REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Olivia Business Centre: dobre praktyki w czasie pandemii COVID-19. Nowy raport

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 05 sie 2021 13:10
Olivia Business Centre: dobre praktyki w czasie pandemii COVID-19. Nowy raport
Olivia Business Centre poddała się najbardziej restrykcyjnej analizie prowadzonej przez ekspertów z International Well Building Institute (IWBI) z Nowego Yorku. Fot. Dawid Linkowski
Olivia Business Centre: dobre praktyki w czasie pandemii COVID-19. Nowy raport
Olivia Business Centre: dobre praktyki w czasie pandemii COVID-19. Nowy raport
Olivia Business Centre: dobre praktyki w czasie pandemii COVID-19. Nowy raport
Olivia Business Centre: dobre praktyki w czasie pandemii COVID-19. Nowy raport
Olivia Business Centre: dobre praktyki w czasie pandemii COVID-19. Nowy raport

Gdańska Olivia Business Centre opublikowała właśnie raport zawierający zestaw dobrych praktyk w czasie pandemii COVID-19.

REKLAMA

Olivia Business Centre poddała się najbardziej restrykcyjnej analizie prowadzonej przez ekspertów z International Well Building Institute (IWBI) z Nowego Yorku. Sprawdzane było bezpieczeństwo użytkowników budynków, a także rozwiązania podnoszące jakość życia na terenie centrum biznesowego, również w kontekście trwającej pandemii.

WELL Health-Safety Rating to oparta na precyzyjnych danych ocena budynków, koncentrująca się na standardach użytkowania, zaangażowaniu interesariuszy i planach awaryjnych, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i komfort ich użytkownikom. Certyfikacja oparta jest na wytycznych blisko 600 wirusologów, urzędników państwowych, naukowców, liderów biznesu, architektów, projektantów, naukowców zajmujących się budownictwem i specjalistów od nieruchomości. WELL to równocześnie gwarancja rozbudowanej infrastruktury podnoszącej jakość życia i komfort każdego użytkownika budynków.

Olivia jako pierwsza uzyskała najwyższy z możliwych wyników, spełniając wymogi na poziomie 100% w każdym z weryfikowanych obszarów. Obecnie opublikowała zestaw zrealizowanych działań, funkcjonujący jako własny zestaw najlepszych praktyk w zakresie zarządzania budynkami i budowania relacji z Rezydentami w okresie pandemii.

Raport jest podsumowaniem kampanii „Bezpieczna Olivia”, realizowanej od początku pandemii. Stanowi źródło cennej wiedzy dla osób z branży nieruchomości, ale także użytkowników biurowców najwyższej klasy. Inicjatywy zrealizowane przez największe w Polsce centrum biznesowe obejmują zastosowanie jonizatorów na bieżąco oczyszczających powietrze cyrkulujące w budynkach Olivii. Instalowane urządzenia nasycają wszystkie powierzchnie najmu jonami, mającymi zdolność niszczenia wirusów, bakterii i innych patogenów w powietrzu wentylowanym do pomieszczeń.

Ponadto w częściach wspólnych budynków (windy, lobby, ścieżki dojścia do hal garażowych) zastosowane zostały aktywne powłoki tytanowe, tworzące powierzchnie wolne od mikroorganizmów chorobotwórczych. Bakterie, grzyby oraz wirusy są likwidowane, a ich pozostałości rozkładane są na dwutlenek węgla oraz wodę. Powłoka, która została opracowana przez polską firmę Lumichem i naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego, została zastosowana we wszystkich ośmiu biurowcach oliwskiego centrum.

W Olivii podjęto również szereg działań, wspierających rezydentów w rearanżacji ich biur do nowej post-covidowej rzeczywistości. Głównym celem wszystkich działań jest zagwarantowanie pracownikom centrum poczucia bezpieczeństwa i maksymalnego komfortu, dlatego koncentracja działań obejmowała trzy główne obszary: ryzyko, pojemność oraz sposoby przemieszczania się osób korzystających z przestrzeni biurowych.

Olivia realizuje również projekt „More than buildings”, wpisującego się w ideę work-life balance. On również miał wpływ na wysokie noty w czasie międzynarodowej certyfikacji WELL. Projekt obejmuje szereg inicjatyw, wśród których są webinaria, warsztaty, szkolenia i konferencje (on-line lub na miejscu), a także spotkania z inspirującymi ludźmi. Olivia ponadto organizuje dla pracowników rezydentów zajęcia sportowe w kilkunastu dziedzinach sportu – od wspólnego pokonywania tras rowerowych przez lasy Trójmieskiego Parku Krajobrazowego po wspólne żeglowanie z mistrzem olimpijskim Mateuszem Kusznierewiczem. W ostatnich tygodniach oddano do dyspozycji wszystkich zainteresowanych boisko do siatkówki plażowej – zaledwie kilkanaście metrów od centrum biurowego. Ponadto, Rezydenci Olivii mogą realizować swoje pasje w kilkunastu Klubach Ambasadorskich skupiających miłośników języków obcych, fotografii czy wspinaczki. Nieprzerwanie działa też Chór Olivii oraz cykliczna zbiórka krwi w ramach akcji Kropelka Energii.

– Od zniesienia lock downu pracujemy nad tym, aby zapewnić Rezydentom Olivii najlepsze rozwiązania wpływające na ich bezpieczeństwo i poczucie komfortu w miejscu pracy, co skutkuje tym, że systematycznie coraz więcej pracowników powraca do biur i tendencji tej nie zahamowuje nawet okres urlopowy – mówi Monika Pietrzak, dyrektor pionu zarządzania w Olivii Business Centre.

– To wspaniałe, że znów możemy być razem. Dwie trzecie osób, które pracują poza domem twierdzi, że aspekt społeczny (rozmowy, relacje i kontakt bezpośredni) to główny powód przychodzenia przez nie do biura. Pamiętamy, że Olivia od lat miała znacznie więcej do zaoferowania niż piękne i funkcjonalne przestrzenie, dlatego przywróciliśmy nasze stałe atrakcje jak galerie i wystawy w holach budynków, strefy relaksu, różnorodną ofertę gastronomiczną, i wiele sportowych aktywności, które dostępne są dla naszych Rezydentów po pracy. Zadbaliśmy, aby pracownicy mogli całkowicie bezpiecznie korzystać ze wszystkiego, co na nich czeka. Wiele ostatnich miesięcy intensywnie pracowaliśmy – śledziliśmy światowe trendy, wdrażaliśmy nowe rozwiązania i zmienialiśmy procedury – by mieć pewność, że Olivia pozostaje najbezpieczniejszym otoczeniem dla Rezydentów, Ich Pracowników oraz Gości. W Olivii bowiem wszyscy są dla nas ważni. Jesteśmy przekonani, że w tym wyjątkowym czasie zachowanie każdej osoby ma realny wpływ na nasze wspólne bezpieczeństwo, dlatego wierzymy, że wciąż powinniśmy być niezwykle uważni i odpowiedzialni – dodaje Monika Pietrzak.

Międzynarodowy sukces Olivii dowodzi, że każda podejmowana aktywność na rzecz podniesienia bezpieczeństwa i komfortu pracy ma realne przełożenie na przyciąganie nie tylko pracowników z powrotem do biur, ale również pozyskiwanie nowych najemców. Wyjątkowo wymagający rok 2020 obfitował w Olivii w szereg umów najmu, wśród których była również druga największa umowa najmu w historii tego centrum biznesowego, obejmująca 15 tys. m.kw. nowej powierzchni, a łącznie w minionym roku Olivię wybrało kilkanaście nowych firm.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie