Innowacja ponad wszystko



Propertydesign.pl - 29-03-2017 12:18


Na czym polega tajemnica sukcesu firmy Pininfarina? Jak tłumaczy Paolo Pininfarina, wszystko opiera się na trzech czynnikach.

Paolo Pininfarina często powtarza, że  przymiotami Pininfarina są trzy rzeczy – elegancja, czystość i innowacyjność.

- Wszystko, co robi się w Pininfarina, jest innowacyjne. Wnosi coś nowego do już istniejącej sztuki. Przewidujemy przyszłość i robimy coś, co jeszcze nie powstało. Pierwsze lobby, pierwszy stadion, pierwsza komórka… wszystko, co pierwsze, to dzieło Pininfarina. Parafrazując nieruchomościowe powiedzenie… Innowacja, innowacja, innowacja. Możesz zrobić coś fajnego, ale jeśli nie jest innowacyjne, Pininfarina to wyrzuci - tłumaczy.

Drugi czynnik to czystość. - Poczucie smaku, harmonia, płynność kształtów, ale bez nadmiernej dekoracji. Naszym celem jest stworzenie konceptu, który jest czysty. Nie chodzi o minimalizm. Chodzi o spersonalizowane emocje, przygotowane ze smakiem i wyczuciem - dodaje.

- Elegancja… To najtrudniejsza kwestia do zdefiniowana. Nie jest zbyt eleganckie mówić, że jest się eleganckim [śmiech]. Elegancja to kontrast pomiędzy czymś klasyczne, a czymś, co tymczasowe. Prowadzenie Ferrari jest eleganckie. Prowadzenie zwykłego, małego samochodu już nie bardzo. Dlatego chcemy, by Pininfarina była kojarzona z elegancją, nawet jeśli mowa o subiektywnych ocenach. Promujemy to w różny sposób, np. poprzez specjalne konkursy pt. „Export the Ellegance” - komentuje.