REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Facebook otwiera centrum informacji o klimacie i obiecuje redukcję emisji

  • Autor: PAP
  • 16 wrz 2020 10:27
Facebook otwiera centrum informacji o klimacie i obiecuje redukcję emisji
fot. Unsplash

Facebook uruchomił centrum informacji o klimacie, gdzie użytkownicy otrzymają m.in. rzetelne dane na temat zmian klimatu, oraz zobowiązał się, że do 2030 r. zredukuje swoją emisję dwutlenku węgla do atmosfery oraz zainwestuje w odnawialne źródła energii.

REKLAMA

Od wtorku z nowego centrum informacji naukowych o klimacie korzystać mogą internauci ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec. Koncern zapowiada też, że usługa w przyszłości udostępniona zostanie także na innych rynkach.

Centrum informacji o klimacie przypomina to uruchomione w marcu przez Facebooka poświęcone pandemii COVID-19. Tutaj także funkcja wyświetla się na stronie głównej, a celem jest udzielanie użytkownikom rzetelnych informacji nt. zmian klimatu. W tym przypadku Facebook również współpracuje z oficjalnymi instytucjami naukowymi, w tym badaczami klimatu z ONZ czy amerykańską Narodową Służbą Oceaniczną i Atmosferyczną (National Oceanic and Atmospheric Administration, NOAA).

Facebook zobowiązał się także do redukcji emisji CO2 do atmosfery i zapowiedział, że do 2030 r. planuje osiągnąć tzw. neutralność węglową. W tym celu firma zamierza zwiększyć inwestycje w odnawialne źródła energii, a także zredukować emisje m.in. w ramach własnego łańcucha dostaw czy ograniczając podróże służbowe.

Z opublikowanego przez Facebooka raportu wynika, że począwszy od 2017 r., koncern co roku produkuje coraz mniej zanieczyszczeń. I tak, jeszcze w 2012 r. centra danych i biura należące do Facebooka wygenerowały ok. 616 tys. ton gazów cieplarnianych, a w ubiegłym roku liczba ta spadła do 251 tys. ton.

Facebook nie jest jedyną firmą technologiczną, która zapowiada działania na rzecz klimatu. Apple poinformował, że zamierza osiągnąć neutralność klimatyczną do 2030 r., a Amazon do 2040 r. Google już od 2007 r. stara się ograniczyć produkcję CO2; koncern zapowiedział też, że chce zostać pierwszą dużą firmą, która do 2030 r. przejdzie w 100 proc. na energię bezemisyjną. Z kolei Netflix zainwestował w odnawialne źródła energii, ale jak dotąd nie zdefiniował konkretnych celów związanych z redukcją zanieczyszczeń.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.