REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Eliminacja plastiku, inteligentne opakowania, energooszędne sklepy: trwa zielona rewolucja w handlu

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 17 maj 2021 14:26
Eliminacja plastiku, inteligentne opakowania, energooszędne sklepy: trwa zielona rewolucja w handlu
Od listopada 2020 r. przy ulicy Lewandów w Warszawie funkcjonuje pierwszy sklep Żabki całkowicie zasilany zieloną energią. fot. mat. prasowe ML System

Odpowiedzialna produkcja i konsumpcja to jeden z celów stawianych w agendzie ONZ na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030. Jak to ambitne założenie przełożyć na konkretne działania?

REKLAMA

  • Sektor żywnościowy odpowiada za emisję gazów cieplarnianych na poziomie ponad 20 proc. Wpływ na środowisko wywiera nie tylko produkcja żywności, ale i wprowadzenie jej do obrotu: opakowania, transport, przechowywanie i odpady.
  • Handel detaliczny ma wiele możliwości, by wyeliminować plastik i wyprzedza nakazy wynikające z unijnej dyrektywy plastikowej. Zdecydowane działania podejmuje tu sieć sklepów convenience Żabka.
  • Od listopada 2020 r. przy ulicy Lewandów w Warszawie funkcjonuje pierwszy sklep Żabki całkowicie zasilany zieloną energią.
  • Bardzo szybko rozwijającym się trendem w sektorze spożywczym są inteligentne opakowania.

Sektor żywnościowy odpowiada za emisję gazów cieplarnianych na poziomie ponad 20 proc. Wpływ na środowisko wywiera nie tylko produkcja żywności, ale i wprowadzenie jej do obrotu: opakowania, transport, przechowywanie i odpady. Ogromną rolę w ograniczaniu tego negatywnego wpływu mają producenci żywności, handel detaliczny i sami konsumenci, którzy dokonują wyborów przy półce sklepowej. Według raportu „Ziemianie atakują" United Nations Global Compact Poland, 78 proc. Polaków jest świadoma kryzysu ekologicznego i konieczności podjęcia natychmiastowych zmian. Jednocześnie połowa Polaków nie wie, w jaki sposób w tych zmianach może uczestniczyć. Ogromne pole do działania w tym zakresie ma biznes, odpowiedzialny za wsparcie konsumentów i uczenie zachowań proekologicznych. Tego samego oczekują od niego sami konsumenci.

Przeczytaj także >> 
Rękodzieło i lokalny design według IKEA. Rusza niezwykła kolekcja

- Z badań przeprowadzonych w styczniu tego roku na zlecenie innogy Polska wynika, że 64 proc. respondentów chętniej wybiera produkty czy usługi firm, które działają w zgodzie z naturą. To pokazuje, jak ważne dla przedsiębiorców jest wprowadzanie rozwiązań ekologicznych – mówi Mariola Kopcińska, ekspertka innogy Polska ds. współpracy z klientami wieloodbiorowymi.

Jednym z aspektów, na który uwagę zwracają konsumenci, jest wszechobecność plastiku. Negatywny wpływ tworzyw sztucznych na środowisko jest tu bardzo widoczny. Handel detaliczny ma wiele możliwości, by wyeliminować plastik i wyprzedza nakazy wynikające z unijnej dyrektywy plastikowej. Zdecydowane działania podejmuje tu sieć sklepów convenience Żabka.

- Z myślą o lepszym jutrze Żabka zdecydowała się w marcu tego roku wycofać zbędny jednorazowy plastik. Klienci to pokochali. 97 proc. konsumentów zdecydowanie gratulowało nam tej decyzji. To jeden z małych kroków, mających duże znaczenie dla przyszłości - mówi Anna Gorączka, Green Officer w Żabka Polska.

Sklep energooszczędny

Na tym nie kończą się ekologiczne działania tej sieci handlowej. Od listopada 2020 r. przy ulicy Lewandów w Warszawie funkcjonuje pierwszy sklep Żabki całkowicie zasilany zieloną energią. Przy jego wyposażaniu Żabka współpracowała między innymi z innogy Polska. W sklepie zastosowano szereg technologii, które dopiero wchodzą na rynek. Są to takie rozwiązania, jak podłoga kinetyczna, kropki kwantowe czy inteligentne szafy mroźnicze.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.