REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Loftable: nowa marka na polskim rynku projektowania i wyposażenia wnętrz

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 12 maj 2021 10:15
Loftable: nowa marka na polskim rynku projektowania i wyposażenia wnętrz
Specjalizująca się w projektowaniu i wyposażaniu wnętrz premium marka zadebiutowała na rynku na początku tego roku. fot. mat. Loftable
Loftable: nowa marka na polskim rynku projektowania i wyposażenia wnętrz
Loftable: nowa marka na polskim rynku projektowania i wyposażenia wnętrz
Loftable: nowa marka na polskim rynku projektowania i wyposażenia wnętrz
Loftable: nowa marka na polskim rynku projektowania i wyposażenia wnętrz
Loftable: nowa marka na polskim rynku projektowania i wyposażenia wnętrz

Morza płyt wiórowych, bezkresy MDF-u, obrzeża z tworzyw sztucznych, czyhające na każdym rogu… Kształty dyktowane ilością wykrojów z jednej płyty, taśmowa produkcja nastawiona na prędkość… Wizja masowej produkcji mebli, której towarzyszy beztroski stosunek do jej wpływu na środowisko to przeciwieństwo filozofii jaka przyświeca marce Loftable.

REKLAMA

Specjalizująca się w projektowaniu i wyposażaniu wnętrz premium marka zadebiutowała na rynku na początku tego roku, nie jest jednak nowicjuszem. Zaplecze maszynowe i zespół doświadczonych projektantów, którzy zdobywali doświadczenie m.in. w ramach marki Expo Construct zajmującej się projektowaniem i wykonywaniem stoisk targowych i przestrzeni eventowych wraz z pandemią koronawirusa zainspirowały właścicieli do wprowadzenia nowej marki.

Loftable to jednak coś więcej niż tylko reakcja na trudną sytuację gospodarczą spowodowaną pandemią koronawirusa. To także odpowiedź na rosnącą świadomość ekologiczną społeczeństwa i zmiany klimatu zachodzące na świecie. – Ekologia to jedna z naszych pryncypialnych zasad. Loftable zostało stworzone z myślą o ochronie środowiska, jako naszym wyróżniku – podkreśla Magdalena Mąkosa, CEO Loftable.

Ekologiczne materiały

Architektura wnętrz i projekty mebli oferowane przez Loftable tworzone są w myśl trzech zasad: naturalności, trwałości i uniwersalności. Surowcami, z jakich produkowane są meble spod szyldu Loftable są przede wszystkim drewno i stal. Wybór tych konkretnych materiałów nie był przypadkowy.

Surowcami, z jakich produkowane są meble spod szyldu Loftable są przede wszystkim drewno i stal.
Surowcami, z jakich produkowane są meble spod szyldu Loftable są przede wszystkim drewno i stal.

– Stali można nawet pozwolić latami rdzewieć i nie będzie ona miała negatywnego wpływu na środowisko, drewno można zostawić samemu sobie, zmieni się w próchnicę i da pożywkę kolejnym roślinom. Dlatego w Loftable, używamy właśnie tych dwóch materiałów, naturalnego drewna i stali, do tworzenia mebli bliższych naturze, trwałych i nieszkodzących środowisku – wyjaśnia Magdalena Mąkosa. Naturalne drewno wykorzystywane do produkcji mebli Loftable jest albo surowe, albo zabezpieczone olejo-woskiem, firma nie stosuje lakierów i rozpuszczalników. – Obrabiane przez nas naturalne drewno nie uwalnia do środowiska negatywnych chemikaliów. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku płyt wiórowych, gdzie odpady drzewne są mieszane z klejami – podkreśla Magdalena Mąkosa.

Co istotne, pozyskiwane przez firmę drewno pochodzi z kontrolowanych upraw, a drzewostan jest systematycznie odnawiany, poprzez nasadzenia nowych drzew. – Wbrew temu jak brzmi wyrażenie „wycinka drzew”, nie jest to koniecznie zła rzecz dla środowiska. Wycinając stare drzewo, które już zakończyło swój wzrost, dajemy miejsce na nowe. Natura nie znosi próżni, a lasy są odnawialne – przekonuje CEO Loftable. – Nowe drzewa rosnące w miejsce starych, pochłaniają i wiążą ogromne ilości CO2. Dopóki tego drewna nie spalimy, ten cały dwutlenek węgla pozostanie uwięziony w drewnie. Zatem „produkcja” drewna naturalnego pochłania CO2, a produkcja płyt drewnopochodnych, plastikowych słomek (zamiast papierowych) dodaje do środowiska nie tylko dwutlenek węgla, ale też sporą część tablicy Mendelejewa – konkluduje.

Wysoka jakość jest eko

Coraz częściej w rozmaitych dyskusjach na temat ekologii produktów argumentem podnoszonym równie często, co innowacyjność stosowanych materiałów czy pozyskiwanie surowców z recyklingu, jest tworzenie przedmiotów wysokiej jakości, takich, które nie zużyją się przez lata. Trwałe, „długodystansowe” produkty, których nie trzeba wymieniać co kilka lat są w ostatecznym rozrachunku często bardziej ekologiczne niż pozornie przyjazne środowisku przedmioty „krótkodystansowe”. Dlatego też w swoich staraniach o bycie eko, Loftable stawia na naturalne drewno i wysoką jakość oferowanych produktów, które wpisują się w coraz wyraźniejszy proekologiczny trend „reuse”.

– Naturalne drewno można przeszlifować i cieszyć się nową powierzchnią wielokrotnie przez cały czas życia produktu. A mogą to łatwo być dziesiątki lat. Stare meble z litego drewna takie jak kabinety projektu Thomasa Chippendale'a potrafią osiągać zawrotne ceny do dziś, podczas gdy meble z płyty wiórowej często nie nadają się nawet do ponownego skręcenia i podczas przeprowadzki trzeba kupić nowe – zauważa Magdalena Mąkosa.

Projektowanie na miarę czasów

Marka Loftable powstała w trakcie pandemii, toteż tworzone przez jej projektantów meble wpisują się w potrzeby nowych czasów. Z myślą o klientach oddelegowanych do pracy zdalnej, firma stworzyła szereg rozwiązań, które sprawdzą się w urządzaniu home office. Produkty takie jak stylowe, wykonane z drewna narożne biurko ułatwiają organizację domowych pracowni i gabinetów, przy zachowaniu estetycznego i przytulnego charakteru domowego wnętrza.

Loftable oferuje również parawany i przesłony w różnych wersjach stojących i podwieszanych, z przezroczystymi ekranami nie przytłaczającymi wizualnie wnętrza i pozwalającymi na kontakt wzrokowy ze współpracownikami.
Loftable oferuje również parawany i przesłony w różnych wersjach stojących i podwieszanych, z przezroczystymi ekranami nie przytłaczającymi wizualnie wnętrza i pozwalającymi na kontakt wzrokowy ze współpracownikami.

W ofercie marki znajdują się również liczne rozwiązania, znajdujące zastosowanie w czasach, kiedy zasady bezpieczeństwa wymuszają dystans społeczny a biura są przede wszystkim miejscem szybkich spotkań i wymiany informacji. Długie stoły konferencyjne pozwalają zachować bezpieczną odległość pomiędzy uczestnikami spotkania w biurze, biurka standingowe sprawdzą się w sytuacji konieczności szybkiego przekazania informacji pomiędzy działami bądź projektantem, a wykonawcą lub klientem, z kolei na open space’ach sprawdzą się rozwiązania typu meeting box. Loftable oferuje również parawany i przesłony w różnych wersjach stojących i podwieszanych, z przezroczystymi ekranami nie przytłaczającymi wizualnie wnętrza i pozwalającymi na kontakt wzrokowy ze współpracownikami.

Projektowane przez Loftable wyposażenie jest estetyczne i stylowe, utrzymane w modnej stylistyce loft, która sprawdzi się zarówno we wnętrzach domowych, jak i publicznych czy komercyjnych. Firma podkreśla, że wszystkim jej działaniom przyświeca idea kalokagathi, wywodząca się z języka greckiego i oznaczająca w dosłownym tłumaczeniu „piękny i dobry”. - Starożytni Grecy wierzyli w nierozerwalność tych dwóch pojęć - to co jest piękne - jest dobre. My rozumiemy to w aspekcie tworzenia mebli jako odpowiedzialność za swoje czyny i wpływu jaki mamy na otaczający nas świat. Przedmiot nie może być prawdziwie piękny, jeżeli jego wytworzenie nie jest etyczne – podsumowuje Magdalena Mąkosa.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie