REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo Forbo
×

Szukaj w serwisie

Najlepsza ekologiczna inicjatywa ubiegłego roku wybrana

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 05 mar 2021 12:26
Najlepsza ekologiczna inicjatywa ubiegłego roku wybrana
W ramach akcji „Bałtycka Odyseja” grupy wolontariuszy przemaszerowały ponad 500 km po plażach wzdłuż całego polskiego wybrzeża – od Świnoujścia do Piasków na Mierzei Wiślanej. Celem akcji było zwrócenie uwagi na problem zaśmiecania plastikowymi odpadami mórz i oceanów.

W 8. edycji plebiscytu „Eko-Inspiracja” zgłoszonych zostało ponad 150 projektów z całej Polski. Najlepszą inicjatywą ogłoszono akcję „Bałtycka Odyseja” będącą częścią edukacyjnej inicjatywy #MniejPlastiku.

REKLAMA

Akcja „Bałtycka Odyseja” zrealizowana przez Dominika Dobrowolskiego, bank Credit Agricole i spółkę leasingową EFL wygrała plebiscyt „Eko-Inspiracja” na najlepszą ekologiczną inicjatywę 2020 r. w Polsce.

W 8. edycji plebiscytu zgłoszonych zostało ponad 150 projektów z całej Polski. Zwycięzców wybierali internauci w powszechnym głosowaniu. Akcja „Bałtycka Odyseja” zdobyła najwięcej głosów i bezapelacyjnie wygrała w kategorii „Partnerstwo” (inicjatywy realizowane przez organizacje lub aktywistów ekologicznych we współpracy z organizacjami biznesowymi).

– Przede wszystkim dziękuję wszystkim, którzy uczestniczyli w akcji. Dziękuję za wszystkie głosy. Cieszę się z wygranej, ale nie cieszę, że wciąż śmiecimy, zatruwamy nasze rzeki, jeziora i Bałtyk. Nie cieszę, że producenci opakowań nie ponoszą odpowiedzialności za swoje śmieci, które trafiają na rynek. Choć nie są to moje śmieci, ale to jest moja planeta, zatem zawsze możecie na mnie liczyć, abym dalej sprzątał i edukował. I może na koniec, tak symbolicznie: wygraliśmy w kategorii partnerstwo, to znaczy, że możemy skutecznie ochronić świat przed zniszczeniem tylko w partnerstwie, tylko razem. Musimy o tym pamiętać, że tylko wspólne działania pomogą ochronić wspólne dobro, jakimi są morza i oceany świata – mówi ekolog i podróżnik Dominik Dobrowolski.

– To dla nas wielkie wyróżnienie, za które bardzo dziękujemy. Miło nam tym bardziej, że tytuł najlepszej ekologicznej inicjatywy zdobywamy dzięki głosom zwykłych ludzi, do których kierujemy przekaz naszych akcji. Wszyscy jedziemy na tym samym wózku i im więcej osób będzie angażować się w tego typu przedsięwzięcia i zmieniać swój styl życia na bardziej ekologiczny, tym łatwiej będzie nam się wspólnie żyło na tej naszej małej planecie – podkreśla Przemysław Przybylski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej w Credit Agricole, odpowiedzialny za koordynację działań CSR.

Akcja „Bałtycka Odyseja” jest częścią kampanii edukacyjnej #MniejPlastiku realizowanej przez bank Credit Agricole i EFL od stycznia 2020 r. W ramach akcji grupy wolontariuszy przemaszerowały ponad 500 km po plażach wzdłuż całego polskiego wybrzeża – od Świnoujścia do Piasków na Mierzei Wiślanej. Celem akcji było zwrócenie uwagi na problem zaśmiecania plastikowymi odpadami mórz i oceanów.

Pomysłodawcą i koordynatorem akcji był znany ekolog i podróżnik Dominik Dobrowolski, do którego na trasie marszu dołączyło kilka tysięcy wolontariuszek i wolontariuszy z całej Polski. W ramach akcji powstało 12 edukacyjnych filmów oraz plenerowa wystawa zdjęć „skarbów Bałtyku”, czyli śmieci zebranych na polskich plażach.

Kontynuacją akcji „Bałtycka Odyseja” jest realizowana w tym roku siostrzana akcja „Górska Odyseja”. Wolontariuszki i wolontariusze razem z Dominikiem Dobrowolskim maszerują szlakami Karpat i Sudetów. Cała trasa od Ustrzyk Górnych w Bieszczadach do Świeradowa Zdroju w Górach Izerskich liczy ponad 700 km i podzielona została na 10 etapów. Akcja zakończy się w październiku. Wszyscy mogą dołączyć, by chronić góry i lasy przed zaśmieceniem. Szczegóły: 

Podobał się artykuł? Podziel się!

DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.