REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kształtowanie ładu przestrzennego i zrównoważona zielona metropolia Śląska

  • Autor: PAP
  • 17 mar 2021 14:15
Kształtowanie ładu przestrzennego i zrównoważona zielona metropolia Śląska
Fot. Shutterstock

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia ogłosiła przetarg na opracowanie jej strategii rozwoju na lata 2022-2027 z perspektywą do 2035 r. Wśród priorytetów kształtowanie ładu przestrzennego i zrównoważona zielona metropolia.

REKLAMA

Zgodnie z treścią zamówienia strategia ma powstać do końca października 2022 r.

W listopadzie 2018 r. zgromadzenie GZM przyjęło "Program działań strategicznych" do 2022 r., będący obecną podstawą działań GZM - w kontekście kształtowania się nowej europejskiej perspektywy finansowej oraz w czasie wypracowywania strategii.

Wstępne prace nad długoterminową strategią GZM trwają od maja 2018 r. W październiku ub. roku zgromadzenie GZM, w którego skład wchodzą prezydenci, burmistrzowie i wójtowie miast i gmin Metropolii, uchwaliło szczegółowy tryb i harmonogram opracowania projektu strategii - w tym tryb prowadzenia konsultacji społecznych.

Jak wyjaśniał w środę Karolczak, długi czas przygotowywania obecnego zamówienia wiązał się m.in. z długotrwałymi pracami nad zmianą ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju państwa (weszła w życie 13 listopada ub. roku), a w niej - z systemowym powiązaniem planowania przestrzennego ze strategią rozwoju, jako jej zasadniczego elementu.

"Rozpoczynanie wcześniej prac, mając wiedzę o tych zmianach, bardzo głębokich myślę, że byłoby niezasadne i powodowałoby konieczność rozpoczynania później prac od nowa. Stąd czekaliśmy, aż ustawa zostanie przyjęta i rozpoczynamy swoje działania" - zaznaczył Karolczak.

Zgodnie z ogłoszeniem przetargowym zakres przedmiotu zamówienia podzielony jest na cztery etapy prac: prace przygotowawcze (w tym spotkanie inauguracyjne i raport z pozyskania materiałów wejściowych, część analityczno-diagnostyczna (diagnoza stanu GZM), część delimitacyjna (obszary funkcjonalne GZM) oraz część strategiczna (strategia rozwoju GZM z prognozą oddziaływania na środowisko projektu dokumentu, dokumentacją kierowaną do nadzoru prawnego wojewody śląskiego oraz streszczeniem strategii).

W pracach nad strategią, prócz dokumentów od szczebla międzynarodowego po lokalny, należy uwzględnić dokumenty metropolitalne, w tym m.in. dane i opracowania zawarte na portalu InfoGZM, Program Działań Strategicznych GZM do roku 2022 oraz wyniki zrealizowanych działań czy Strategię promocji oraz marki wraz ze strategią komunikacji marketingowej GZM do 2023 r.

W toku prac należy też uwzględnić wnioski i informacje zebrane w ramach procedury sporządzania ramowego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego GZM na przełomie 2018-2019. Procedura tworzenia tego dokumentu nie była kontynuowana z uwagi na zmianę przepisów w 2020 r.

Obecny termin składania ofert w przetargu na nową strategię GZM to 16 kwietnia br. Termin realizacji zamówienia to 15 grudnia 2022 r., przy czym dokument w całości ma być przekazany do końca października 2022 r.; termin końcowy wiąże się z uzyskaniem w jego ramach pozytywnej oceny nadzoru prawnego wojewody śląskiego.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.