REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Carrefour z nową inicjatywą na rzecz redukcji emisji CO2

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 24 lut 2022 12:38
Carrefour z nową inicjatywą na rzecz redukcji emisji CO2
Nowa inicjatywa wpisuje się w ogłoszony przez Grupę Carrefour w październiku ubiegłego roku plan osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 roku. fot. Shutterstock

Carrefour zobowiązuje swoich dostawców brandowych do obniżenia emisji dwutlenku węgla. To kolejny z kroków podjętych przez firmę na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wśród planowanych rozwiązań jest m.in. wykorzystywanie w sklepach i magazynach prądu pochodzącego wyłącznie z odnawialnych źródeł.

REKLAMA

  • Grupa Carrefour zobowiązuje swoich dostawców brandowych, działających w ramach paktu na rzecz transformacji żywieniowej do obniżenia emisji dwutlenku węgla.
  • Do 2030 roku poziom rocznych emisji CO2 w łańcuchu dostaw ma zostać obniżony o 20 megatony.
  • W celu śledzenia realizacji założeń zostanie uruchomiona platforma online, rozwijana wspólnie z PepsiCo i ponad dwudziestoma międzynarodowymi dostawcami Carrefour.

Nowa inicjatywa wpisuje się w ogłoszony przez Grupę Carrefour w październiku ubiegłego roku plan osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 roku. Wśród planowanych rozwiązań jest m.in. wykorzystywanie od 2030 roku w sklepach i magazynach prądu pochodzącego wyłącznie z odnawialnych źródeł oraz postawienie na wyłącznie naturalne czynniki chłodnicze.

Poprzez nową kampanię sieć bierze odpowiedzialność również za emisję dwutlenku węgla związaną z wytwarzaniem produktów, które są sprzedawane w jej sklepach. Stanowi to bowiem największą część emisji powiązanej z działalnością Carrefour.

Proces obniżania emisji CO2 będzie na bieżąco monitorowany z pomocą nowej platformy online dostępnej pod adresem 20megatons.com, na której dostawcy sieci będą mogli raportować postęp swoich prac oraz dzielić się autorskimi rozwiązaniami prowadzącymi do obniżenia emisji. Narzędzie zostało wypracowane przez roboczą grupę ds. klimatu działającą w ramach paktu na rzecz transformacji żywieniowej, koordynowaną przez Carrefour i PepiCo.

Wśród podmiotów współpracujących w ramach tej grupy znalazły się firm Beiersdorf, Bel, Carambar & Co, Coca-Cola, Danone, Essity, Heineken, Henkel, Innocent, JDE, Johnson & Johnson, Kellogg’s, Kimberly-Clark, L’Oréal, Mars, Nestlé, Procter & Gamble, Reckitt, Savencia, Soufflet oraz Unilever.

Do rozwoju narzędzia zaproszono również niezależnych ekspertów, którzy zadbali o opracowanie metodologii raportowania oraz platformy dla dostawców. Pierwsze wyniki kampanii Carrefour zamierza ogłosić w maju 2022 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.