektantami, a także pracowniami kamieniarskimi z całego kraju. Zespół Cosentino poprosił swoich partnerów o komentarz na temat tego jak zmieniła się ich praca w związku z ograniczoną możliwością bezpośredniego kontaktu z klientami.

Obecna sytuacja paradoksalnie może okazać się sprzymierzeńcem planów i prac remontowych. Zwolnienie tempa życia niesie możliwość zebrania inspiracji, zapoznania się z ofertą producentów, przesłania próbek, kontaktu się z kamieniarzem, architektem czy studiem wykonującym zabudowy kuchenne lub łazienkowe. Praca nad koncepcją i finalizacją projektu jest zazwyczaj dość czasochłonna i wymaga wielu poprawek. Czy możliwe jest zrealizowanie tych zadań w trybie zdalnym? Wielu producentów szybko zareagowało na obecne warunki i przygotowało ofertę dostosowaną do wymogów sytuacji.

Rozwiązania cyfrowe w służbie klienta

Z pomocą producentom i projektantom przychodzą rozwiązania cyfrowe. W obecnych warunkach większość profesjonalistów decyduje się na konsultacje zdalne:

 – W trosce o zdrowie naszych Klientów, pracowników i ich rodzin, wprowadziliśmy kampanię #zostańwdomu, poprzez którą chcemy zachęcić Klientów i Architektów do kontaktu z nami poprzez email, telefon czy skype. Obecnie cały proces zakupowy, projektowy oraz konsultacje można przeprowadzić bez konieczności wizyty Klienta w salonie Maxfliz – opowiada Martyna Kozłowska, Dyrektor ds. Marketingu sieci MaxFliz.

Pojawiły się również dedykowane platformy ułatwiające składanie zamówień:

 – Aby umożliwić klientom bezproblemowe korzystanie z naszych usług wprowadziliśmy możliwość zamówienia kuchni bez wychodzenia z domu. Wystarczy tylko wypełnić formularz na naszej stronie internetowej i czekać na telefon od projektanta. Podczas rozmowy projektant wsłuchuje się w potrzeby klienta i jego oczekiwania, a następnie wykonuje projekt  – tłumaczy Monika Odoj z sieci ernestrust.

Nacisk na bezpieczeństwo

Kolejny partner Cosentino, poznańska firma Zajc, oferuje możliwość umówienia się na wirtualny spacer po showroomie. Możliwe jest również wykonywanie pomiarów, jeśli klient udostępni puste pomieszczenie. Oczywiście odbywa się to przy zachowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa. W sytuacji, gdy przesłany projekt jest precyzyjny i nie budzi wątpliwości możliwe jest również zamówienie mebli i wyposażenia bez konieczności wykonywania dodatkowych pomiarów i wizyty w showroomie.

Troskę o bezpieczeństwo podczas spotkań deklarują zresztą praktycznie wszystkie firmy. W tej chwili to priorytet podczas spotkań z klientami. Arleta Kuznowicz ze Studia De Gosh dodaje: – W razie konieczności organizujemy spotkanie, lecz zwracamy szczególną uwagę na zachowanie środków ostrożności. Niektórych kwestii nie da się omówić na odległość: Klient musi mieć możliwość ocenić czy proponowane materiały mają odpowiednią fakturę, głębię, wytrzymałość… Wprowadziliśmy więc obowiązek każdorazowej dezynfekcji omawianych materiałów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.