REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Chcemy pracy hybrydowej

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 17 gru 2020 09:36
Chcemy pracy hybrydowej
fot. Unsplash
Chcemy pracy hybrydowej
Chcemy pracy hybrydowej
Chcemy pracy hybrydowej
Chcemy pracy hybrydowej
Chcemy pracy hybrydowej

64 proc. badanych jako optymalny model pracy wskazało model hybrydowy, 26 proc.  całkowicie zdalny, a 10 proc. wskazało na cały czas w biurze. Wolimy pracować w domu, choć tęsknimy za kawą w biurze i kontaktem ze współpracownikami. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Grafton Recruitment oraz CBRE w grudniu tego roku.

REKLAMA

64 proc. zatrudnionych chce pracy hybrydowej. Brakuje im rozmów ze współpracownikami, dobrej kawy z firmowego ekspresu i… nawet kontaktu z szefem – to główne wnioski z badania „Praca w biurze, hybrydowa czy zdalna”, które przeprowadziły Grafton Recruitment oraz CBRE.

Na pytanie: Jak pracujesz aktualnie? – „całkowicie zdalnie” odpowiedziało aż 60 proc. pytanych, 30 proc. pracuje w modelu hybrydowym (częściowo z domu, częściowo w miejscu pracy), a 10 proc. tylko w biurze. Pytani, ile dni chcieliby pracować zdalnie, najwięcej ankietowanych – 44 proc. – wskazało 3 dni. Ponad jedna czwarta chciałaby tak pracować przez 4 dni tygodniowo, 24 proc. natomiast chętnie przeszłoby na home office na dwa dni w tygodniu. Tylko 7 proc. chciałoby pracować jeden dzień z domowego zacisza. Trzy czwarte ankietowanych odpowiedziało „tak“ na pytanie, czy odpowiada im obecny model pracy, tylko jedna czwarta nie jest z tego zadowolona.

– Nastąpiła już czasowa, ale jak widać zmierzająca w kierunku stałej, zmiana na rynku pracy i w sposobie pracy – komentuje Joanna Wanatowicz, Business Director Grafton Recruitment. – Pracownicy wskazują, że praca z domu jest dla nich do zaakceptowania, a niektórzy wręcz tylko na taką chcą się przestawić. W organizacjach, w których to jest możliwe i konieczne z powodu pandemii COVID-19, taki sposób się sprawdzi, ale nie we wszystkich firmach i branżach jest to do przeprowadzenia – podkreśla Wanatowicz.

– Początek pandemii był dla Polaków sprawdzianem, jeśli chodzi o pracę zdalną. Teraz nadszedł moment, kiedy praca z domu przestaje być przywilejem, a codziennością. Nie wszyscy są jednak z niej do końca zadowoleni, zwłaszcza pracownicy. Rola biura się zmienia, jednak jego podstawowa funkcja, czyli utrzymanie największego zasobu organizacji, jakim jest kapitał społeczny, pozostaje niezmienna. Poszukując złotego środka, większość firm decyduje się na wdrażanie hybrydowego modelu pracy – mówi Jan Banasikowski, Associate Director, doradca ds. HR i analiz lokalizacyjnych CBRE.

Jeśli już tak polscy pracownicy pokochali pracę zdalną lub hybrydową, to który według nich system jest najbardziej optymalny? Tu 64 proc. wskazało na hybrydowy, 26 proc. na całkowicie zdalny, a 10 proc. na cały czas w biurze.

Badanym, którzy odpowiedzieli, że obecnie pracują tylko zdalnie, zadaliśmy dodatkowe pytanie: Jakie warunki musiałby zostać spełnione, żebyś chciał/a pracować 100 proc. czasu w biurze? Odpowiedzi nie sumują się do 100 proc., ponieważ można było wybrać kilka opcji. Najwięcej wskazań miał argument: krótsza droga do pracy (59 proc.), kolejne miejsca to: dowolność godzin pracy (praca 8 godzin dziennie w dowolnym czasie) – 46 proc.; zapewnienie miejsca parkingowego – 43 proc., dopłaty na dojazd do pracy – 41 proc., elastyczne godziny pracy (start między 8.00 a 10.00, koniec między 16.00 a 18.00) – 41 proc., zapewnienie większej prywatności – 31 proc. oraz brak dress code’u – 27 proc.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.