REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jaka powinna być zrównoważona moda?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 15 gru 2020 10:49
Jaka powinna być zrównoważona moda?
Responsible Fashion Awards: szkice, fot. mat. prasowe
Jaka powinna być zrównoważona moda?
Jaka powinna być zrównoważona moda?
Jaka powinna być zrównoważona moda?
Jaka powinna być zrównoważona moda?
Jaka powinna być zrównoważona moda?
Jaka powinna być zrównoważona moda?
Jaka powinna być zrównoważona moda?
Jaka powinna być zrównoważona moda?
Jaka powinna być zrównoważona moda?

Zakończył się pierwszy etap drugiej edycji Responsible Fashion Awards, pierwszego polskiego konkursu, którego celem jest propagowanie ekologicznych wartości w branży odzieżowej. Wytypowane w półfinałowej rywalizacji 10 projektów wyróżniło się szczególnie pod względem prezentowanego poziomu oraz entuzjazmu, z jakim ich autorzy podeszli do tematu zrównoważonej mody.

REKLAMA

Tegoroczna odsłona konkursu Responsible Fashion Awards przyniosła rekordową liczbę zgłoszeń. Ostatecznie, z ponad aż 200 nadesłanych prac do dalszej rywalizacji wybrano 161, z czego 10 zakwalifikowało się do półfinału.

Konkurs organizowany przez Międzynarodową Szkołę Kostiumografii i Projektowania Ubioru w partnerstwie z LPP - właścicielem marek Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay – koncentruje się na szerzeniu idei zrównoważonej mody oraz zachęcaniu do działania ludzi, którzy chcą ją tworzyć z pasją i przekonaniem.

Tegoroczna edycja Responsible Fashion Awards spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony uczestników zaskakując organizatorów liczbą zgłoszeń. Z ponad 200 prac, jakie napłynęły z kraju i zagranicy, do dalszego etapu zakwalifikowano aż 161. Wytypowane w półfinałowej rywalizacji 10 projektów wyróżniło się szczególnie pod względem prezentowanego poziomu oraz entuzjazmu, z jakim ich autorzy podeszli do tematu zrównoważonej mody. Świadczy to nie tylko o rosnącym zainteresowaniu samym wydarzeniem, ale też coraz większym znaczeniu idei prośrodowiskowych w świecie mody, które już od pierwszej edycji przyświecają organizatorom i partnerom konkursu.

- Obecnie branża modowa przeżywa rewolucję w zakresie ekologicznych rozwiązań. W LPP, chcąc wspierać te zmiany, poza pracą nad zrównoważonym rozwojem własnego biznesu, angażujemy się również w promowanie tych wartości w środowisku branżowym. Poprzez partnerstwo w Responsible Fashion Awards chcemy szerzyć zielone idee wśród projektantów. Konkurs jest dla nich nie tylko szansą na rozwój kariery, ale przede wszystkim na edukację i przygotowanie do pracy z poszanowaniem środowiska. Tym już od dawna kierujemy się również w tworzeniu własnych kolekcji. Szerokie zainteresowanie konkursem udowodniło także, że pandemia jeszcze bardziej wzmocniła rozwój zrównoważonej mody i uwrażliwiła ludzi na kwestie środowiskowe. To bardzo dobry sygnał, który na pewno wpłynie na przyspieszenie działań sektora w realizacji celów w tym obszarze – mówi Anna Sołtys, dyrektor Biura Produktowego Reserved w LPP.

Konkurs, otwierając się w tym roku przede wszystkim na pasjonatów mody, w widoczny sposób przyciągnął wiele bardzo młodych osób - poniżej 25. roku życia, które dopiero stawiają pierwsze kroki w zawodzie projektanta.

-W ubiegłym roku regulamin konkursowy przewidywał możliwość zgłaszania się do RFA w dwóch kategoriach, jako profesjonalista oraz entuzjasta. W tym roku zrezygnowaliśmy z takiego podziału koncentrując się na samej idei zrównoważonej mody. Chcieliśmy dać szansę wszystkim, którzy z pasją i przekonaniem tworzą inspirujące, zielone projekty. Patrząc na liczbę zgłoszeń sądzę, że ten plan się powiódł. Oczywiście wśród uczestników nie zabrakło też ludzi z pewnym doświadczeniem, o wysokich umiejętnościach rysunkowych, czy dojrzałych kreatorów wyróżniających się pod względem artyzmu i pogłębionego rozumienia idei Responsible Fashion. A wybrana półfinałowa dziesiątka prezentuje w tym zakresie bardzo wysoki poziom, co zapowiada ciekawe rozwinięcie w finale – mówi dr Magdalena Płonka, założycielka MSKPU.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.