REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Gdański mixed-use zgarnia trzy prestiżowe nagrody

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 28 paź 2021 15:48
Gdański mixed-use zgarnia trzy prestiżowe nagrody
Część biurowa inwestycji Doki, Doki Office, fot. mat. prasowe Torus
Gdański mixed-use zgarnia trzy prestiżowe nagrody
Gdański mixed-use zgarnia trzy prestiżowe nagrody
Gdański mixed-use zgarnia trzy prestiżowe nagrody
Gdański mixed-use zgarnia trzy prestiżowe nagrody

Pochodząca spod kreski trzech pracowni projektowych (APA Wojciechowski, Rayss Group i Fort Targowski) wielofunkcyjna inwestycja Doki w Gdańsku została wyróżniona trzema nagrodami w plebiscycie European Property Awards.

REKLAMA

  • DOKI i wchodząca w ich skład MONTOWNIA – inwestycje powstające na historycznych, postoczniowych terenach Gdańska, zostały wyróżnione w międzynarodowym konkursie European Property Awards.
  • DOKI otrzymały tytuł Award Winner w kategoriach Mixed-Use Development oraz Development Marketing, z kolei MONTOWNIA w obszarze Commercial Redevelopment/Renovation.

Postoczniowy Gdańsk w nowej odsłonie

DOKI to wielofunkcyjna inwestycja powstająca przy współpracy dwóch deweloperów, liderów w swoich segmentach rynku. Euro Styl z Grupy Dom Development, największego dewelopera mieszkaniowego w Polsce, odpowiada za część mieszkaniową (DOKI Living) i usługową (MONTOWNIA – zabytkowy, rewitalizowany budynek o unikatowej architekturze). Z kolei firma Torus, specjalizująca się w budownictwie komercyjnym, wykonuje część biurowo-usługową (DOKI Office). DOKI wraz z MONTOWNIĄ wpisują się w trend nowoczesnego zagospodarowywania terenów poprzemysłowych i wprowadzania na nich nowych, miejskich funkcji, które obserwujemy w wielu europejskich miastach, m.in. w Hamburgu (Hafen City), Oslo (Aker Brygge) czy Kopenhadze (Nordhavn).

Przeczytaj także >> Jak architektura mixed-use może pomóc miastom?

- Działka, którą zakupiliśmy w 2019 r. to wyjątkowy obszar pod wieloma względami. Nasze zainteresowanie tym terenami sięga dziesięciu lat wstecz, kiedy to chcieliśmy nabyć fragment, na którym znajduje się budynek dawnej montażowni części do łodzi podwodnych - MONTOWNIA. Szczęśliwie udało się nabyć cały obszar liczący około 7 ha, co pozwoliło nam myśleć o tym projekcie w szerszej perspektywie – w efekcie powstają DOKI mające charakter małej dzielnicy. Dzięki połączeniu sił z firmą Torus możemy w krótkim czasie stworzyć wspaniałą mieszankę mieszkaniowo-biurowo-usługową - mówi Bartosz Podgórczyk, dyrektor marketingu w spółce Euro Styl odpowiadającej za realizację DOKI Living i MONTOWNI.

Nagrody w trzech kategoriach

European Property Awards (EPA) jest częścią prestiżowego konkursu International Property Awards, którego początki sięgają 1994 roku. Jest to jedno z najważniejszych tego typu wydarzeń w branży nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych, które przyciąga inwestorów z całego świata.

Rywalizacja odbywa się z podziałem na regiony obejmujące Afrykę, Azję i Pacyfik, Arabię, Kanadę, Karaiby, Amerykę Środkową i Południową, Europę, Wielką Brytanię i USA. Uczestnicy zgłaszają się na poziomie krajowym, a projekty ocenia blisko 100 niezależnych ekspertów związanych z branżą nieruchomości, architekturą, wzornictwem i projektowaniem.

DOKI i MONTOWNIA w fazie krajowej uzyskały tytuł Award Winner w 3 kategoriach i razem z innymi inwestycjami z Polski przeszły do dalszej rywalizacji. Na początku grudnia wyłonione zostaną najlepsze inwestycje z poszczególnych krajów, które konkurować będą na poziomie kontynentalnym.

Zwycięski mixed-use

DOKI, które zostały wyróżnione w kategorii Mixed-Use Development (inwestycje wielofunkcyjne), powstają w wyjątkowym miejscu Gdańska, tuż obok Europejskiego Centrum Solidarności i historycznej Sali BHP Stoczni Gdańskiej. Dzięki tej inwestycji duży, postoczniowy obszar w centrum miasta zacznie niebawem tętnić życiem. Wkomponowanie wielofunkcyjnego kompleksu w zdegradowane, poprzemysłowe, ale bardzo atrakcyjnie zlokalizowane i świetnie skomunikowane tereny, przyniesie nie tylko ożywienie społeczne, ale także ekonomiczne. DOKI to inwestycja o wielkiej skali (zagospodarowywany jest 7-hektarowy teren). Ma własną siatkę ulic, charakteryzuje się dużym zróżnicowaniem przestrzennym, architektonicznym oraz wieloma funkcjami.

Mieszkaniową (DOKI Living) szkicu Fort Targowski stanowić będzie ponad 1000 mieszkań i lokali usługowych. Usługowa i hotelowa skoncentrowane będą w rewitalizowanym budynku MONTOWNI (proj. Rayss Group), gdzie powstanie food hall, 114 loftów serwisowanych oraz centrum konferencyjne. Z kolei funkcję biurową zaprojektowaną przez APA Wojciechowski, z usługami w parterze oraz komponentem kulturalnym, realizować będą dwa nowoczesne i certyfikowane (LEED v4, OBIEKT BEZ BARIER) budynki o łącznej powierzchni najmu blisko 38 tys. m kw.

- Przystępując wspólnie z firmą Euro Styl do realizacji DOKÓW wiedzieliśmy, że tworzymy projekt wyjątkowy, inicjujący powstanie nowej, śródmiejskiej dzielnicy Gdańska. To poważne zobowiązanie wobec miasta i jego mieszkańców. Z ogromną starannością podeszliśmy do projektowania, mając na uwadze nie tylko elegancję i funkcjonalność budynków – w naszym przypadku biurowych, ale także nowoczesny, zrównoważony rozwój tej części Gdańska. Ogromnie się cieszę, że zyskało to uznanie międzynarodowego grona ekspertów. Jest to niezależne potwierdzenie wyjątkowości i wysokiego poziomu naszego wspólnego przedsięwzięcia – mówi Marcin Piątkowski, dyrektor ds. komercjalizacji i marketingu w firmie Torus odpowiadającej za realizację DOKI Office.

Wyjątkowa kampania

W kategorii Marketing Development doceniona została kampania promująca inwestycję DOKI.

- Strategia marketingowa dla marek DOKI i MONTOWNIA jest dziełem, które przykuwa uwagę nie tylko na poziomie wizerunkowym, ale w szczególności na poziomie efektywności, spełniając wszelkie założenia sprzedażowe. Praca nad tym projektem była wyzwaniem pod wieloma względami, ale przede wszystkim dlatego, że było to przedsięwzięcie absolutnie pionierskie w branży deweloperskiej. Tworząc tak unikatową otoczkę wizerunkową projektu musieliśmy bazować głównie na odczuciach i przewidywaniach, dlatego każde kolejne potwierdzenie prawidłowości naszej strategii jest na wagę złota – dodaje Bartosz Podgórczyk.

Trzonem komunikacji marketingowej projektu była produkcja reklamowego spotu wideo, który posłużył zbudowaniu świadomości i rozpoznawalności marki (oraz charakterystycznego, unikatowego miejsca inwestycji). Intrygujący i nietuzinkowy przekaz filmowy, połączony z rozpoznawalną ścieżką audio (światowy hit zespołu Welshly Arms pt. Legendary) sprawił, że w pierwszych sześciu miesiącach promocji spot obejrzało ponad 1,5 miliona użytkowników. Widzowie byli prowadzeni po terenach stoczniowych, gdzie obserwowali sugestywny taniec. Wrażenie podpatrywania tancerzy w historycznej, poprzemysłowej scenerii Gdańska dawała pojawiająca się postać Michała Szlagi, fotografa-dokumentalisty. Od ponad 20 lat utrwala on na zdjęciach odchodzący świat budowy statków na terenie byłej Stoczni Gdańskiej, stał się też ambasadorem projektu. Nadrzędnym i wspólnym celem podejmowanych działań marketingowych i PR-owych jest wykreowanie nowego, wyjątkowego miejsca na mapie Gdańska. Euro Styl i Torus realizują też indywidualne aktywności skoncentrowane na komunikacji poszczególnych produktów.

MONTOWNIA – biznes, wypoczynek i smaki świata

MONTOWNIA, nagrodzona przez jury European Property Awards w kategorii Commercial Redevelopment/Renovation (przebudowa/renowacja obiektu komercyjnego), to zabytkowy budynek z lat 30. ubiegłego wieku, w którym produkowane były części do okrętów podwodnych. Po odrestaurowaniu, na 3 górnych kondygnacjach znajdzie się w nim 114 loftów serwisowanych. Komplementarna do części hotelowej będzie 400-metrowa przestrzeń konferencyjna. Na parterze zaprojektowano zaś food hall o powierzchni 2,3 tys. m kw. z różnorodną ofertą restauracyjną (około 20 restauracji i barów).

Przestrzeń food hallu zwieńczona będzie amfiteatralnymi schodami prowadzącymi do przestrzeni konferencyjnej. Szklany strop, oddzielający część hotelową od gastronomicznej, odsłoni wyjątkowy, galeryjny układ budynku. Wnętrza MONTOWNI wzbogacą elementy sztuki współczesnej autorstwa znanego artysty Tomasza Krupińskiego. Będzie to 17 niepowtarzalnych lamp o wielkości od 2 do 9 metrów, zawieszonych na trzech górnych kondygnacjach. Ich konstrukcja wykonana będzie ze szlachetnego drutu nierdzewnego, a poszycie z autentycznych muszli placuna ephium sprowadzonych na specjalne zamówienie z Filipin.

Na ścianach wszystkich kondygnacji znajdą się też wielkogabarytowe obrazy z kategorii abstrakcyjnych pejzaży, które będą rewersem rozpościerającej się przez wszystkie kondygnacje wewnętrznej ściany zieleni. Sztuka Tomasza Krupińskiego współgrać będzie z innymi zaprojektowanymi detalami, takimi jak świetliki w dachu czy stoczniowe artefakty w postaci suwnic i torów. MONTOWNIA będzie magnesem i sercem tak DOKÓW, jak i tej części miasta.

Termin uruchomienia obiektu to II kwartał 2023 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie